Obnova Fažanske ceste sve je bliže i to je dobra vijest. Za jug Istre, jedna od najboljih. Nakon godina opasnosti i nesreća koje su ovoj prometnici s razlogom priskrbile naziv lokalne „ceste smrti“, ona će, po svemu sudeći, konačno dobiti svoju sigurniju, pregledniju i, vjeruje se, ljepšu verziju.
Podsjetimo, u listopadu prošle godine, na Istra24 smo prenijeli vijest da Istarska županija, u suradnji s Gradom Pula i Općinom Fažana, započinje prvu fazu projekta obnove Državne ceste 5115, točnije dijela Fažanske ceste od Velog vrha do Šuride, što je tada podrazumijevalo izradu projektnog rješenja.
Pola godine kasnije, sve je, čini se, spremno i za drugu fazu, odnosno izvođenje samih radova.
Često poprište nesreća
Procijenjena vrijednosti ovog najvažnijeg koraka nemalih je 1,1 milijun eura bez PDV-a no, kolika će ona u konačnici zaista biti, ovisit će o ponudama potencijalnih izvođača i stanju na tržištu građevinskih radova, a sve će to biti poznato krajem mjeseca. Županijska uprava za ceste, naime, pokrenula je proces javne nabave za izvođača radova koji će, prema projektu tvrtke 'Via Ing d.o.o.', izvršiti detaljnu rekonstrukciju ovog, oko kilometar i pol dugačkog, poteza zastarjele prometnice.
Još uvijek nije poznato na koji će se način projekt financirati jer će, kako nam kažu iz ŽUC-a, konačna cijena radova odredit i način na koji će se troškovi rasporediti među sudionicima u projektu.
Izostanak nogostupa jedan je od najvećih problema
Trodioba troškova
Podsjetimo, trošak izrade projektne dokumentacije, posla vrijednog oko 32 tisuće eura, jesenas su podijelili Grad Pula, Općina Fažana i Istarska županija. S obzirom na to da se oko dvije trećine ove dionice nalazi na pulskom području, proporcionalni dio troška, ili oko 20 tisuća eura, platili su popola Grad Pula i Županijska uprava za ceste. Preostalu trećinu, označenu kao 'Fažanska – Šurida', ŽUC je sporazumno podijelio s Općinom Fažana, također u jednakim omjerima.
Konačni iznos troška za izvođenje radova, dakle, odredit će hoće li u ovoj najskupljoj fazi projekta sva tri sudionika ponovno sudjelovati na jednak način.
A, prema projektnoj dokumentaciji, izvođenje rekonstrukcije bit će podijeljeno u tri segmenta. Prvi je obnova same prometnice i odvodnje oborinskih voda, koja će uključivati i privremeno uklanjanje prometne signalizacije, ali i raslinja i grana stabala s obje strane prometnice, nanošenje građevinskog materijala, geodetske radove i postavljanje nove signalizacije i rubnika. Obnovljena cesta, prethodno je najavljeno, imat će i neophodni nogostup čiji je izostanak desetljećima onemogućavao pješake da pređu i najmanju udaljenost u naseljenom području. Drugi segment podrazumijeva izgradnju potpornog zida uz samu prometnicu, dok se treći odnosi na postavljanje novog sustava javne rasvjete.
Iako će stvarni ritam radova ovisiti o procesu javne nabave, planirano je da radovi započnu 2. rujna, a rok njihovog završetka je 24 mjeseca. Rok za dostavljanje ponuda je 28. svibnja.
Iz projekta rekonstrukcija državnih cesta 66 i 75
Novi kružni tok
No, neće ovo biti jedini novitet u ovom dijelu Pule. Na dijelu državne ceste D75 između Velog vrha i Pule, za koju je u skorije vrijeme planirana rekonstrukcija, novo će se čvorište, točnije kružni tok, graditi kod sadašnjeg odvajanja za Vallelungu.
- To je u sklopu projekta dogradnje drugog kolnika i rekonstrukcije ceste D66 i D75. Taj projekt je u postupku javne nabave za izbor izvođača i uslugu nadzora i s radovima planiramo krenuti negdje krajem rujna. No, prvo mora završiti postupak javne nabave, potvrdio nam je Ivan Davidović iz Hvatskih cesta, dodavši kako je to prvi veći pothvat u ovom dijelu grada, nakon završetka rekonstrukcije Tršćanske ceste u njenog nedavnog puštanja u promet.