Negdje na pola koncerta Dubioza je malo usporila ritam, da narod uzme daha, pa su se iz standardne koncertne formacije pregrupirali u onu „kamionsku” polu-unplugged varijantu. Kad su otpočeli drugu pjesmu tog dijela koncerta ( Pošaljimo mlade u dijasporu da rade, da kopaju kanale...), odjednom su u publici primijetili Duška Kuliša koji se tamo, kao slučajno, zatekao. Nakon tog „iznenadnog” susreta nije bilo druge nego folk zvijezdu domaćinski pozvati na binu. Na taj način izbjegnuta je eventualna sankcija gradskih vlasti prema organizatorima i bendu zbog drske diverzije i pozivanja te narodnjačke persone non grate na najljepši stejđ u svijetu.
Kao što već i sve ptice na granama Balkana znaju, gradonačelnik Filip Zoričić prošle je zime zabranio koncert na kojem su trebali nastupiti Duško Kuliš i par njegovih folk i turbofolk gostiju. Ta je odluka izazvala snažne, pretežno negativne reakcije. Pula je u većini medija diljem Balkana predstavljena kao mala rigidna čistunska čaršijica koja priznaje i promovira samo nekakvu mediteransku i urbanu glazbu. Na kraju balade velike su šanse, a slično misli i Google algoritam, da će Zoričić u povijesti ostati ponajviše upamćen po zabrani nastupa Duška Kuliša. Tome je doprinio u koncert u Areni.
Sam Kuliš je proteklih tjedana sudjelovao u promociji pulskog koncerta Dubioze Kolektiva i bilo je potpuno jasno da će na njemu i nastupiti. Činilo se da bi na binu mogao izaći već nakon pjesme „Mojne biti pakšu”, svojevrsnoj himni tolerancije glazbenog kolektiva, porijeklom iz Zenice i Sarajeva, u kojoj pjesnik doslovce kaže „Svejedno je da li slušaš narodnu, rok ili regge, samo mojne biti pakšu...”.
Ipak, izlazak se dogodilo par pjesama kasnije.
Nakon što su ga slučajno vidjeli u publici, Kuliš se popeo na binu i iz ovacije publike izveo „O Sole mio”. U početku je malo falšao, nije lako izaći pred tisuće fanova tuđe glazbe, neke dijelove je pogodio, nije bilo savršeno ali Kuliš je svoje "O sole mio" obećanje je izvršio.
Istovremeno, Dubioza je poslala jasnu poruku: Duško je jedan od nas, pjevač s Balkana, ima glas, zna izvest i teške arije, nema razloga da mu se igdje brani pjevat...Pogotovo u Puli.
Odmah nakon izvođenja arije Kuliš je bez puno priče napustio binu. Nakon dvadesetak minuta vratio se natrag i sudjelovao u brutalnoj izvedbi Dubiozina evergreena „Politika je kurva”.
Publika je opet aplaudirala a Zoričiću se dogodilo najgore. Ono što je zabranio u Domu Mate Parlova (koji je, by the way, jako volio narodnu muziku), uz ovacije publike pronašlo je put do puno veće pozornice i poput bumeranga vratilo se u Areni.
Jer, kao što to kaže jedna od Dubiozinih najboljih kompozicija - Nema bijega s Balkana. Balkan je u Puli uvijek bio prisutan i balkanski će melos uvijek pronaći svoj put do pulskih pozornica iz prostog razloga jer za tu vrstu glazbe postoji široka publika. To znamo.
Pritom ne zaboravimo, a vezano za Balkan, Filip Zoričič je na početku mandata s punom pratnjom otišao na neki jako važan Balkan kongres u Istanbul. Pokrenula se potom široka rasprava je li Pula na Balkanu ili nije. Prevladalo je da je.
Godinu kasnije Istanbul i Turci su zaboravljeni, sad smo okrenuti Lavovu i Kopenhagenu. U nekom trenutku svog otpočetka bipolarnog političkog djelovanja Zoričić je okrenuo leđa Balkanu i ničim izazvan zabranio Milu Kitića i Duleta Kuliša.
A Kuliš je definitivno Balkanboy, rođen u Kreševu u Bosni i Hercegovini, osamdesetih se probio na veliku scenu na Ilidža festivalu. Vrlo rano u karijeri kao velikog talenta prepoznali su ga doajeni narodne glazbe poput Harisa Đinovića ili Tome Zdravkovića. Toma ga je čak, kao jedinog gosta, pozvao na svoj posljednji nastup i pohvalio ga jer sam piše tekstove i glazbu i sam pjeva.
Bez obzira na glazbene preference, zabraniti takvog lika u Puli nije ni najmanje pulski. S druge strane, diverzijom ga dovesti u Arenu potpuno je pulski. I dok je ljubavna kancona „O Sole mio” odličan diverzantski koncertni odabir, balkanska rapsodija „Politika je kurva” šaka je u glavu. Još je iza Kuliša u kadru, pored nekakvog digitalnog tabletića, cijelo vrijeme virio Josip Broz Tito.
Sam koncert bio je više manje isti kao i prije par godina. Dubioza je jedan od rijetkih regionalnih bendova koji sami mogu napuniti Arenu. Festival čiji su izvođači, svaki svojim stilom, tri dana napunili Arenu, kvalitetan je produkcijski format.
Naravno da su se festivalom pohvalili i na portalu Grada Pule. Ipak, u izvještaju s koncerta na gradskim stranicama Kuliš se nigdje ne spominje. Gradonačelnik Filip Zoričić se dan-dva poslije koncerta cinično našalio na Instagramu i napisao da mu je srce puno zbog Kulišovog nezaboravnog nastupa.
Riječ Arena je, naravno, napisao malim slovima.