Gotovo 53 tisuće eura koštala je usluga zagrebačke marketinške agencije Millenium promocija koja je imala zadatak osmisliti brojne edukativno promotivne aktivnosti u sklopu projekta gospodarenja otpadom kojeg zajednički provode Grad Pula i komunalna tvrtka Herculaneaa.
Kao što smo nedavno pisali, taj je iznos Millenium promocija u suvlasništvu PR-ovca Bože Skoke dobila iz proračunskih sredstava Grada Pule.
Je li Millenium promocija izvršila sve usluge po ugovoru s obzirom na iznos koji je dosad utrošen i je li ova poprilično skupa kampanja polučila konkretne rezultate, pitali smo Grad Pulu.
U svom odgovoru iz Grada podsjećaju "kako unapređenje učinkovitog sustava gospodarenja otpadom ovisi o usklađenosti niza mjera i aktivnosti od kojih značajnu ulogu zasigurno čini i provedba onih izobrazno-informativnih".
Nadalje, kažu da je važnost navedenih aktivnosti iz kampanje prepoznata i Zakonom o gospodarenju otpadom koji provedbu, kao i podnošenje izvješća o provedenim aktivnostima, propisuje svim jedinicama lokalne samouprave na godišnjoj bazi.
Foto Grad Pula
- Važan čimbenik u osiguranju provedbe svakako je i činjenica da se sredstva za sufinanciranje kontinuirano osiguravaju od Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost čije pozive Grad Pula redovito pratim, a sredstva koristi u navedene svrhe. Tijekom studenog 2022. godine Grad Pula objavio je otvoreni postupak javne nabave za usluge promidžbe i vidljivosti projekta gospodarenja otpadom. Navedenim projektom planirana je provedba čitavog niza usluga i aktivnosti koje za cilj imaju stvoriti temelje za dugoročnu, sustavnu i efikasnu edukaciju te informiranje korisnika komunalnih usluga i opće javnosti o ovoj iznimno važnoj temi, kažu u Gradu.
Nadalje, odgovaraju kako je spomenuti projekt prijavljen na javni poziv Fonda za zaštitu okoliša i energetske učinkovitosti za nabavu komunalne opreme i uređaja i za aktivnost provedbe projekta edukacije te je sufinanciran od Fonda za zaštitu okoliša i energetske učinkovitosti u iznosu do 30,10 posto opravdanih troškova o čemu je između Grada Pule i FZOEU sklopljen Ugovor.
- Po provedbi postupka javne nabave s najpovoljnijim je ponuditeljem, tvrtkom Millenium promocija d.o.o. iz Zagreba, sklopljen je Ugovor za uslugu provedbe komunikacijsko marketinške strategije, nabave i tiska promidžbenih materijala i organizacije događaja, ukupno predviđene neto vrijednosti 348.850 kuna (46.300,35 eura) te rokom izvršenja od šest mjeseci. Planirane aktivnosti započele su 1. ožujka 2023. godine i završene su u predviđenom roku, kažu u Gradu.
Dodajmo i to kako je kroz aplikaciju transparentan proračun vidljivo da je toj marketinškoj agenciji od ožujka do rujna ove godine isplaćeno 52.901 eura.
Govoreći što je sve za taj iznos agencija napravila, u Gradu Puli navode da je u sklopu projekta provedena sveobuhvatna edukativno-informativna kampanja pod nazivom "Navike okreni, promjenu pokreni".
K tome, dodaju, osmišljen je naziv i vizualni identitet, organiziran niz radionica i edukativnih događanja za građane, edukativnih glumačkih predstava i radionica za mlade, provedena je sveobuhvatna oglašivačka kampanja, osmišljene i realizirane su edukativne bojanke za djecu predškolskog i školskog uzrasta te niz drugih promotivnih sadržaja.
- Sukladno troškovniku i dokumentaciji, u sklopu projekta izvršene su usluge u neto iznosu 318.869,44 kuna (42.321,25 eura). Kontinuirana edukacija bitna je odrednica unapređenja sustava gospodarenja otpadom, stoga ju je potrebno kontinuirano provoditi. Pozitivni rezultati takvih aktivnosti nisu i ne mogu biti brzi, ali je njihov pozitivan utjecaj svakako primjetan, kako kroz primjerice manji broj lokacija nepropisno odloženog otpada, tako i kroz povećanju svijesti o važnosti brige o otpadu što je moguće prepoznati dobrim odazivom na održanim radionicama, kažu u Gradu.
U prilog tome naveli su i neke konkretne brojke. Prema podacima Herculanee, u prvih osam mjeseci ove godine, u odnosu na prošlu godinu, za 77 posto vidljivo je povećano odvajanje biootpada od ugostitelja. Biootpad iz parkova, reciklažnih dvorišta i smeđih spremnika, bilježi povećanje od čak 330 posto, odvojeno prikupljanje plastike povećano je za 29 posto, staklo za 28 a papir za 13 posto.
- Vidljivo je da se ukupna količina selektivno prikupljenog otpada od Herculanee kontinuirano povećava što, neovisno o činjenici da se količina ukupno prikupljenog otpada također povećala kao i činjenici o preko 5 posto većeg broja turista na području Istarske županije, rezultira pet posto manjom količinom miješanog komunalnog otpada koji je predan na obradu u Županijski centar za gospodarenje otpadom.
Povratne reakcije kroz kontinuiranu komunikaciju s gradskim osnovnim školama, vrtićima i ostalim institucijama kao i reakcije korisnika usluga Pula Herculanee, posebno su uspješnim prepoznale interaktivne predstave u suradnji s DKC-om, Dan otvorenih vrata Pula Herculanee te Reuse festival, glasi odgovor Grada Pule.
Na kraju, dodaju da iako su aktivnosti konkretnog projekta formalno završene, novi logotip i slogan kampanje kao i drugi promotivni materijali koji su dio projekta, nastavit će se koristiti i u narednom razdoblju u cilju kontinuiranog educiranja i informiranja svih građana o pravilnom te učinkovitom odvajanju i odlaganju otpada.
- Grad Pula će, kao i do sada, kontinuirano provoditi aktivnosti edukacije građana, što s ciljem ispunjenja zakonskih obveza provođenja edukacije, što radi unapređenja sustava gospodarenja otpadom, te pratiti sve pozive u cilju sufinanciranja navedenih aktivnosti, zaključuju u Gradu Puli.