Prije gotovo mjesec dana, na naše traženje, iz Istarske smo županije dobili popis svih tvrtki koje su u prošloj godini dobile sredstva iz županijskog Proračuna za usluge promidžbe, informiranja, intelektualne i osobne usluge.
Zatražili smo potom više informacija o sklapanju Ugovora s nekima od dobavljača kako bismo doznali kome je, i iz kojih razloga, otišao javni novac poreznih obveznika.
Pa, krenimo redom.
Obveza marketinške aktivnosti za EU projekte
- Stavka „ostale usluge promidžbe i informiranja“ odnosi se na one usluge koje su povremenog karaktera. Uglavnom se radi o raznim europskim projektima te manifestacijama. Također, valja reći kako za sve projekte financirane iz EU fondova postoji obveza marketinških aktivnosti s ciljem njihove promocije i bolje vidljivosti, napominju u svom odgovoru iz službe za odnose s javnošću i protokol Istarske županije.
Foto: Pixsell/Tomislav Miletić
Za dodatnu funkcionalnost portala - 242.500 kuna
Što se tiče upravo „Ostalih usluga promidžbe i informiranja“, najveći je iznos, 242.500 kuna, dobio Nutricius d.o.o., zagrebačka tvrtka koja članovima Hrvatske obrtničke komore nudi jednostavnu prodaju i kupnju poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda putem portala Burzahrane.hr.
Angažirana je, navode iz Županije, putem Ugovora o „Izradi dodatne funkcionalnosti internetskog portala za poljoprivrednike, proizvođače i konzumente na digitalnoj platformi registriranih korisnika“.
Uslijed pandemije i otežanih uvjeta poslovanja za poljoprivrednike, Istarska županije je za sve istarske OPG-ove financirala mogućnost promocije i direktne prodaje putem web tržnice s preko 100 tisuća registriranih kupaca
ISTARSKA ŽUPANIJA
Kako bi im spomenuta prodaja i promocija bila omogućena putem interneta, Istarska županija angažirala je, dakle, Nutricius d.o.o. i posao im platila čak 242.500 kuna.
U sklopu ostalih usluga promidžbe i informiranja, nemali iznos od
225.000 kuna pripao je, pak, porečkom dobavljaču Studio 053 d.o.o. S njima je Županija sklopila ugovor vezan uz organizaciju jedne ribarske manifestacije. Bilo je to u svrhu promocije i valorizacije proizvoda malog priobalnog ribolova u sklopu
Europskog projekta Adri.SmArtFish.
Skupe intelektualne i osobne usluge
U kategoriji Intelektualne i osobne usluge iskače zagrebački Inženjerski Biro kojem je lani otišlo 394.481,17 kuna za, kako nam je objašnjeno, uslugu izrade marketinške kampanje Europskog projekta KLIM-Kontija-Limski zaljev. Dakle, riječ je o održivom upravljanju zaštićenim područjima.
Nadalje, IPZ Uniprojekt Terra d.o.o. prošle je godine dobila 173.750 kuna. Radi se o jednoj od vodećih konzultantskih i projektnih firmi u Republici Hrvatskoj koje imaju ključnu ulogu u postavljanju sustava i izradi tehničke dokumentacije na području zbrinjavanja otpada.
IPZ Uniprojekt Terra d.o.o. angažirana je na izradi elaborata o količinama i tokovima otpada s ciljem poboljšanja i unapređenja sustava gospodarenja otpadom na području Istarske županije
ISTARSKA ŽUPANIJA
Od „pozamašnijih“ svota valja izdvojiti onu za tvrtku Maribu d.o.o. iz Ližnjana. Za savjetovanje u vezi s poslovanjem i ostalim upravljanjem Maribu je dobio visokih 222.500 kuna.
Foto: Pixsell/Goran Stanzl
Riječ je o Studiji razvoja ribarstva i akvakulture za područje Istarske i Primorsko-goranske županije za razdoblje do 2030. godine, a u sklopu Europskog projekta „ARGOS“ iz Programa prekogranične suradnje Italija-Hrvatska 2014.-2020.
Na koncu, Istarska novinska agencija dobila je, pak, 59.200 kuna za intelektualne i osobne usluge, dok joj, recimo, sredstva nisu dodijeljena za usluge promidžbe i informiranja. Ta je svota Istarskoj novinskoj agenciji otišla za uslugu izrade promotivnog videa u sklopu već spomenutog Europskog projekta Adri.SmArtFish.