Komunal

JEDAN OD NAJOČEKIVANIJIH NOVITETA U GRADU

(FOTO) DOK NIČU MOSTOVI Iznad pulskog Mandrača užurbano se gradi "nadvožnjak blizanac"

A kako bi se planirani četvorotračni promet od Šijane do Velog Vrha mogao nesmetano odvijati, bit će potrebno premostiti neke prepreke na putu. Kružni tokovi tako postaju 'turbo rotori' koji mogu primiti promet u četiri trake, a najveće potencijalno 'usko grlo' - nadvožnjak koji prelazi preko pruge i Ulice Svetog Petra (u produžetku Partizanskog puta) - morat će dobiti 'blizanca'. Obišli smo gradilište ovih dana sa svih strana


 
2 min
Maja Jokanović ⒸFOTO: Manuel Angelini

A kako bi se planirani četvorotračni promet od Šijane do Velog Vrha mogao nesmetano odvijati, bit će potrebno premostiti neke prepreke na putu. Kružni tokovi tako postaju 'turbo rotori' koji mogu primiti promet u četiri trake, a najveće potencijalno 'usko grlo' - nadvožnjak koji prelazi preko pruge i Ulice Svetog Petra (u produžetku Partizanskog puta) - morat će dobiti 'blizanca'. Obišli smo gradilište ovih dana sa svih strana

I pored nekoliko gradskih brežuljaka i strmina, kao naselje podignuto na samoj obali mora, Pula nema puno iskustva s nadvožnjacima i mostovima.

Izgradnja jednog nadvožnjaka na samom obodu grada započeta prije nekoliko mjeseci, u zoni gdje se pulska riva 'ulijeva' u naselje Veli Vrh, stoga je sasvim očekivano jedan od najzanimljivijih dijelova velikog, i samog po sebi zanimljivog, projekta proširenja pulske obilaznice i ulaza u najveći istarski grad.

Postojeća obilaznica, točnije Ulica Prekomorskih brigada, naime, od naselja Šijana pa sve do 'mosta' na kraju Tršćanske ulice u narednih nekoliko godina dobit će dvije dodatne trake, a ista sudbina čeka i nastavak prometnice u smjeru Velog Vrha.

Pogled s most(ova) na jug

A kako bi se četvorotračni promet nesmetano mogao odvijati dijelom duljinom ove trase, bit će potrebno premostiti neke prepreke na putu. Postojeći će se tako kružni tokovi prepraviti u takozvane 'turbo rotore' koji mogu primiti promet u četiri trake, novoizgrađeni će se za ovo prometno rješenje prilagoditi od početka, a najveće potencijalno 'usko grlo' - nadvožnjak koji prelazi preko pruge i Ulice Svetog Petra (u produžetku Partizanskog puta) - morat će dobiti 'blizanca'.

Naime, postojeći nadvožnjak ne zadovoljava potrebe široke prometnice kakva je zamišljena na rekonstruiranom ulazu u grad, pa će za dodatne dvije trake viti potreban - dodatni nadvožnjak.

Ipak, sudeći prema projektnoj dokumentaciji, ni stanje postojećeg nadvožnjaka nije dovoljno dobro da bi se bez većih intervencija mogao integrirati u novi projekt pa će, osim izgradnje novog, biti potrebna i detaljna sanacija starog nadvožnjaka.

Ovaj posljednji dio na red će doći nešto kasnije. Nosači novog nadvožnjaka, pak, smješteni s južne strane postojećeg (bliže Mandraču i Rivi), već se grade punom parom.

Mi smo obišli zonu radova i donosimo vam slike gradilišta iz nekoliko perspektiva.

Prometnica s eu produžetku postupno ukopava kako bi prošla kroz novi podvožnjak na Velom Vrhu

Novi 'nadvožnjak blizanac' nije jedino nadsvođivanje ceste koje projekt rekonstrukcije ulaza u Pulu donosi. Naime, na samom kraju zahvata sa strane prema Vodnjanu, umjesto takozvanog 'kikiriki' rotora, koji je omogućavao kružni promet na sjecištu Vodnjanske, Creske i Paduljskog puta, gradi se podvožnjak, pa će se Vodnjanska u ovom dijelu ukopati kako bi na mjestu dosadašnjeg rotora prošla ispod svoda novog cestovnog prijelaza.

Prve korake ovog procesa građani Pule već imaju prilike vidjeti jer je postupno ukopavanje prometnice bilo jedan od prvih koraka velikog projekta.

O projektu rekonstrukcije Vodnjanske i zapadnog kraka pulske obilaznice detaljno smo pisali OVDJE, OVDJE i OVDJE.


Nastavite čitati

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.