Došlo je, čini se, doba da se sanira možda najgrbavija prometnica Pule - šijanska prometna žila kucavica, Ulica 43. istarske divizije.
Ako i nije rekordna po pitanju broja zakrpa, izbočenja i rupa (iako, koliko daleko od prvog mjesta može biti?!), sasvim je sigurno među rekorderima - osamstotinjak je ovo iznimno treskavih i napornih metara vožnje kroz Pulu i to trasom koja je prvu uređenu prometnicu dobila prije više od stotinu godina, a nekoliko je desetljeća bila gotovo standardni ulazak u grad.
Tuda su prolazile rijeke pulskih automobila, ali i delegacije, svečane kolone, parade... Trenutno, malo je što u njoj reprezentativno.
Obnova 43. istarske divizije očekuje se (i najavljuje) posljednjih godina dosta intenzivno, ali nikako da počne. Sada se taj trenutak, barem prema podacima iz Gradske palače, konačno približio.

Ni uz Ulicu 43. istarske divizije situacija na nekim mjestima nije bajna
Ususret novoj, i vjerojatno posljednjoj ovogodišnjoj sjednici pulskog Gradskog vijeća, zakazanoj za sljedeći tjedan, Komunalna je palača objavila prijedlog Programa građenja komunalne infrastrukture za 2026. godinu, o kome će se na sjednici glasati, a u kome se "sakrila" i značajna informacija o čak 7,6 milijuna eura namijenjenih rekonstrukciji, uređenju i izgradnji pet važnih gradskih prometnica.
Nije Ulica 43. istarske divizije među njima najskuplja, čak štoviše, tek je na trećem mjestu po cijeni, ali vjerojatno je najneočekivanija s popisa.
Za 660 tisuća eura, naime, planirana je rekonstrukcija 420 metara prometnice, te sanacija i izgradnja oko 330 metara čime je, može se ugrubo zaključiti, pokrivena cijela duljina ove prometnice. Iznos za rekonstrukciju izdvojit će se, ukoliko se većina gradskih vijećnika složi i za to digne ruku, upravo u sljedećoj godini pa bi do iduće Nove godine ova ulica već mogla značajno promijeniti opis, ili barem započeti svoju transformaciju.

Obilaznica treba postati četverotračna u punom profilu
Djelomičnu je obnovu ova prometnica "silom prilika" doživjela prije četvrt stoljeća, nakon što je stradala u eksploziji plina.
"Troje teže ozlijeđenih građana, više desetaka oštećenih i uništenih automobila, miris plina koji se širi Pulom, komadi asfalta i kanalizacijski šahtovi razbacani na svakom koraku, brojni i duboki krateri na potezu od 500 metara, posljedice su podzemne eksplozije gradskog plina koja se dogodila u l5,20 sati danas u Puli na potezu od hotela Rivijera do poslovnog centra Šijana", navedeno je u članku Hine od 19. siječnja, 2021.

Veza između D75 i Partizanskog puta
Pet prioritetnih prometnih punktova
Najskuplji projekt s popisa očekivano je nastavak proširenja pulske obilaznice, odnosno Ceste Prekomorskih brigada, i to u 3. fazi, od križanja s Medulinskom i Mutilskom ulicom do Marsovog polja i Premanturske, kao i priprema nastavka u smjeru Verude. Za ovaj je pothvat, naime, predviđeno čak 5.280.000 eura.
Više od milijuna, točnije 1.250.000 eura, koštat će i rekonstrukcija i izgradnja Paduljskog puta u duljini od 720 metara, dok će preostala dva planirana pothvata biti značajno manje skupa.
Spojna cesta između državne prometnice D75, odnosno ulice koja povezuje Tršćansku ili Veli Vrh, koja je trenutno i sama u velikoj rekonstrukciji, i Partizanski put, dugačka svega 120 metara, Pulu će koštati 280 tisuća, a nešto manje od toga, 250 tisuća, predviđeno je za sanaciju i rekonstrukciju, odnosno nastavak ovih radova na osamstotinjak metara Fažanske ceste.
Od ovih, ukupno 7.660.000 eura, 3.465.000 eura podmirit će se iz sredstava komunalnog doprinosa, dok će se za proširenje pulske obilaznice Grad zadužiti u iznosu od 4.195.000 eura.