Politika i društvo

PRIOPĆENJE SOCIJALISTIČKE RADNIČKE PARTIJE

SRP protiv ukidanja željezničke povezanosti Istre s europskim mrežama

Gašenjem industrije u Istri željeznički promet je sveden na minimum, dok su međunarodne veze dodatno otežane uvođenjem granice između Slovenije i Hrvatske. Najnovija najava Slovenije da od 2025. godine ukida liniju prema Puli znači da će Istra, u kontekstu željezničkih veza, postati izolirana od ostatka Europe * Planovi poput izgradnje tunela kroz Učku, koji se povlače već desetljećima, sve više izgledaju kao simbolična obećanja bez stvarne strategije, dok se zanemaruju konkretni problemi poput povezivanja Istre s ostatkom zemlje i svijeta


 
2 min
Istra24
foto: S. Forza

Gašenjem industrije u Istri željeznički promet je sveden na minimum, dok su međunarodne veze dodatno otežane uvođenjem granice između Slovenije i Hrvatske. Najnovija najava Slovenije da od 2025. godine ukida liniju prema Puli znači da će Istra, u kontekstu željezničkih veza, postati izolirana od ostatka Europe * Planovi poput izgradnje tunela kroz Učku, koji se povlače već desetljećima, sve više izgledaju kao simbolična obećanja bez stvarne strategije, dok se zanemaruju konkretni problemi poput povezivanja Istre s ostatkom zemlje i svijeta

Priopćenje pulskog ogranka Socijalističke radničke partije o stanju istarske željeznice objavljujemo u cijelosti.

"Problemi istarske željeznice, prisutni još od 1990-ih, odraz su šireg pitanja prioriteta u infrastrukturnom razvoju Hrvatske. Dok se veliki naglasak stavlja na projekte poput novih sustava naplate cestarina, proširenja prometnih mreža i ulaganja u željeznički sustav, postavlja se pitanje: služe li ti projekti prvenstveno potrebama privatnog kapitala i interesima elite, ili rješavaju temeljne javne potrebe, poput pristupačnog i jeftinog prijevoza za sve građane?

Gašenjem industrije u Istri željeznički promet je sveden na minimum, dok su međunarodne veze dodatno otežane uvođenjem granice između Slovenije i Hrvatske. Najnovija najava Slovenije da od 2025. godine ukida liniju prema Puli znači da će Istra, u kontekstu željezničkih veza, postati izolirana od ostatka Europe. Sezonska linija, koja trenutno funkcionira pod Slovenskim željeznicama, više nema ekonomsko opravdanje, a pokušaji suradnje sa Hrvatskim željeznicama nisu urodili plodom.

Iako je najavljeno ulaganje od 6 milijardi eura u željeznički sustav pozitivan korak, ostaje pitanje koliko su ti projekti usmjereni prema pravednom i učinkovitom rješavanju problema. Ako ulaganja favoriziraju industrijsku logistiku i bogate urbane centre, zanemarujući ruralne i siromašnije krajeve, mogu povećati nejednakost umjesto da je smanje. Planovi poput izgradnje tunela kroz Učku, koji se povlače već desetljećima, sve više izgledaju kao simbolična obećanja bez stvarne strategije, dok se zanemaruju konkretni problemi poput povezivanja Istre s ostatkom zemlje i svijeta.

Uvođenje novih sustava naplate cestarina dodatno prebacuje troškove na građane, dok oslanjanje na fondove Europske unije oblikuje infrastrukturno planiranje prema neoliberalnim prioritetima EU-a, gdje tržišna učinkovitost i integracija kapitala imaju prednost nad društvenim potrebama. Umjesto toga, razvoj prometne infrastrukture trebao bi se temeljiti na demokratski određenim prioritetima, uz uključivanje radnika u prometnom sektoru i šire javnosti u proces donošenja odluka.

Radnici i građani moraju biti aktivni sudionici u planiranju i provedbi prometnog razvoja kako bi se osiguralo da investicije odražavaju javne potrebe, a ne korporativne interese. Trenutni pristup, koji marginalizira radnike i centralizira kontrolu u rukama tehnokrata, produbljuje nepovjerenje i otuđuje ključne dionike.

Planirana ulaganja u prometnu infrastrukturu predstavljaju priliku za modernizaciju, ali zahtijevaju veću transparentnost, pravednost i participaciju. Država bi trebala dati prioritet smanjenju nejednakosti, poboljšanju dostupnosti i osiguravanju da prometni sustav služi širem građanstvu. Bez ovih elemenata, postoji rizik da će se prometna infrastruktura razvijati u korist malobrojnih, dok će marginalizirani krajevi, poput Istre, ostati zapostavljeni", poručuju iz SRP-a.


Nastavite čitati

Pula
 

DUE STORICI MATTATORI ALL'ULTIMA SERA DELLA FIERA DEL LIBRO: Ivetić e Levak "leggono" e spiegano il Mediterraneo e l'Adriatico in modo leggero e stimolante

A presentare Egidio Ivetić, Polesano professore di Storia moderna e di Storia del Mediterraneo all'università degli Studi di Padova, e Maurizio Levak, professore di Storia medievale all'università degli di Pola e presidente della Società storica istriana, è stato l'antropologo Andrea Matošević che con le sue osservazioni ha speziato l'incontro con i due autori che osservano e studiano la storia dell’Istria da una prospettiva più ampia, valorizzando il ruolo cruciale del mare per la vita nella nostra penisola

Pula
 

POVJESNIČARI ZABLISTALI ZADNJEG DANA SAJMA KNJIGA: Ivetić i Levak stručno i poticajno "pročitali" i ležerno objasnili Mediteran i Jadran

Egidija Ivetića, “Puležana” profesora Povijesti novijeg vijeka i Povijesti Mediterana na Sveučilištu u Padovi, te Maurizija Levaka, profesora Srednjovjekovne povijesti na Sveučilištu u Puli i predsjednika Istarskog povijesnog društva, predstavio je antropolog Andrea Matošević koji je i sam svojim opaskama začinio susret s dva autora koji na povijest Istre gledaju iz šireg rakursa, vrednujući presudnu ulogu mora u oblikovanju života na našem poluotoku

Pula
 

PULA DOBILA PLAN HRANILIŠTA ZA MAČKE Evo svih 42 lokacije u gradu

Kućice moraju biti jednake, s krovištem od nepromočivog materijala i s mogućnošću otvaranja kako bi se hranilište moglo čistiti * U raspravi je vijećnica Možemo! Dušica Radojčić pohvalila sve sugrađane koji brinu o mačkama, posebno izdvojivši  Puljanku Sanju Pecirep Batel koja već godinama, o svom trošku, izrađuje kućice za mace koje postavlja kvartovskim mačkama 

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.