Život

KREATIVCI IZ VIŽINADE NIŽU USPJEHE

Studiu Sonda čak tri nagrade na velikoj bijenalnoj izložbi Hrvatskog dizajna

U iznimnoj konkurenciji nagrađena su Sondini projekti Dorina, Kornarija i Putovanje batanom. Izloženo je ukupno 14 radova Sonde


 
4 min
Istra24
foto: Studio Sonda

U iznimnoj konkurenciji nagrađena su Sondini projekti Dorina, Kornarija i Putovanje batanom. Izloženo je ukupno 14 radova Sonde

Na bijenalnoj izložbi Hrvatskog dizajna 21/22 koja je otvorena do 22. siječnja u Zagrebu u Laubi nagrađena su čak 3 projekta Studija Sonda iz Vižinade! Radi se o izložbenom pregledu najboljih dizajnerskih radova iz Hrvatske iz protekle dvije godine.

Izložba HDD-a ove je godine dobila najviše prijavljenih radova u posljednje 24 godine otkako se ona održava, a od 324 predstavljena stručna i studentska dizajnerska projekta, nagrađena su čak tri Sondina.

Posebna priznanja dobili su projekti Dorina u kategoriji integrirani projekt/proizvod (naručitelj: Kraš, Zagreb) i Kornarija u kategoriji dizajn vizualnih komunikacija (naručitelj: Grad Buje), dok je interaktivna instalacija Putovanje batanom osvojila Nagradu hrvatskog dizajna u kategoriji Dizajn i digitalni mediji/interaktivni dizajn, dakle najvažniju nagradu u kategoriji (naručitelj: Udruga Kuća o Batani, Rovinj). Ukupno je na izložbi izloženo 14 radova Studia Sonda, što je također izniman uspjeh.

Putovanje Batanom

foto: Studio Sonda

Interaktivna instalacija Putovanje batanom stvorena je za ekomuzej Batana u Rovinju koji je upisan je u UNESCO-ov Registar najboljih praksi očuvanja nematerijalne kulturne baštine svijeta. Cilj interaktivne digitalne izložbe jest povesti korisnika na putovanje kroz vrijeme (‘20-e, 20. stoljeće) i omogućiti „kontrolu batane“ iz prvog lica, u trajanju od 5 minuta. Također uključuje učenje o zvjezdanoj navigaciji, dijalektu, kulturi pjevanja, vrstama riba, načinima ribolova itd. Postav se sastoji od tri simultane i sinkronizirane projekcije (pod/strop/prednji zid) koje se spajaju u jedinstveno iskustvo. Na stranama prostora nalaze se eksponati u mraku koji se osvjetljavaju kada se objašnjavaju na videu.

Kreativnu direkciju i dizajn potpisuju Jelena Fiškuš i Sean Poropat, animaciju Rajko Ban i Manuel Šumberac, ilustracije Manuel Šumberac a Video Josip Ružić (Rose-Art).

Dorina

Prilikom obilježavanja 110 godina Kraša, čokoladi Dorina udahnut je novi i suvremeniji izgled s ciljem približavanja mlađoj ciljnoj skupini te isticanja širine izbora okusa kao komparativne prednosti. Otkada je prvi put predstavljena 1996 g., Dorina je sinonim za kvalitetu kojoj se vjeruje, no kada je riječ o dizajnu omota, u proteklih se 25 godina više puta mijenjao te nije uspostavljena dosljednost samog brenda kroz ambalažu. Stoga je Dorini u 2022. udahnut “iconic” dizajn kako bi ju se učinilo nadaleko prepoznatljivom.

foto: Studio Sonda

Karakteristična crvena boja brenda je rederfinirana i odabrana je suvremenija crvena nijansa, materijal pakiranja je osuvremenjen, a color code je standardiziran kroz sva pakiranja radi bolje vidljivosti na polici. Prepoznatljiv logotip minimalno je prerađen i moderniziran te je potez čokoladom preoblikovan u poznatu “smile” ikonicu, koja postaje zaštitni znak nove Dorine te komunicira emocije koju dostižemo konzumacijom, a to su osmjeh i zadovoljstvo. Kod prikaza okusa korišteni su grafički elementi s prvih Kraševih čokolada iz ranih 80-ih (trokut) kao poveznica s tradicijom, a jasnom distinkcijom dat je naglasak na širinu okusa u ponudi. Novo pakiranje popratila je i prigodna kampanja koja naglašava novi identitet čokolada i širinu izbora.

Jelena Fiškuš i Sean Poropat zalužni su za kreativnu direkcija, dizajn i copywriting, Jelena Fiškuš,i Sean Poropat za fotografije a Aleksandar Živanov, Martina Ukić, Sanda Maričić, Marina Štefančić za dizajn.

Kornarija

Godine 1980. u istarskom mjestu Marušići osnovana je Međunarodna škola skulpture „Kornarija“. Pučko otvoreno učilište Buje povodom 40. godišnjice škole odlučilo je je izdati istoimenu knjigu kako bi se javnost upoznala s utjecajem ove specifične lokacije u Istri na svijet kiparstva.

Ta atipična priča zahtijevala je i nesvakidašnji koncept za izradu monografije. Vodeći se za Aristotelovom izrekom o kiparstvu: „ …kao da je oblik bio zarobljen, utopljen u masu, a kipar ga je oslobodio odstranjujući suvišnu, vanjsku oblogu…“,  knjiga je dizajnirana na način da omot/korice podsjećaju na kamen. Svatko modelira svoju knjigu trganjem korica na svoj, jedinstven, način. Sadržaj je sa svih strana zatvoren te je potrebno otrgnuti omot kako bi mu se pristupilo.

foto: Studio Sonda

No, odabiri gdje će i kako otrgnuti omot, te na taj način napraviti jedinstveni otvor – svojevrsnu skulpturu, ostavljeni su samom čitatelju. Korice nakon trganja, odnosno “modeliranja”, ostaju zalijepljene za hrbat knjige i korisniku tako ostaje jedinstveni primjerak djela kojega je i sam autor. Dodatno, naslov knjige izveden je u slijepom tisku te bez boje, kako se ne bi remetio osjećaj i koncept kamena, već se i udubljenim naslovom asocira na klesanje i natpis u kamenu.

Kreativnu direkciju ovog projekta preuzeli su Jelena Fiškuš i Sean Poropat dok dizajn potpisuje Martina Sirotić.


Nastavite čitati

Istra
 

S vama smo više od 1.000 dana, hvala što nas pratite

Česi se vraćaju u Fažanu ali ovaj put kao gazde. Praški fond Investika dobio je lokacijsku dozvolu za luksuzni hotel s pet zvjezdica tik uz fažansku rivu. Ali to nije sve, Česi na fažanskom priobalju planiraju uložiti najmanje 150.000.000 eura

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.