POTONULA JE 2020. 50 KM OD PULE
GREENPEACE O SANACIJI BUŠOTINE "IVANA D-1: "Ovo je samo kozmetičko rješenje"
Ekološka udruga smatra da INA izbjegava svoje obaveze, a to je potpuna sanacija bušotine i uklanjanje cjelokupne konstrukcije platforme s morskog dna * Nije Greenpeace jedini koji traži uklanjanje – to nalaže i zakon koji propisuje uklanjanje takve konstrukcije u roku od jedne godine * Dok INA proizvoljno nudi kvazi-rješenja i istovremeno najavljuje nove bušotine i nove platforme na Jadranu, pitamo se je li i preostalim platformama namijenjena ista sudbina – da jednog dana završe na dnu Jadrana i tamo ostanu za vijeke vjekova", zaključuju u Greenpeaceu
Ekološka udruga smatra da INA izbjegava svoje obaveze, a to je potpuna sanacija bušotine i uklanjanje cjelokupne konstrukcije platforme s morskog dna * Nije Greenpeace jedini koji traži uklanjanje – to nalaže i zakon koji propisuje uklanjanje takve konstrukcije u roku od jedne godine * Dok INA proizvoljno nudi kvazi-rješenja i istovremeno najavljuje nove bušotine i nove platforme na Jadranu, pitamo se je li i preostalim platformama namijenjena ista sudbina – da jednog dana završe na dnu Jadrana i tamo ostanu za vijeke vjekova", zaključuju u Greenpeaceu
Danas je Ina u pulskom brodogradilištu Uljanik najavila početak radova trajne sanacije bušotine Ivana D-1 Dir koja je pridobivala plin pomoću platforme Ivana D i koja se sad nalazi na morskom dnu. S tim u svezi oglasio se hrvatski Greepeace, a njihovo priopćenje objavljujemo u cijelosti.
U vezi s današnjim priopćenjem INA-e o početku “sanacije bušotine Ivana D”, Greenpeace smatra da je riječ o kozmetičkom rješenju kojim INA izbjegava svoje obaveze, a to je potpuna sanacija bušotine i uklanjanje cjelokupne konstrukcije platforme s morskog dna.
Nije Greenpeace jedini koji traži uklanjanje – to nalaže i zakon koji propisuje uklanjanje takve konstrukcije u roku od jedne godine . Iz službene korespondencije Pravobraniteljice za ljudska prava s relevantnim državnim tijelima doznajemo da je to i mišljenje barem triju mjerodavnih državnih tijela - Državnog inspektorata RH, Uprave pomorstva Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, te Uprave za vodno gospodarstvo i zaštitu mora MINGOR-a, a kao razlozi navode se sigurnost, zdravlje ljudi i morski okoliš. Nedavno je slijedom vlastitog ispitnog postupka istu preporuku dao i Ured pravobraniteljice, o čemu su obavijestili i Greenpeace.
Naime, MINGOR je pokrenuo službenu istragu još u siječnju 2021. U međuvremenu je u rujnu 2021. Državni inspektorat donio Rješenje kojim je naložena i ‘sanacija bušotine i povezane infrastrukture i uklanjanje Ivane D s morskog dna u roku od godine dana’. Nije jasno zašto nije provedeno Rješenje DIRH-a i temeljem kojih propisa INA paralelno planira konstrukciju ostaviti na dnu Jadrana kao tzv. umjetni greben. Nadalje, ovih dana objavljeno je i Rješenje MINGOR-a iz kojeg je vidljivo da INA za takvo nešto još uvijek nije dobila zeleno svjetlo.
Dok INA proizvoljno nudi kvazi-rješenja i istovremeno najavljuje nove bušotine i nove platforme na Jadranu, pitamo se je li i preostalim platformama namijenjena ista sudbina – da jednog dana završe na dnu Jadrana i tamo ostanu za vijeke vjekova.