Komunal

PULA PARKING PLANIRA novo KREDITNO ZADUŽENJE

Čak 11 tvrtki zainteresirano za izradu projekta na Marsovom polju. Po novom, garažna kuća vrijedna 12 milijuna eura gotova do kraja 2024. godine?

Najniža ponuda od 212.500 eura s uključenim PDV-om ona je osječke tvrtke Sirrah projekt d.o.o.,  dok je najvišu ponudu za izradu projektne dokumentacije (377.500 eura) uputila zagrebačka tvrtka Capital Ing d.o.o


 
6 min
Danijela Bašić-Palković

Najniža ponuda od 212.500 eura s uključenim PDV-om ona je osječke tvrtke Sirrah projekt d.o.o.,  dok je najvišu ponudu za izradu projektne dokumentacije (377.500 eura) uputila zagrebačka tvrtka Capital Ing d.o.o

Iako je gradnja nove garažne kuće trebala krenuti još sredinom ove godine, tek ovih dana došlo je do konkretnijeg pomaka u ovom kapitalnom projektu Pula Parkinga čija se ukupna vrijednost penje na 12 milijuna eura.

Nakon odustajanja od lokacije pored zgrade Croatia osiguranja zbog neriješenih vlasničkih odnosa, nova garažna kuća o kojoj Pula sanjari već gotovo dva desetljeća, gradit će u na dvije građevinske čestice u vlasništvu Grada Pule na ukupnoj površini od 6.460 kvadratnih metara. Konkretno, građevnu česticu činile bi k.č. br. 547/1 površine 4.979 kvadratnih metara i k.č. br. 547/2 koja se proteže na 1.481 kvadrata.

Buduća garažna kuća nalazit će se u širem centru Pule u neposrednoj blizini nogometnog igrališta Aldo Drosina na lokaciji koja uključuje građevinsko zemljište omeđeno s jedne strane kanalom Pragrande, a s druge strane Ulicom Marsovo Polje.

Simulacija projekta

Samo za izradu projektne dokumentacije, što je posao procijenjen na iznos od 350 tisuća eura bez PDV-a, javilo se čak 11 zainteresiranih tvrtki. Najniža ponuda od 212.500 eura s uključenim PDV-om ona je osječke tvrtke Sirrah projekt d.o.o.,  dok je najvišu ponudu za izradu projektne dokumentacije (377.500 eura) uputila zagrebačka tvrtka Capital Ing d.o.o.

Uz njih, javile su se i splitske tvrtke VVprojekt d.o.o. i EL3D d.o.o.,  zatim zagrebački Proarh Mateković d.o.o., Jurcon projekt d.o. o., Capital Ing d.o.o. i NFO d.o.o. te dubrovački Trames d.o.o. Za ovaj posao konkuriraju i pulski COIN inženjering d.o.o., KON-2K5 d.o.o. te Singrad d.o.o iz Poreča.

Projektiranje je podijeljeno u nekoliko faza, a iz natječajne dokumentacije kao okvirno trajanje radova izgradnje navodi se 13 mjeseci, dok je rok za izradu glavnog projekta 90 dana od potpisivanja ugovora.

Tek kada se idejni projekt dovede do kraja, kreće raspisivanje međunarodnog natječaja za izvođače radova, a ovu će investiciju kroz planirano novo kreditno zaduženje financirati Pula Parking.

Zašto se odustalo od lokacije u blizini zgrade Croatia osiguranja te kako komentira činjenicu da gradnja garaže debelo kasni, pitali smo direktora Pula Parkinga Branislava Bojanića.

Simulacija buduće garažne kuće

On napominje kako je gradnja garažne kuće kod Croatie odgođena zbog revizije urbanističkih planova, potrebe za dodatnim studijama utjecaja na okoliš, te zbog neriješenih pravno-imovinskih odnosa na toj lokaciji.

- Kako bi se izbjegle potencijalne pravne komplikacije i dodatna odgoda projekta, odlučili smo se za promjenu lokacije na parceli koja je u 100-postotnom vlasništvu Grada. Ovaj strateški potez omogućit će nam da ubrzamo proces izgradnje i osiguramo da garažna kuća bude dostupna građanima Pule u što kraćem roku, uz poštivanje svih ekoloških i urbanističkih standarda, kaže Bojanić.

Što se tiče odugovlačenja gradnje o čemu se govori već gotovo dva desetljeća, Bojanić ističe da izgradnja garažnih kuća u urbanim sredinama poput Pule zahtijeva „opsežno planiranje, usklađivanje s kulturno-povijesnim kontekstom grada i osiguranje financijskih sredstava“.

- Dosadašnji izazovi uključivali su pronalaženje idealne lokacije, dobivanje svih potrebnih dozvola i usklađivanje s interesima lokalne zajednice. Planirana garaža će optimalno iskoristiti ovu površinu kako bi se maksimizirao broj parking mjesta i osigurala funkcionalnost objekta u skladu s potrebama građana i posjetitelja grada Pule. Izgradnja garažne kuće pridonijet će rješavanju problema pretrpanosti parkirališta, a istovremeno olakšati pristup našem gradu, kaže Bojanić dodajući da bi garaža trebala imati kapacitet od približno 500 parkirališnih mjesta.

Po njemu ovo nije samo infrastrukturni projekt, već i odgovor na rastuće potrebe građana za pouzdanim parkiranjem.

- Obzirom na sve veći broj vozila u gradu, ova garaža će ne samo pružiti dovoljno parkirališnih mjesta, već će i smanjiti gužve na ulicama i poboljšati ukupnu prometnu situaciju. Nakon dugog traženja, uspjeli smo pronaći optimalnu lokaciju koja je najbliža moguća centru grada. Ova lokacija, koja se ne nalazi u zaštićenoj urbanoj cjelini, omogućit će brz i jednostavan pristup gradu, čime će se potaknuti gospodarski razvoj i privući dodatne posjetitelje. Također, važno je napomenuti da nema pravnih ili imovinsko-pravnih problema vezanih uz parcelu, čime smo osigurali glatki tijek projekta, dodaje.

Branislav Bojanić

S obzirom na to da je u tijeku tek natječaj za izradu projektne dokumentacije, pitamo direktora kada se može očekivati natječaj za izvođača radova, a potom i početak gradnje?

- Predviđamo da će izrada glavnog projekta trajati  dva do tri mjeseca, i ako ne bude nikakvih većih primjedbi i poteškoća, kreće raspasivanje natječaja za izvođenje radova. Završetak gradnje i početak rada garaže očekujemo do kraja 2024. godine, uzimajući u obzir sve faze izgradnje i potrebne testove funkcionalnosti, kaže Bojanić.

Što se tiče dinamike radova na izgradnji rotacijskog parkirališta kod zgrade Croatie osiguranja koji su krenuli krajem listopada, Bojanić navodi da je nakon betonianja temelja predviđeno sušenje 10 do 14 dana, nakon čega kreće montaža konstrukcijskog dijela.

- Konstrukcijski dio montaže će biti odrađen kroz nekih četiri ili pet dana nakon čega počinje konfiguracija sigurnosnih sustava. Očekujemo da će rotacijska garaža biti puštena u funkciju krajem ove godine, ali s obzirom na to da su vremenski uvjeti nikakvi, ne možemo sa preciznošću predvidjeti niti izvođenje radova niti samo puštanje u rad automatizirane rotacijske garaže. Vrijednost tog projekta iznosi oko 510 tisuća eura. Naime, tri rotacijska parkirališta koštaju 460 tisuća eura dok izrada temelja iznosi oko 50 000 eura, odgovorio je Bojanić.

Kao što smo već pisali, o rotacijskom se pakingu doznalo sasvim slučajno, a uspostavilo se da se pola milijuna eura troši za 30 parking mjesta. Bojanić je sada odgovorio na pitanja oko rotacijske garaže, no nejasno je zašto je to ranije odbijao učinti, rekavši tada  da "sve teče prema planu“.

Za kraj zanimalo nas je što se planira na parkiralištu Karolina, s obzirom na to da je u svom Planu za 2023. Pula Parking na toj lokaciji naveo rotacijsko parkiralište, za što ranije nismo dobivali pojašnjenja. U planu za ovu godinu i dalje se navodi montaža tri rotacijske garaže na parkiralištu Karolina. Iako je ta lokacija uvrštena u Plan očito se u ovom slučaju dogodila "naknadna pamet".

Bojanić sada potvrđuje da je ta lokacija otpala.

- S obzirom na to da parkirališta Karolina spada u zaštićeno kulturno dobro nemamo nikakve planove osim redovnog održavanja infrastrukture parkirališta u onoj mjeri koja nam je dozvoljena, zaključio je direktor Pula Parkinga Branislav Bojanić.


Nastavite čitati

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.