Biznis

IZ RUBRIKE VJEROVALI ILI NE

PUŽ JE BRŽI OD NJIH U godinu dana svi vlakovi HŽ-a ukupno kasnili dvije godine

Ukratko, sustav Hrvatskih željeznica je u rasulu, a detaljni scan njihova poslovanja kojeg je Jutarnji list napravio za period unazad deset godina otkriva šokantnu sliku državne nebrige za infrastrukturni i operativni sustav koji je zapušten toliko da se treba zapitati – ima li se ovdje više išta za spašavati


 
3 min
HINA ⒸFOTO: Manuel Angelini

Ukratko, sustav Hrvatskih željeznica je u rasulu, a detaljni scan njihova poslovanja kojeg je Jutarnji list napravio za period unazad deset godina otkriva šokantnu sliku državne nebrige za infrastrukturni i operativni sustav koji je zapušten toliko da se treba zapitati – ima li se ovdje više išta za spašavati

U godinu dana svi vlakovi HŽ-a ukupno su kasnili dvije godine, piše u nedjelju Jutarnji list, navodeći da je puž doslovno deset puta brži jer dok HŽ elektrificira 800 metara pruge taj mekušac prijeđe čak 8700 metara.

Kad bi oni rijetki preostali koji još uvijek na posao iz Zagreba prema Koprivnici moraju putovati vlakom pisali memoare, bilo bi to bez sumnje među najintrigantnijim štivima objavljenima u Hrvatskoj.

Posramila bi se brojna puno slavnija djela teatra apsurda, a istovremeno bi se iz njih vjerno mogla iščitati tragična sudbina nacionalnih željeznica u koje je država, od osamostaljenja, ulupala milijarde, da bi se putnici danas njima prevozili isključivo onda kad im za dolazak na cilj ne preostaje baš nikakvo drugo sredstvo.

Sve se to savršeno nazire iz prašine i buke gradilišta na relaciji Dugo Selo - Križevci, sada već oglednog primjera neučinkovitosti upravitelja željezničke infrastrukture koji niti uz pomoć novca iz EU fondova već godinama, točnije od 2016., nije u stanju dovršiti 200 milijuna eura vrijednu investiciju.

Rokovi dovršetka produljivani su već nekoliko puta, a posljednji put kad smo pisali o stanju željeznica, u siječnju ove godine, iz HŽ Infrastrukture je najavljeno da će projekt konačno biti dovršen sredinom 2023. godine. Nažalost, u međuvremenu se i to promijenilo pa je tvrtka već sada svjesna da, usprkos potpisivanju novog, petog dodatka ugovoru, neće biti u stanju radove privesti kraju prije kraja sljedeće godine.

"S obzirom na okolnosti na gradilištu vezano uz novu preraspodjelu radova i vrijeme potrebno za novo pokretanje aktivnosti, jasno je već u ovom trenutku da će fizički radovi trajati minimalno do kraja 2023", poručuju iz HŽ Infrastrukture koji je dosad obavio 72.15 posto planiranih radova.

Možda bi im čovjek još progledao kroz prste kad situacija koju putnici na ovoj relaciji svakodnevno doživljavaju ne bi ukazivala kako sustav HŽ-a, osim infrastrukture koja zahtijeva ogromna ulaganja, ima sistemski problem i na svim drugim razinama za koje nedostatak novca teško može biti isprika. Ne samo da se ne poštuje vozni red nego vlakovi čekaju zimi bez grijanja odnosno ljeti bez klime, putnicima nisu dostupne nikakve automatizirane obavijesti koje su standard na europskim kolodvorima već desetljećima, obavijesti unutar vlakova da niti ne spominjemo, a informaciju o tome zašto vlak kasni nije moguće dobiti niti od djelatnika HŽ-a?

Ukratko, sustav Hrvatskih željeznica je u rasulu, a detaljni scan njihova poslovanja kojeg je Jutarnji list napravio za period unazad deset godina otkriva šokantnu sliku državne nebrige za infrastrukturni i operativni sustav koji je zapušten toliko da se treba zapitati – ima li se ovdje više išta za spašavati, pišu novinarke Jutarnjeg lista Dora Koretić i Karla Zupičić.


Nastavite čitati

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.