Život

Generacija koja se nije stopila s digitalnim dobom

Ljudi stariji od 50 godina najranjiviji su na dezinformacije

Stariji ljudi, koji su u doticaj s platformama za razmjenu poruka, poput WhatsAppa došli kasnije u svojim životima, suočavaju se s emocionalno nabijenim sadržajem tijekom ruske invazije na Ukrajinu, koji mogu uzimati zdravo za gotovo


 
2 min
HINA
Pixabay

Stariji ljudi, koji su u doticaj s platformama za razmjenu poruka, poput WhatsAppa došli kasnije u svojim životima, suočavaju se s emocionalno nabijenim sadržajem tijekom ruske invazije na Ukrajinu, koji mogu uzimati zdravo za gotovo

Dezinformacije o ratu u Ukrajini, pandemiji i ostalim trenutnim zbivanjima predstavljaju prijetnju prije svega za starije korisnike WhatsAppa, Facebooka i ostalih društvenih mreža, tvrdi politolog specijaliziran za širenje lažnih informacija.

Generacija koja se nije stopila s digitalnim dobom najranjivija je na utjecaj lažnih vijesti, kaže Josef Holnburger, upravitelj njemačkog neprofitnog Centra za nadzor, analizu i strategiju, koji se bavi teorijama zavjere i ekstremističkim sadržajem.

Stariji ljudi, koji su u doticaj s platformama za razmjenu poruka, poput WhatsAppa došli kasnije u svojim životima, suočavaju se s emocionalno nabijenim sadržajem tijekom ruske invazije na Ukrajinu, koji mogu uzimati zdravo za gotovo, rekao je Holnburger.

"Mislim da bi zato velik dio edukacijskih kampanja trebao biti usmjeren prema dobnoj skupini iznad 50 godina“, dodao je. Dužnosnici koji se žele baviti internetskim kampanjama dezinformacija i teorijama zavjere trebali bi se usredotočiti na starije korisnike interneta. 

Takozvani "digitalni starosjedioci“, odnosno oni koji su odrasli sa snažnijim medijskim vještinama, mogu sa starijim članovima obitelji razgovarati o mogućim rizicima korištenja interneta.

Problem nedostatka medijskih kompetencija nije toliko izražen među školskom djecom, smatra Holnburger.

Više od 60 stručnjaka, koji su sudjelovali u anketi zaklade Vodafone u ljeto 2021., potvrdili su ovu procjenu. Rekli su da su stariji ljudi gotovo dvostruko ranjiviji na kampanje dezinformacija od adolescenata i mlađih odraslih ljudi (74 posto naprema 40 posto).

"Ljudi koji dezinformacije možda uopće ne percipiraju kao dezinformacije, nego (istinite) informacije, oni su na koje se najlakše može utjecati“, objasnio je Holnburger.

" budućnosti ćemo trebati mnogo više savjetodavnih usluga za ljude koji u svom krugu prijatelja ili obitelji imaju nekoga tko je potpao pod utjecaj teorija zavjere“, dodao je Holnburger.


Nastavite čitati

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.