Politika i društvo

(NE) BROJE SE NEOZNAČENA MJESTA ISPRED ZGRADE

"NA PAROVE RAZBROJS" Koliko parking mjesta ima ispred Rojca i koliko će ih se izgubiti uređenjem za tri godine?

Prošle gradske vlasti tvrdile su javno da su tamo obojile 347 mjesta, današnja resorna pročelnica navodi 300-injak mjesta, mi smo ih danas izbrojili 375, od čega je, istina bog, 48 neoznačenih mjesta do same zgrade i ispod prednjeg drvoreda * Što kažu projektanti  


 
3 min
Zoran Angeleski

Prošle gradske vlasti tvrdile su javno da su tamo obojile 347 mjesta, današnja resorna pročelnica navodi 300-injak mjesta, mi smo ih danas izbrojili 375, od čega je, istina bog, 48 neoznačenih mjesta do same zgrade i ispod prednjeg drvoreda * Što kažu projektanti  

U prekjučer objavljenom tekstu o energetskoj obnovi zgrade Rojca, uvođenju lifta  te cjelovitom uređenju okoliša Rojca, trogodišnjem projektu vrijednom ukupno deset milijuna eura (od čega osam i pol milijuna eura osigurava EU),  pročelnica  Samanta Barić, pročelnica Upravnog odjela za urbanizam, investicije i razvojne projekte Grada Pule kazala je da se "očekuje gubitak 30-ak parking mjesta, no treba reći da će i dalje oko 270 parking mjesta biti besplatna praktički u centru grada". Po toj izjavi ispada da je 300 parking mjesta na platou Rojca. 

Pritom je pročelnica istaknula da će ovo smanjenje povećati sigurnost djece i svih korisnika Rojca, posebno u dijelu ispred glavnog ulaza u zgradu, ali i kroz buduće nove pješačke koridore (kroz sredinu parkinga)  prema svim sadržajima, prilagođenim i za osobe s invaliditetom.

Pojedini kritičari smanjenja parking mjesta ukazuju na svojedobne javne istupe predstavnike Grada (poput bivšeg pročelnika za komunalni sustav i imovinu Damira Prhata na sjednici Gradskog vijeća koncem 2010. godine, koji su navodili da na platou Rojca ima 347 parking mjesta.

I na stranici Grada Pule je link na tekst u kojem tadašnje gradske vlasti navode da je "tijekom listopada 2010. godine na površini ispred Centra gradskih udruga Rojc označeno ukupno 347 parkirnih mjesta, od čega 17 za osobe s invaliditetom i 3 mjesta za opskrbu".

Postojeće stanje

Mi smo ih na licu mjesta izbrojili 375, od čega ih je, istina bog, 48 neoznačeno do same zgrade i ispod drvoreda (premda je na tom potezu označena nekolicina mjesta za osobe s invaliditetom). Bez njih, ukupno smo izbrojali 327 mjesta. 

Za tih faktičkih, ali neoznačenih 48 parking mjesta do zgrade, Marko Sošić, direktor rovinjskog Studija Kappo koji je kreirao Idejno rješenje uređenja okoliša Rojca, kaže: "Tamo nisu označena mjesta, tamo ljudi parkiraju na divlje. Planirali smo na tom području parking mjesta za osobe s invaliditetom i dostavu".

Kako veli Sošić, na velikom parkingu bit će nakon uređenja 280 mjesta, 36 manje od postojećih 316. 

Pritom Sošić dodaje da se na šest mjesta na ulaznoj nagibnoj platformi nitko ne parkira, što suštinski smanjuje parkiralište za 30, a ne za 36 mjesta.

Buduće rješenje s 280 parking mjesta

Marko Sošić pritom dodaje da njihovo rješenje, uz novu pješačku komunikaciju kroz parkiralište prema budućim sportskim, rekreativnim i dječjim sadržajima (prilagođenih i za osobe s invaliditetom) smanjuje i dodatna četiri 4 sada kutna mjesta, sukladno pravilima struke. 

Projekt uređenja okoliša Rojca trebao bi biti realiziran do konca 2027. godine, a tri milijuna eura vrijedno uređenje okoliša Rojca sadrži povećanje zelenih površina, rekonstrukciju postojećeg parkirališta, uređenje parkova, dječjeg igrališta, sportskih terena, opremanje urbanom i sportskom opremom, rješavanje oborinske odvodnje, 'kišne vrtove' i novu javnu rasvjetu.


Nastavite čitati

Pula
 

Danko Končar o nasipavanju mora u pulskom zaljevu: Nema bojazni

Mi ovdje imamo koncesiju na 50 godina, i nakon tog isteka, jedino što mi možemo odnijeti je neki inventar, sve ostalo ostaje društvu. Mišljenja sam da je jako teško naći ljude koji su spremni investirati u društvenu imovinu, a što ne znači da ih nema. Nama je prvenstveni cilj povratiti uložena sredstva ali i nešto zaraditi, rekao je Končar

Pula
 

(FOTO) DOK NIČU MOSTOVI Iznad pulskog Mandrača užurbano se gradi "nadvožnjak blizanac"

A kako bi se planirani četvorotračni promet od Šijane do Velog Vrha mogao nesmetano odvijati, bit će potrebno premostiti neke prepreke na putu. Kružni tokovi tako postaju 'turbo rotori' koji mogu primiti promet u četiri trake, a najveće potencijalno 'usko grlo' - nadvožnjak koji prelazi preko pruge i Ulice Svetog Petra (u produžetku Partizanskog puta) - morat će dobiti 'blizanca'. Obišli smo gradilište ovih dana sa svih strana

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.