Kultura

kum francuskog Novog vala

Napustio nas je Jean-Luc Godard: revolucionar koji je pomicao kinematografske granice

Njegovi su filmovi raskinuli s ustaljenim konvencijama francuske kinematografije 1960-ih i pomogli u pokretanju novog načina snimanja filmova, uključujući rad s kamerom u rukama, brzim promjenama kadrova i egzistencijalnim dijalozima. Godard, sa svojom raščupanom crnom kosom i naočalama s debelim okvirima, bio je pravi revolucionar koji je od filmskih stvaratelja napravio umjetnike, stavljajući ih u rang s majstorima slikarstva i ikonama književnosti


 
2 min
HINA

Njegovi su filmovi raskinuli s ustaljenim konvencijama francuske kinematografije 1960-ih i pomogli u pokretanju novog načina snimanja filmova, uključujući rad s kamerom u rukama, brzim promjenama kadrova i egzistencijalnim dijalozima. Godard, sa svojom raščupanom crnom kosom i naočalama s debelim okvirima, bio je pravi revolucionar koji je od filmskih stvaratelja napravio umjetnike, stavljajući ih u rang s majstorima slikarstva i ikonama književnosti

Francuski redatelj Jean-Luc Godard, kum francuskog Novog vala, umro je utorak u dobi od 91 godine, objavio je list Liberation pozivajući se na izvore bliske obitelji. 

Godard je bio među najcjenjenijim svjetskim redateljima, poznat po filmovima "Do posljednjeg daha" i "Prezir" kojima je pomicao kinematografske granice i inspirirao mnoge redatelje desetljećima poslije svoga vrhunca 60-ih godina.

"Nije važno odakle uzimate stvari - već kamo ih nosite", rekao je jednom Godard

Njegovi su filmovi raskinuli s ustaljenim konvencijama francuske kinematografije 1960-ih i pomogli u pokretanju novog načina snimanja filmova, uključujući rad s kamerom u rukama, brzim promjenama kadrova i egzistencijalnim dijalozima.

Za mnoge ljubitelje filma nijedna riječ nije dovoljno dobra: Godard, sa svojom raščupanom crnom kosom i naočalama s debelim okvirima, bio je pravi revolucionar koji je od filmskih stvaratelja napravio umjetnike, stavljajući ih u rang s majstorima slikarstva i ikonama književnosti.

"Nije važno odakle uzimate stvari - već kamo ih nosite", rekao je jednom Godard.

Bio je pionir filmskog Novog vala koji se proširio u mnoge zemlje, a najviše uzeo maha u tadašnjoj Čehoslovačkoj. 

Quentin Tarantino, redatelj filmova "Pakleni šund" i "Reservoir Dogs" iz 1990-ih, često se navodi kao jedan od pripadnika novije generacije koja je pomicala granice, nastavljajući ono što su počeli Godard i njegova družba s pariške lijeve obale.

Prije Tarantina pojavio se Martin Scorsese 1976. s "Taksistom", uznemirujućim psihološkim trilerom o vijetnamskom veteranu koji je postao taksist i koji cijelu noć vozi ulicama s rastućom opsjednutošću da očisti zapušteni New York.

Godard nije bio svačiji idol.

Kanadski redatelj Xavier Dolan, koji je s 25 godina podijelio nagradu s osamdesetogodišnjakom Godardom na filmskom festivalu u Cannesu 2014., bio je kontroverzan jednako kao i Godard, ali ga je nazvao "mrzovoljnim starcem" koji nije bio "nikakav heroj". 

Godard je rođen u bogatoj francusko-švicarskoj obitelji 3. prosinca 1930. u raskošnom pariškom sedmom arondismanu.

Otac mu je bio liječnik, majka kći Švicarca koji je osnovao Banque Paribas, tada slavnu investicijsku banku.


Nastavite čitati

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.