Premijerni koncertni nastup instrumentalnog kvarteta THE ANTI-TELEOLOGICAL ROCK COMBO, sastavljenog od zapaženih glazbenika mlađe generacije koji godinama aktivno djeluju na zagrebačkim jazz, underground, klasičnim i eksperimentalnim scenama, održat će se ove nedjelje, uz slobodan ulaz, u 21.30 sati u dvorištu Rojca, najavljuje Soundpainting platforma Pula 2022.
Sastav čine Leo Beslać (bas gitara, flauta), Luka Čapeta (električna gitara), Pavle Jovanović (električna gitara) i Šimun Matišić (bubnjevi).
Izvođački repertoar sastava, čije se studijsko snimanje očekuje krajem listopada ove godine, temelji se na kombinaciji nekoliko kompozicijskih postupaka i principa notacije, od tradicionalne formalne organizacije tonskog sloga potkrijepljene linearnim notnim zapisom do konceptualnih, povremeno i vanglazbenih okvira za kolektivnu improvizaciju.
Vodeći se idejom interaktivnog komornog muziciranja, sastav suprotstavlja i supostavlja različite reproduktivne i improvizacijske tehnike u izvedbi, pri čemu odsustvom potvrde dominantne glazbene strukture nastoji izbjeći dojam nastupa kao pokazne vježbe te kroz točke proboja svake od eksplicitnih formalnih referenci pokušava uspostaviti, no ne nužno i nametnuti vlastitu estetiku.
Koncert organizira udruga Rondo Histriae u suradnji sa Savezom udruga Rojca, dok su autori promotivnog materijala Elvis Šuke i Neven Radaković. Ton majstor je Dean Pavletić, a tehničku potporu pruža AudioLAB d.o.o.
Događaj je organiziran u sklopu programa "Ciklus koncerata Nove, eksperimentalne i improvizirane glazbe_0.3", koji organizira udruga Rondo Histriae, uz financijsku potporu Upravnog odjela za kulturu i razvoj civilnog društva grada Pule i Upravnog odjela za kulturu i zavičajnost Istarske županije.
Detaljnije o članovima sastava THE ANTI-TELEOLOGICAL ROCK COMBO:
Leo Beslać književni je prevoditelj, instrumentalist i pjevač rođen u Zagrebu 1991. godine.
Vanjski je suradnik Zbora opere Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu te Zbora Hrvatske radiotelevizije, u sastavu kojih je tijekom proteklih pet sezona radio na dvadesetak kazališnih i koncertnih projekata. Istovremeno,
surađuje s desetak sastava i sviračkih kolektiva na zagrebačkoj i hrvatskoj pop, jazz i underground sceni, a kao koproducent albuma 'Srce' grupe Mangroove 2019. godine biva nominiran za diskografsku nagradu „Porin“. Kao skladatelj, potpisuje glazbu za kazališne predstave 'H.E.J.T.E.R.I.' i 'Granatiranje', a u suradnji s Adrianom Pelcom koautor je i radiofonijskog djela 'Kriza krika' te glazbene podloge za putopisnu radiodramu 'Ovdje je more uvijek blizu' u produkciji Dramskog programa Hrvatskog radija. Redovito objavljuje autorske albume na internetskoj platformi Bandcamp.
Luka Čapeta je gitarist i producent elektronske glazbe iz Zagreba.
Školovan na VMI u Beču, vraća se u Zagreb 2016. godine te otada kontinuirano djeluje na
klupskoj, plesnoj i filmskoj sceni. Od jazza do elektronike, noise i rock glazbe pa sve do etna i
pop glazbe, pronalazi se u raznim glazbenim stilovima i pristupima te suradnjama s vrhunskim
profesionalnim i amaterskim glazbenicima i glazbenicama. Uvijek u potrazi za novim zvukom i
estetikom, konceptima i suradnjama, nastoji donijeti uzbudljivi zvuk i energiju svakom sastavu s
kojim surađuje, po čemu je kao izvođač prepoznat i cijenjen od kritike i publike.
Pavle Jovanović rođen je u Zagrebu 1983. Nakon osnovne i srednje škole upisuje studij jazz
gitare na konzervatriju u Klagenfurtu, Ausrija pod vodstvom Agostina di Giorgia. Tokom studija
sudjeluje u raznim seminarima pod vodstvom najistaknutijih jazz muzičara kao Barry Harris, Part
Martino, Ben Monder, E. Svensson, Rob Bargad, Ed Partika, Luigi Grasso itd. Nakon završenog
konzervatorija s najvišim ocjenama odlazi u New York učiti i svirati s muzičarima na
tamošnjoj sceni.
Tamo je sudjelovao seminarima i učio privatno kod muzičara kao Pat Martino,
Gilad Hekselman, Lage Lund, Ben Monder, Miles Okizaki, Steve Coleman i drugi. Nakon
povratka u hrvatsku 2015. osniva kvintet sa saksofonistom Grgurom Savićem pod imenom
Cromatik sa kojim snimaju LP pod imenom ‘Saturday Jam’ s kojim odlazi na turneju i
promociju po Kini. Godinu dana kasnije osniva trio ‘PEEK 3’ sa Krunosalvom Levačićem na
bubnjevima i Ivarom Robanom Križićem na kontrabasu te snimaju LP ‘Fragments’ i izdaju ga za
Dallas Records.
Album je proglašen jednim od najboljih jazz albuma 2016. Kasnije te godine
snima demo snimku s free jazz sekstetom koji je osnovao sa Zoranom Ščekićem orijentiran na
grafičke kompozicije i slobodnu improvizaciju. U sekstetu naziva ‘Abstract Constraction
collective’ nastupa sa Ščekićem, Sašom Nestorovićem, Lukom Žužićem, Ivarom Križićem i
Krunoslavom Levačićem u sklopu Muzičkog bienalla Zagreb sa posebnim gostom, Chris
Jarretom na klaviru. U ljeto 2019. završava magistarski studij u Beču s diplomom Master of
Arts u klasi profesora Martina Kollera i završava studijski album ’Fallout’ koji izlazi krajem
godine za Unit Records u Švicarskoj. Osim vlastitih projekata sudjelovao je s raznim orkestrima i
vrhunskim regionalnim muzičarima kao što su Miro Kadoić, s kojim je snimio njegov album ‘Endless
Summer’, Zoran Ščekić, Saša Nestorović, Bojan Krhlanko, Jošt Drašler, Zvjezdan Ružić,
Zvonimir Šestak, Ivan Bonačić, Marko Lazarić, Marko Črnčec, Jazz orkestar HRT, HGM Big
Band itd.
Šimun Matišić rođen je 1996. godine u Zagrebu. Prvi nastup imao je s 4 godine kada je svirao
bubnjeve u kvartetu Branka Kralja. Udaraljke počinje učiti kod profesora Božidara Rebića, a
kasnije kod prof. Tomija Spasevskog i prof. Gorana Goršea. Paralelno s udaraljkama uči klavir
kod profesorice Sretne Meštrović, a teoriju u GU Elly Bašić. Maturira udaraljke i glazbenu teoriju
u GU Elly Bašić 2014. godine.
S 14 godina izdao je svoj prvi nosač zvuka pod naslovom „Jazz nocturno“. Surađuje s brojnim
inozemnim i domaćim jazz i klasičnim glazbenicima i orkestrima. 2011. godine dobio je nagradu
„Judita“ na 57. splitskom ljetu za nastup s gitaristom Christianom Escoudeom.
2014. godine počinje novi duo projekt s pijanistom Matijom Dedićem. S njim 2016.
godine izdaje live album „Fortune smiles“ koji je dobio nagradu Porin za najbolju izvedbu jazz
skladbe „Fortune smiles“. 2018. sa svojim sextetom izdaje svoj autorski jazz album po naslovom
„Invocation“, za koji dobiva nagradu Porin u kategoriji za najbolju jazz skladbu.
Dobitnik je tri nagrade HGU-a, „Status“.
Član je ansambla „Harlequin Art Collective“, ansambla koji se trenutno bavi djelima Oliviera
Messiaena i J.S.Bacha, gdje djeluje kao udaraljkaš i aranžer. Skladao je i glazbu za kazališne predstave; „Zagreb 2020“, „Čovjek jastuk“, „Basne za nas danas“, „Tko je tu koga rodio“, „Naš razred“, „Jednaka noć“. Trenutno je student pete godine udaraljki u klasi prof. Ivane Bilić, te četvrte godine klasične kompozicije u klasi profesora Mladena Tarbuka, prve dvije godine studija kompozicija je završio kod profesora Davorina Kempfa. 2020. godine izlazi album pod vodstvom Saše Nestorovića „Wes meets Trane“ na kojem svira bubnjeve, a 2021. album Ivan Kapec kvinteta „CRTA“, na kojem sudjeluje kao vibrafonist.
Laureat je Nagrade Grada Čakovca „Josip Štolcer Slavenski“, za skladbu Šlomlek Maryam, za
sopran, dva sopran saksofona i ansambl, koja se izvela u sklopu sezone Cantus ansambla 2020.
godine 1.6.2021. godine, Zagrebačka filharmonija pod ravnanjem maestra Tomislava Fačinija, praizvela
je njegovu skladbu „Skulpture“ za klavir i orkestar. 2021. godine izlazi njegov album „Tribute to B.P.“ koji je sa svojim kvintetom snimio u povodu desete obljetnice smrti Boška Petrovića. Za isti album 2022. godine dobiva tri porina u
kategorijama „Najbolji album godine“, „Najbolja izvedba jazz glazbe“ i „Najbolja jazz skladba“.