Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga (HANFA) u petak je donijela novi Pravilnik o postupku rješavanja odštetnih zahtjeva oštećenih osoba u prometu, kojim se u bitnome mijenjaju "pravila igre".
Nakon sudara ravno u servis, osiguranju oštećenici šalju samo Europsko izvješće, procjena može i u radionici, policijski zapisnik traže osiguravatelji, ne sudionici nezgoda, limara i lakirera biraju osiguranici, ne osiguravatelji…
Uglavnom, Hrvatska se tako nakon niza godina svrstava među one države EU koje imaju maksimalno prilagođene propise koji određuju obavezno auto osiguranje s najvišim standardima EU regulative. Ovo je iznimno značajno, jer napokon su ODREĐENA „PRAVILA IGRE“. Ni novi Zakon o obaveznim auto osiguranjima koji je stupio na snagu početkom ove godine nije natjerao hrvatska osiguravajuća društva da ga se pridržavaju. Sad su pravila određena iznimno precizno, a oni koji ih se neće pridržavati imati će ogromnih financijskih i poslovnih posljedica.
Izdvojili smo samo ono najvažnije za osiguranike što donosi novi Pravilnik o postupku rješavanja odštetnih zahtjeva oštećenih osoba u prometu, koji stupa na snagu sedam dana nakon objave u Narodnim novinama
Što nakon sudara?
Osiguranja od sada plešu kako im je HANFA naredila! Ruši se praksa kakvu smo godinama poznavali. STIŽU veća prava osiguranika i veće obaveze osiguranja!
Kakve samo tektonske promjene kod obaveznog osiguranja za aute! HANFA je donijela nova pravila igre u kojima nema prostora za vrdanje, gdje se štite osiguranici, sužavaju nagodbe, dovoljno je samo EU izvješće o šteti i vaše ovlaštenje vašem servisu da vam auto vrate u prvobitno stanje.
Osiguranja će morati tražiti policijski izvještaj, a ne vi, nikakve dodatne odštetne izvještaje ne smiju zahtijevati - svetinja je europsko izvješće o šteti, ne smiju vam nametati gdje ćete auto popravljati, u svakom trenutku na internetu moraju pokazivati u kojem je statusu vaša šteta, servisna radionica može odraditi za vas cijeli posao odštetnog zahtjeva i vraćanja u prvobitno stanje - od procjene štete, preko zastupanja do samog popravka karamboliranog auta.
Što ako vam se ubuduće dogodi prometna nezgoda? Nazovite svog servisera i pitajte što vam je činiti. Prema novom pravilniku dovoljno je da samo na licu mjestu ispunite Europsko izvješće o šteti i ako nema spora o tome tko je kriv odvezite i odšlepajte svoj auto u vašu servisnu radionicu. Od tog trenutka sve što je vezano uz odštetni zahtjev prema osiguranju, baš kao i sam popravak automobila, može biti povjeren uz vašu suglasnost i servisnoj radionici.
I dok smo do sada nakon sudara bili prisiljeni odlaziti u osiguravajuća društva i dodatno im i pismeno pojašnjavati kako se dogodila prometna nesreća, pribavljati im razno razne dokaze, papire, pa i policijske zapisnike..., ubuduće će to morati oni. I bit će dovoljno da procjenu štete obavi neovisni procjenitelj i to u servisnoj radionici gdje ste vi, a ne osiguranje, odlučili popraviti svoj auto... Puno se toga mijenja kad je riječ o mijenjanju pravila i zapravio ruši se jedan svijet koji je bio baziran na samovolji osiguranja. Upravo su ona desetljećima gradila sustav koji im je pogodovao i koji je za njih bio jednostavniji, jeftiniji i efikasnij. Ubuduće će biti obrnuto. Hrvatska je tako napokon usaglasila svoju zakonsku regulativu s europskom praksom i nećemo imati zapravo ništa drukčiji sustav obeštećenja nego što je to slučaj u civiliziranim državama Europske unije.
Bitno je auto vrati u stanje kakvo je bilo prije nesreće
HANFA kao da nas je sve željela podsjetiti na značenje termina osiguranje. Ova imenica treba označavati sigurnost i vjeru da ćemo biti pravilno obeštećeni za štetu koja je napravljena, da će nam automobil biti vraćen u prvobitno stanje, da će biti baš onakav kakav je bio prije sudara. Intencija HANFA-e je i smanjiti broj nagodbi s kojima se zapravo činila ogromna šteta. Nemali broj tako realiziranih zahtjeva završavao je ne popravljanjem ili nekvalitenim popravljanjem automobila, što je rezultiralo ogromnom neispravnošću vozila, nesigurnošću, pa i brojnim novim sudarima, štetama, ozlijeđenima i stradalima.
Pravilnik stupa na snagu već ovog ljeta!
Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«. Stupanjem na snagu ovoga Pravilnika prestaju važiti Smjernice i Preporuke Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga za postupanje po članku 12. Zakona o obveznim osiguranjima u prometu prilikom rješavanja odštetnih zahtjeva za naknadu štete na vozilu od 23. siječnja 2020.
VIŠE DETALJA MOŽETE PRONAĆI OVDJE!