"Apartmani, vjenčanja i dronovi" šaljiv je naslov izložbe radova Dejana Štifanića koja je sinoć otvorena u Dnevnom boravku Rojca. Izvedena je u kombiniranoj tehnici, a autor se poslužio sportskim izrazom 'mma' , označujući tako da je riječ o mixed materijal artu. Ovaj put autor se predstavlja serijom kolaža i asamblaža.
- Ljudi su vjerojatno pretpostavili da će ovo biti izložba fotografija. Mala je to šala na račun fotografa i fotografije jer je to ono čime se moji kolege često bave, onim što donosi novac, a to su apartmani, vjenčanja i dronovi, kaže poznati fotograf i vizualni umjetnik Dejan Štifanić.
Izložba nije popraćena ikakvih tekstom zbog autorove želje da svatko od posjetitelja na svoj način protumači izložene radove.
Na najavnoj fotografiji izložbe, a i na izloženoj skulpturi, dominira pojam slobode.
- Pitanje slobode pojedinca u ovom i ovakvom društvu zapravo je ključno pitanje. Sloboda odnosa između pojedinca i društva, između jednog pojedinca spram drugog, odnosa muškarca i žene, ženske energije, seksa, politike, pitanje smrtnosti, besmrtnosti... Sva su pitanja, zapravo, uvijek ista, samo su izričaji drukčiji, kaže Štifanić, dugogodišnji fotoreporter, autor mnogobrojnih samostalnih i skupnih izložbi u zemlji i inozemstvu te sudionik u projektima koji uključuju video, glazbu i kazalište.
- Najjednostavnija su pitanja najteža: znači li biti slobodan zgrnuti materijalno bogatstvo? Pitanje naravno obuhvaća i slobodu umjetničkog izričaja. Ovdje sam si zaista dao slobodu da napravim izložbu kakvu želim pa štogod ljudi rekli, kaže autor, dodajući da radovi sadrže i šaljivu notu, jer, kako veli, život se ne treba shvatiti preozbiljno jer riskiraš da poludiš.
Štifanić se u posljednje vrijeme odmaknuo od klasičnog fotografskog izričaja, još od izložbe kemigrama, zatim intervencija na dijapozitivima, a i posljednja izložba prošle jeseni "Erotski snovi jednog brodograditelja“ nije bila tek doslovno dokumentiranje i preslikavanje fotografija i postera iz erotskih i takozvanih "muških magazina" u radnom ambijentu brodogradilišta Uljanik, gdje ima fotografija, ali nema više radnika.
Ova je njegova prva izložba koja ne uključuje medij fotografije.
- Bitno je za stvaratelja da zagazi na teren koji mu je nepoznat. Izložba je nastala ove zime tijekom četiri mjeseca skoro pa svakodnevnog rada iz jednostavnog razloga jer nisam imao fotoaparat. Od 1. srpnja prošle godine prestao sam raditi u Glasu Istre, a godinama se nakupilo časopisa, novina, enciklopedija, okvira (a svaka slika ovdje ima drugačiji okvir). Sve se sudbinski spojilo i nastala je ova izložba, pojašnjava autor.
Kolaži imaju istaknuto retro lice.
- Rođen sam 70-ih godina i smatram da je u toj dekadi nastalo najbolje od dizajna. Općenito su mi 70-te drage. Ja sam originalni hipster, šali se.
- Meni je simpatično da, dok ljudi sada rade izložbe s umjetnom inteligencijom, netko radi svojim rukama potpuno analogno. Ovo umjetna inteligencija ne može napraviti, tako da još ime nade za nas, zaključuje Dejan Štifanić, inače osnivač i voditelj udruge Studio KaPula i urednik emisije 'Rojc magazin' na Radio Rojcu. Izložba ostaje otvorena do 3. lipnja.