Jutros je u 9,25, na centralni kolodvor u Milanu, stigao brzi vlak koji je u 6:24 krenuo iz Rima. Kako bi željezničku udaljenost od 567 kilometara odvozio u nevjerojatnih 2 sata i 59 minuta, na nekim je dionicama Frecciarossa jurio do 350 kilometara na sat.
Približno u isto vrijeme u Puli, u razvijenoj Istri, radovali smo se jer smo napokon dobili niskopodni vlak proizvođača "Rade Končar" koji dostiže maksimalnu brzinu od 120 km/h. Istina, u Končaru proizvode i model koji juri i do 160 na sat, ali mi smo dobili model 7029 004, a čija je maksimalna brzina od 120 km/h i prevelika za istarsku prugu austrougarske “manufakture”. Njome je mudro ne prijeći brzinu veću od 80 km/h, još bolje ne ići preko sedamdeset. Prevedeno, 40 minuta vožnje od Pule do Kanfanara.
Ipak, radujmo se, prije nešto više od mjesec dana pisali smo o vlaku u kvaru koji se bez kontrole iz Galižane sjurio u Pulu gdje se srećom zaustavio nakon sudara s kombijem veslačkog kluba na Rivi. Ta je nesreća svakako ubrzala današnji događaji (sve je vrvjelo od političara na “inauguraciji”), sada ipak imamo vlak s rampom za pristup invalidskim kolicima, s kvalitetnim sustavom klimatizacije, s prostorom za bicikle i s video nadzorom. Kapacitet njegove ugodne unutrašnjosti je 167 sjedećih mjesta, dovoljno za učenike koji najviše koriste željeznički prijevoz.
Sada treba čekati izgradnju željezničkog tunela kroz Učku ili uspostavu veze Istre i Zagreba preko Ljubljane, kao što nekad bilo sa Zelenim vlakom. Do tada, govoriti o nekoj željezničkoj povezanosti Istre je čista hiperbola.
Dan smo otvorili “portretiranjem” Jaroslava Strnada i njegovih biznisa. Čeh Jaroslav Strnad je proizvođač i trgovac naoružanjem. Poznat je po tome što najviše voli kupovati tvrtke u stečaju i to po najnižim cijenama.
Često su takva preuzimanja povezana s kriminalom i tajnim službama i događaju se na Balkanu ili u istočnoj Europi. Sada Strnad, kao vlasnik tvrtke CE Industries, nakon preuzimana tvornice vagona Đuro Đaković i dijela riječke luke, u Hrvatskoj želi i Uljanik.
Pri tome ima potporu lokalng HDZ-a, odnosno aktualnog direktora, ali i sindikata i stečajnog upravitelja propalog pulskog brodogradilišta. Zašto? Jesu li sigurni da čovjek koji se basnoslovno obogatio kupnjom (koju NATO brani) kineskog oružja i prodajom istog sirijskim pobunjenicima, iračkim Kurdima, ili pak u Jemenu, Južnom Sudanu i Afganistanu u Puli želi nastaviti tradiciju gradnje brodova?
Sutra će današnji urednički dvojac Leo i Silvio opet biti s vama.
Provjerili smo koliko iznose novčane naknade nadzornicima i članovima upravnih vijeća u ukupno 37 institucija/agencija/ trgovačkih društva u kojima je Istarska županiji osnivač ili pak ima udio u vlasništvu. Puno je novaca. Tko dobiva najviše?
Videom ćemo vam pokazati nepoznatu tekućinu koja se ispustila izravno u more na Malom Brijunu. Pokušali smo saznati o čemu se radi.
Bivši učenici su nedavno za liječenje profesora Tomislava Mamića prikupili više od 150.000 kuna. A on nam je rekao: 'Na desno oko vratilo mi se čak 70 posto vida! Novac koji ostane dat ću u dobrotvorne svrhe.'
Pozdravljamo vas s fotografijom novog niskopodnog vlaka koju je snimio Manuel Angelini. Redakcija portala Istra24 želi vam laku noć