VELIKI USPJEH PULSKOG RED MARTYR ENTERTAINMENTA Marko Tominić: Krenuo sam iz svoje sobe, a uskoro će naša igrica biti dostupna u cijelom svijetu
Osjećaj je prekrasan kada vidite da se ljudima igra sviđa i da su reakcije igrača i ljudi koji nas prate odlične. Krenuo sam iz svoje sobe, bilo je puno prepreka, živciranja i neprospavanih noći. Pa pokretanje ureda, zapošljavanje ljudi i, naravno, puno grešaka po putu. Tako da sada kad vidim rezultat još mi sve izgleda pomalo nerealno, kazao je Marko Tominić
3 min
Ivan Dobran
Osjećaj je prekrasan kada vidite da se ljudima igra sviđa i da su reakcije igrača i ljudi koji nas prate odlične. Krenuo sam iz svoje sobe, bilo je puno prepreka, živciranja i neprospavanih noći. Pa pokretanje ureda, zapošljavanje ljudi i, naravno, puno grešaka po putu. Tako da sada kad vidim rezultat još mi sve izgleda pomalo nerealno, kazao je Marko Tominić
Video igra Saint Kotar pulske tvrtke Red Martyr Entertainment 22. studenog izlazi na svim vodećim konzolama: Xbox, Playstation i Nintendo. Veliki je to uspjeh i vjetar u leđa za malu domaću tvrtku s petero djelatnika. Idejni začetnik igre i vlasnik tvrtke Marko Tominić ne krije oduševljenje ovim uspjehom nakon godina uloženog truda.
- Osjećaj je prekrasan kada vidite da se ljudima igra sviđa i da su reakcije igrača i ljudi koji nas prate odlične. Krenuo sam iz svoje sobe, bilo je puno prepreka, živciranja i neprospavanih noći. Pa pokretanje ureda, zapošljavanje ljudi i, naravno, puno grešaka po putu. Tako da sada kad vidim rezultat još mi sve izgleda pomalo nerealno, kazao je Marko Tominić i dodao kako je to klasičan put koji svaki poduzetnik mora proći, a koji nitko drugi ne vidi. Ali vidjeli su rezultat.
- Saint Kotar se dobro prodavala za PC pa smo odlučili sa svojim izdavačem Suedesco da idemo i na konzole i zbilja nam je drago da su nas prepoznali svi vodeći svjetski brandovi, rekao je Marko Tominić.
Okidač je bio objava trailera igre Saint Kotar na službenom Microsoftovom kanalu Xbox koji ima više pet milijuna pretplatnika. Nakon ovog iskoraka uslijedilo je međutim i puno posla za mlade pulske developere.
- Cijeli proces prilagođavanja igre za konzole trajao je godinu dana. Osim tog tehničkog djela tu je dugotrajni proces testiranja igre na Xbox, Playstationu i Nintendu od strane njihovih vlasnika: Sony, Microsoft i Nintendo, kazao je.
Povrh toga, da bi igra izašla na konzolama, bilo je potrebno provesti i dobna testiranja.
- To se mora napraviti za svaku regiju u svijetu gdje se igra želi prodavati: Sjeverna Amerika, Azija, Japan, Bliski istok, Australija, Europa, Afrika… Rating agencije u svakoj od tih regija provele su analizu cijele igre kako bi joj dali odgovarajuću ocjenu po dobnim skupinama, kazao je Tominić.
Saint Kotar pogodna je, prema PEGI standardima, za igrače starije od 16 godina. Igra se prodaje i u fizičkom izdanju na Amazonu i Gamestop- u a u Hrvatskoj se može pronaći u Instar i Elipso trgovinama. Sve to Red Martyr Entertainment stavlja među vodeće male developere video igara u Hrvatskoj.
- Jedina smo tvrtka u Istarskoj županiji koji razvija video igre. Na razini Hrvatske nas ima sve više, ali malo tko se može pohvaliti da je igricu objavio, a još je manje onih koji imaju igrice na PC-u i svim konzolama. Mislim čak da smo mi jedini koji imaju igricu na PC-u, PS 4 i 5, Xbox One i Series X te Nintendo Switch, kaže Tominić.
Podsjetimo kako je radnja igre Saint Kotar smještena u Gorskom kotaru, a trenutno je u fazi razvoja druga igra Red Martyr Entertainment koja će se odvijati u Istri.
- Proveli smo tri tjedna na terenu po cijeloj Istri sakupljajući vizualni materijal, obavili smo konzultacije s povjesničarima, kustosima muzeja. Radi se već na 3d vizualizacijama i arhitekturi igre. U ekipu su ušla i neka velika imena, ali više o tome ćemo moći kada ju budemo objavili.
Uz izlazak Saint Kotar na konzole znatno će biti olakšan put za izdavanje nove igrice, a ujedno će to biti promocija Istre za ljubitelje video igara diljem svijeta.
Više informacija o igrici dostupno je na slijedećim linkovima:
A favorire il rinnovamento dell'allestimento, i cui autori sono la musicologa Nuša Hauser e il designer Matko Plovanić, sono stati la Biblioteca universitaria dell'Università Juraj Dobrila e l'associazione Smaregliana, con il sostegno del Comune di Pola, della Regione Istriana e della Regione Veneto. * La responsabile del Dipartimento per la Cultura del Comune di Pola, Emina Popović Sterpin, ha menzionato che la Strategia di sviluppo del Comune di Pola prevede anche l'apertura di un futuro museo dedicato ad Antonio Smareglia
Iza obnove postava, čiji su autori muzikologinja Nuša Hauser i dizajner Matko Plovanić, stoje Sveučilišne knjižnice Sveučilišta Jurja Dobrile i udruga Smaregliana, uz potporuGrada Pule, Istarske županije i Regije Veneto * Pročelnica Upravnog odjela za kulturu Grada Pule Emina Popović Sterpin spomenula je da Strategija razvoja Grada Pule uključuje i otvorenje budućeg muzeja Antonia Smareglie
Zoričić: "To je budućnost Pule. Neću reći da je ovo nakon Uljanika novi Uljanik, ali zasigurno je je nakon brodogradilišta nova zona industrije na danas zapuštenom i napuštenom prostoru, koji je još u vlasništvu države, koja će nam ga dati u primjenu, a potom vjerujem i u vlasništvo". Projekt iznosi 6 milijuna eura, a malo više do 5 milijuna osigurava EU
Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.
Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.