Politika i društvo

PRIOPĆENJE EU ZASTUPNIKA

Flego traži od Komisije mogućnost korištenja manjih graničnih prijelaza vozačima kamiona: "Tražim Lex Sočerga-Požane na EU razini"

Slovenija godinama odbija inicijative da se granični prijelaz Sočerga-Požane otvori za prolaz kamiona težih od 7,5 tona, makar i samo onih s pulskim i koparskim registarskim oznakama. Međutim, danas su autoprijevoznici na dodatnom udaru u Istri, jer zbog rekonstrukcije jedne dionice, moraju umjesto 15km raditi dodatnih 100. To je protivno svim idejama Zelenog plana, dekarbonizacije prometa i jačanja sigurnosti na cestama, pojasnio je Flego


 
3 min
Istra24

Slovenija godinama odbija inicijative da se granični prijelaz Sočerga-Požane otvori za prolaz kamiona težih od 7,5 tona, makar i samo onih s pulskim i koparskim registarskim oznakama. Međutim, danas su autoprijevoznici na dodatnom udaru u Istri, jer zbog rekonstrukcije jedne dionice, moraju umjesto 15km raditi dodatnih 100. To je protivno svim idejama Zelenog plana, dekarbonizacije prometa i jačanja sigurnosti na cestama, pojasnio je Flego

„Kolone kamiona na granicama sve su duže, vozači sve iscrpljeniji, a distributeri sve nervozniji. Dostava kasni, namirnice se kvare, troškovi se gomilaju. To je problem Hrvatske i Bugarske, ali i problem cijele EU“, naglasio je istarski europarlamentarac Valter Flego (IDS/Renew) prilikom usvojenog Prijedloga rezolucije o potrebi rješavanja dugih kolona kamiona na graničnim prijelazima EU-a. Naime, Odbor za peticije Europskog parlamenta apsolutnom je većinom usvojio inicijativu zastupnika Flega i bugarskog zastupnika Andreya Novakova, čiji je cilj rješavanje dugih kolona kamiona na vanjskim granicama Unije. Sakupljeno je 44.000 potpisa ljudi iz prometnog sektora diljem EU-a.

- Umjesto da djeci damo da voze grdosije od kamiona, osigurajmo vozačima dostojanstvenu vožnju. Danas u Uniji nedostaje oko 400.000 profesionalnih vozača. Mladim ljudima ovo zanimanje jednostavno nije privlačno. Ne može jedan vozač kamiona čekati na granici s Bosnom i Hercegovinom ili Srbijom šest sati. Ne mogu naši autoprijevoznici u Istri zbog nečijeg hira godinama voziti umjesto 15km, dodatnih 100 km, istaknuo je Flego.

Hrvatski i bugarski zastupnik traže od Komisije hitne i obvezujuće zakonodavne mjere za stvaranje standarda na razini cijele EU za rukovanje teškim teretnim vozilima na graničnim prijelazima te upozoravaju i na lošu situaciju na vanjskim granicama EU-a, posebno sa zemljama Zapadnog Balkana.

- Jako mi je drago da je u rezoluciji spomenuta problematika na graničnom prijelazu Sočerga-Požane u Istri. Slovenija godinama odbija inicijative da se granični prijelaz Sočerga-Požane otvori za prolaz kamiona težih od 7,5 tona, makar i samo onih s pulskim i koparskim registarskim oznakama. Međutim, danas su autoprijevoznici na dodatnom udaru u Istri, jer zbog rekonstrukcije jedne dionice, moraju umjesto 15km raditi dodatnih 100. To je protivno svim idejama Zelenog plana, dekarbonizacije prometa i jačanja sigurnosti na cestama, pojasnio je Flego.

U rezoluciju je ušao amandman kojim se hitno traži od Komisije donošenje mjera koje omogućavaju vozačima kamiona korištenje manjih graničnih prijelaza diljem EU-a, kada su glavne arterije zatvorene zbog održavanja cesta, kako bi se izbjeglo da vozači ovise o proizvoljnim postupcima pojedinih zemalja.

- Tražim Lex Sočerga-Požane za cijelu Uniju, kako vozači i gospodarstvenici ne bi patili zbog partikularnih interesa pojedinaca, naglasio je Flego.

- Osim ograničavanja vremena čekanja na granicama, tražio sam i više sredstava za infrastrukturu na graničnim prijelazima te zasebnu proračunsku stavku za financiranje obuke i prekvalifikacije vozača i poticanja partnerstva strukovnih škola i prijevozničkih tvrtki, dodao je Flego te zaključio:

- Rast hrvatskog gospodarstva znatno ovisi o kamionskom prijevozu, s obzirom da tek male količine prevozimo željeznicom. Umjesto da probleme nedostatka vozača rješavamo dajući maloljetnicima kamione od 40 tona, važnije je donijeti mjere koje će poboljšati status vozača kamiona i osigurati im humane uvjete rade i dostojanstven život. Ova rezolucija je korak u tom smjeru!

Nakon usvajanja rezolucije na plenarnoj sjednici, Europska komisija ima godinu dana da usvojene stavove realizira, zajedno s državama članicama.


Nastavite čitati

Istra
 

A POLA SEMO QUASI TUTI "GENTE NOVA", MA LO STESSO SEMO CATIVI E XENOFOBI: Mi stago dala parte dei muli de l'India, del Nepal, del Bangladesh, dele Filipine

Dopo che in cità ga comincià circolar la vose falsa he a Pola sarìa sucessi due episodi de strupro per man dei lavoradori asiatici, gavemo scoperto che sto anno imigrati no i se ga macià de un singolo reato. Gnanche uno! Dita altrimenti, el contributo dei muli de l'India, del Bangladesh, del Nepal e dele Filipine al tasso de criminalità de Pola xe uguale a zero * Come tute le robe nela vita, la parola magica xe “misura”.  Con la “misura” el velen diventa medicina. In questo modo “l’altro”, el diferente, no ‘l xe una minacia, ma una richessa: una imigrazion fata come che se devi la ne pol far solo diventar persone migliori

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.