Nakon prošlotjedne tragične prometne nesreće na opasnom raskrižju kod Cacadua i početka južnog bulevara (između Tomasinijeve ulice i Ulice Veruda), kada je na pješačkom prijelazu Pulaprometov autobus naletio na pješakinju koja je kasnije od teških ozljeda preminula u pulskoj bolnici, otvorili smo javnu raspravu o tom opasnom raskrižju, ne bi li se ubuduće izbjegle nove žrtve.
Nakon gubitka ljudskog života razgovarali smo s prometnim stručnjakom prof. dr. sc. Željkom Marušićem, koji ovo raskrižje smatra kompleksnim i opasnim.
Marušić nam je rekao da se ovdje može odmah, u kratkom roku, postaviti horizontalna signalizacija , odnosno crvene obojene trake, kao i vibracijske trake (ne ‘ležeće policajce’) koje vozač osjeća, ali ne usporavaju promet, te postaviti vertikalnu signalizaciju odnosno upozoravajuća svjetla.
Kružni tok smatra dugoročnim optimalnim rješenjem, a u srednjem roku bi se, kako nam je rekao Marušić, trebao izmjestiti postojeći sporni pješački prijelaz na nešto dalju lokaciju, dodajući da se semaforizacija ne čini dobrim rješenjem jer bi bitno usporila promet na ovom raskrižju.
Treba podsjetiti da se prije šest mjeseci, 23. siječnja 2025. na ovom raskršću dogodio sudar kamiona i automobila, a samo dan ranije jedno vozilo oborilo je pješakinju.

Prije šest mjeseci na istom raskrižju
Već i ovogodišnje prometne nesreće na ovom mjestu (a bilo ih je u prošlosti još) zahtijevaju hitna prometna rješenja koja bi ovo po život opasno raskršće učinilo čim prije sigurnim za sve aktere, i vozače i pješake.
A da pritom promet bude i dalje frekventan, neusporen, jer je riječ o vrlo prometnom raskrižju, i ljeti, ali i zimi, mimo sezone, jer je u Puli, i bez turista, u prometu ogroman broj vozila, bar za postojeća rješenja u cestovnoj mreži.

Prije devet dana: smrtno stradala pješakinja pod kotačima autobusa
Pulskog gradonačelnika Peđu Grbina pitali smo što će, zajedno sa svojim gradskim suradnicima zaduženim za promet, poduzeti u vezi s ovim nimalo bezazlenim problemom.
Prvo nam je rekao da je "nakon sagledavanja ukupne prometne problematike Grad Pula zatražio od Ministarstva unutarnjih poslova statističke podatke o učestalosti i uzrocima prometnih nesreća na predmetnom raskrižju".
- Naime, svaka izmjena mora imati prethodnu analizu, koja će biti bazirana na navedenim podacima. Trenutno razmatramo nekoliko kratkoročnih rješenja, koja bi trebala povećati razinu sigurnosti, međutim, odabir će ovisiti o podacima Ministarstva unutarnjih poslova. Također, kako bi sigurnosni problemi bili dugoročno riješeni, Grad je započeo i s analizom imovinsko-pravnih odnosa na navedenom raskrižju, zaključio je pulski gradonačelnik.
U jednom od dosadašnjih tekstova o ovoj temi, jedna nam je gospođa na licu mjesta rekla da je "sav problem počeo je još tijekom 80-ih godina".
- Ovaj kafić 'Cacadu' nije se tu ni smio izgraditi. U tom bi slučaju južni bulevar s ukupno četiri trake trebao se nastaviti na četiri trake nakon 100-tinjak metara kod gradskog bazena, kazala nam je gospođa koja je upravo izlazila iz obližnjeg frizerskog salona 'Carina', čiji se ulaz nalazi doslovno do spornog pješačkog prijelaza.
To da se Cacadu nije smio izgraditi na toj lokaciji, povlači pretpostavke o ondašnjim moćnicima i korupciji.

Kafić Cacadu još 80-ih presjekao četiri trake