IT & Tech

PRVENSTVENO SE NJEGUJE ZAJEDNIČKI RAD

U Fažani već šestu godinu radi svojevrsni informatički i robotički "inkubator" pod okriljem Udruge "Bit Kids 101"

Najbitniji segment je timski rad i jesu li u projekt uključeni svi učenici te poznaju li dijelove rada drugih članova tima. Natjecanja na koja odlazimo, djecu pripremaju za život, odnosno za mogući posao u budućnosti, poručio je profesor Alen Gromila iz udruge "Bit Kids 101"


 
5 min
Dean Mladenović ⒸFOTO: Dean Mladenović

Najbitniji segment je timski rad i jesu li u projekt uključeni svi učenici te poznaju li dijelove rada drugih članova tima. Natjecanja na koja odlazimo, djecu pripremaju za život, odnosno za mogući posao u budućnosti, poručio je profesor Alen Gromila iz udruge "Bit Kids 101"

Udruga "Bit Kids 101" iz Fažane koja se bavi radom i edukacijom s područja informatike i robotike osnovana je 2017. godine uz inicijativu šestero roditelja koji su izrazili želju da njihova djeca uče o informatici koja u to vrijeme nije bila zastupljena u osnovnim školama.

Goran Usainović predsjednik Udruge nam odmah na početku razgovora kaže: "Jedna mala Fažana ima jedno ovakvo mjesto gdje djeca sa zadovoljstvom sudjeluju u informatici i robotici, kroz učenje, igru i druženje", te napominje kako veliku pomoć i podršku imaju od Općine Fažana koja im je u samom centru Fažane dala prostor na korištenje.

Kroz igru se dolazi do znanja u informatici i robotici

U samim počecima rada Udruge definirano je da ideja vodilja bude činjenica da djeca ne budu samo korisnici informatike, već da proaktivno i aktivno uče, te razvijaju svoje mentalne sposobnosti.

- Naš rad se nije svodio samo na djecu, već i s odraslima treće dobi, pa su neki od njih bili od 70 do 80 godina starosti, a o informatici nisu stvarno ništa znali, a pokazali su želju za učenjem. S vremenom smo se počeli ozbiljnije baviti i s robotikom, prvo smo nabavili jednog robata, pa drugog, pa su nastavno na to krenula natjecanja. Puno nam je pomogao Dragan Pantić koji u školi na Vidikovcu vodi radionice robotike. Nakon toga smo krenuli s Lego ligom međunarodnim natjecanjem iz robotike za djecu i mlade, gdje smo prošle godine uspjeli otići na regionalno takmičenje u Ljubljani, veli nam Usainović.

Goran Usainović

Lego liga je natjecanje koje je pokrenula firma Lego poznati veliki danski kreator i proizvođač dječjih igračaka, a na kojemu sudjeluju djeca iz preko 100 država svijeta, te sveukupno preko 700 tisuća djece, gdje ih se u pripremnoj fazi priprema za životno funkcioniranje i to u četiri segmenta.

Mladen Radošević jedan od mentora u Udruzi opisuje važnost tih segmenata za razvoj djece u zajedničkom radu kao pripremu za budući život.

- Radi se o četiri segmenta, prvi je robotska igra gdje postoji neki poligon, odnosno arena u kojoj robot s nastavcima mora obaviti neke zadatke koji se boduju, što je više bodova, veći je i uspjeh. Drugi dio je dizajn samog robota i nastavaka koje koristi, njegova funkcionalnost, napredne stavke i kako takmičari to predstavljaju, te kako su došli do te ideje, odnosno kakav je misaoni projekt iza nje. Roboti se programiraju tako da im se daju određene zapovjedi putem programiranja, poput idi naprijed, podigni ovo, spusti ono i to sve sa četiri motora s kojima se upravlja. Treći dio je inovativni projekt, svake godine na takmičenjima postoji zadana tema.

Mi smo se prvi puta natjecali 2020. godine kada je tema bila "Pametni grad" kada smo mi osmislili dječji park. Na takmičenju iduće godine tema je umjetnost s radnim nazivom "Inovativni načini prijenosa umjetnosti u svijet". Mi sada kao pripremu moramo osmisliti neku ideju, te ju predstaviti. Četvrti dio su temeljne vrijednosti, poput timskog rada i uključenja svih u rad, tu je i zabava kao neizostavni dio, što se na takmičenju mora pokazati, poručio je Radošević.

Mladen Radošević

Svake godine na zagrebačkom Fakultetu elektronike i računarstva održava se državno takmičenje i najboljih pet ili šest ekipa ide na polufinale Svjetskog prvenstva koje se održava u Sloveniji. Ekipa iz Fažane je prošle godine prvi put sudjelovala na tom takmičenju gdje je potrebno u samo 35 minuta predstaviti ideju robota, dizajn, inovativni projekt i temeljne vrijednosti kroz komunikaciju što rade učenici sami jer mentori ne smiju prisustvovati natjecanju.

- Učenici imaju pravo tri puta predstaviti robotsku igru, a najbolji rezultat se boduje, tako da smo prošle godine bili 2. u robotskoj igri, a sveukupno peti. Otišli smo na polufinale svjetskog prvenstva u Ljubljani gdje smo bili drugi kao hrvatski tim, ali samo prvi tim je išao na Svjetsko prvenstvo u Maroko, ali svejedno smo jako zadovoljni, jer je to za jednu malu Fažanu veliki uspjeh, pohvalio je učenike Mladen Radošević.

Profesor Alen Gromila, nastavnik fizike u OŠ Šijana u Puli, jedan od mentora napominje kako je cilj rada s djecom da ona postanu precizna, odnosno da nauče logiku razmišljanja, te kako optimizirati sadržaj s obzirom na sredstva koja su im na raspolaganju.

- Najbitniji segment je timski rad i jesu li u projekt uključeni svi učenici i poznaju li dijelove rada drugih članova tima. Natjecanja na koja odlazimo, djecu pripremaju za život, odnosno za mogući posao u budućnosti, jer radi se o djeci od trećeg razreda osnovne škole pa sve do šesnaest godina starosti, kaže nam Gromila.

Alen Gromila

Djeca s kojom smo razgovarali u Udruzi kažu da je informatika i robotika nešto što ih jako zanima, te svi od njih izražavaju želju za daljnjim bavljenjem ovim poslom koji je postao sve bitniji u svijetu.

Petar Paćelat učenik drugog razreda srednje škole smjer računarstvo kaže da su ga oduvijek zanimala računala, pa se čim je osnovana Udruga priključio njenom radu.

- Ovo je zadnja godina u kojoj mogu sudjelovati na takmičenjima pošto imam petnaest godina, ipak, velika mi je želja zadržati se u ovom području, a kasnije ću razmišljati što ću studirati, veli nam Petar.

I njegova kolegica Greta Percan učenica prvog razreda matematičke gimnazije potvrđuje želju za daljnjim bavljenjem informatikom u budućnosti.

- Informatika me je oduvijek zanimala, moja mama je čula za udrugu "Bit Kids 101", tako da je ovo treća godina da se bavim s ovim, kaže nam Greta.

Greta Percan

Petar Radošević učenik osmog razreda škole u Fažani kaže kako ga je informatici i ljubavi prema njoj privukao njegov otac.

- Moj tata se bavi informatikom, pa sam često gledao što radi te me upoznao s time i to mi se učinilo jako zanimljivim. Zavolio sam informatiku i robotiku, do sada sam bio na dva natjecanja, a uskoro idemo na treće. Ovdje je devetoro nas koji se bavimo informatikom i robotikom, i vjerujem da ću i nadalje biti u ovoj struci, poručio je Petar Radošević.

Petar Radošević


Nastavite čitati

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.