Iskra brodogradilište Šibenik u ponedjeljak bi trebalo isporučiti prvo od ukupno šest ugovorenih SAR plovila za hitnu medicinsku intervenciju na moru i na otocima, piše Morski hr.
Samo tri dana prije isporuke prvog plovila, novinari Morskog hr. posjetili su brodogradilište, gdje se finiširaju posljednji radovi i glanca brod za primopredaju.
U halama šibenskog škvera trenutno su složena još tri, a slijede i ostali. Sve je to rezultat ugovora kojeg je Iskra 2021. godine sklopila s Ministarstvom zdravstva.
Roko Vuletić, direktor šibenskog brodogradilišta u slovenskom vlasništvu Iskra za Morski HR otkriva detalje:
- Točno prije godinu dana smo položili kobilicu za gradnju prve brodice. Isporučujemo je nakon godinu dana, iako nam je sam proces uzeo nešto više vremena nego smo planirali, što je najnormalnija stvar kad se radi o prototipu. Mi smo radili potpuno novi projekt, a tehnički zahtjevi naručitelja su bili jako zahtjevni i trebalo ih je zadovoljiti - pojašnjava Vuletić za Morski hr.
Ideja je isporučiti svih šest brodica do kraja godine
- Sada dalje to nazivamo serijskom proizvodnjom. Naša je ideja, da do kraja ove kalendarske godine isporučimo svih šest brodica. Tu je praktički trup broj 2, 3 i 4, koji su u fazi opremanja, znači da su u potpunosti izgrađeni. Trup broj 5 je i fazi gradnje i režu se limovi za šesti brod, tako da je sve više nego pod kontrolom - kaže Vuletić i poručuje da su uspjeli unatoč globalnoj krizi dobave materijala koja je posvuda kasnila.
Foto Morski hr
Prvi brod nakon primopredaje ide u Dubrovnik, iako je originalno predviđeno da ode u Zadar.
- Lučka kapetanija Dubrovnik i hitna medicinska pomoć ostali su na jugu bez kvalitetnog plovila Ministarstvo zdravstva i mora odlučili su zajedno da prva luka isporuke ipak bude ova dubrovačka - dodaje.
Prototip nevjerojatno sličan prvokupljenom iz talijanskog brodogradilišta
I čudila bi odluka da ovaj brod ide u Zadar, jer to plovno područje jedino ima kvalitetan brod za traganje i spašavanje i hitnu medicinsku pomoć. Zanimljivo je, doduše, da su ovaj brod izgradili iskusni Talijani.
Naime, brodogradilište Cantiere Navale Vittoria susjelovalo je u natječaju i za preostalih šest brodova, no pobijedio je hrvatski konzorcij koji nikad nije gradio ovakve brodove, ali je bio jeftiniji za više od 20 milijuna kuna.
Iako plovila nevjerojatno sliče, Vuletić tvrdi da se radi o vlastitom dizajnu:
- Možda izgleda slično, jer je logično da izgleda slično, obzirom na namjenu i detaljne zahtjeve oba ministarstva. No praktički će lučke kapetanije biti operateri brodova, a Ministarstvo zdravstva će osigurati ovaj medicinski dio tima. Brod se po glavnim karakteristikama ne razlikuje, osim što mi imamo čak i jače motore za 200 KS, čime je maksimalna brzina na našim testiranjima bila 39,5 čvorova, a maksimalna zahtjevana u natječaju bila je 35 čvorova, tako da postoji dodatne vrijednost u odnosu na ono što je bilo definirano - kaže Vuletić, za Morski.hr.