Krasna Zemlja

ODRŽIVOST ISTRE U KONTEKSTU CJELOGODIŠNJEG TURIZMA

Denis Ivošević: Istra ima možda i najodrživiji turizam na Mediteranu

Zaključak je da turisti iz triju tržišta, Nizozemske, Njemačke i Češke, uz bogatu enogastro ponudu, u Istri najviše uživaju u avanturističkim aranžmanima i klasičnom suncu i moru. Fokus kampanje bit će upravo promovirati te segmente, ali s ciljem privlačenja turista primarno van glavne sezone - u razdoblju kad Istra nudi potpuno drugačiji doživljaj svojim gostima


 
4 min
Istra24

Zaključak je da turisti iz triju tržišta, Nizozemske, Njemačke i Češke, uz bogatu enogastro ponudu, u Istri najviše uživaju u avanturističkim aranžmanima i klasičnom suncu i moru. Fokus kampanje bit će upravo promovirati te segmente, ali s ciljem privlačenja turista primarno van glavne sezone - u razdoblju kad Istra nudi potpuno drugačiji doživljaj svojim gostima

Tailor-made iskustva, autentični proizvodi i strateška partnerstva od Istre su stvorili destinaciju koja turizam živi 300 dana u godini, zaključak je panel-rasprave "Kako Istra ima ono što mnogi žele - sezonu izvan sezone". O održivosti Istre u kontekstu cjelogodišnjeg turizma, rezultatima uspješne suradnje svih sudionika i načinima za poboljšanje turističke ponude u okviru spomenute panel-rasprave u Bujama su razgovarali Gea Kariž iz Mastercarda, Denis Ivošević iz Turističke zajednice Istarske županije, Jadranka Gojtanić iz Maistre i Mladen Draguzet iz agencije Istra Adventure.

Brojni gosti na panel raspravi u Bujama

Povod za panel-raspravu je nastavak suradnje Mastercarda i Turističke zajednice Istre kroz marketinšku kampanju koja će biti pokrenuta početkom ožujka na tržištima Njemačke, Nizozemske i Češke s ciljem dodatnog pozicioniranja Istre kao regije koja uspješno privlači turiste čitavu godinu. Kampanja je utemeljena na pokazateljima iz Mastercardovog izvješća Tourism Insights koji, slijedeći podatke prikupljene s društvenih mreža, platformi poput Bookinga i TripAdvisora te na temelju transakcija, prikazuju aktivnosti i navike potrošača prije, tijekom i nakon turističkog posjeta.

Uz uvide u konkretna ponašanja suvremenog turista, pokazatelji iz izvješća Tourism Insights omogućavaju turističkim zajednicama pametnije planiranje promocije destinacije u sklopu kojeg je moguće i optimizirano ulagati u oglašavanje.

- Sukladno globalnim strateškim ciljevima i inicijativama Mastercarda, i mi lokalno kroz različite projekte i partnerstva podupiremo revitalizaciju turizma. Ovdje nam je Tourism Insights iznimno koristan alat jer nam daje jasan uvid što turist današnjice želi, gdje boravi, kakve su mu svakodnevne navike i za što je voljan dati svoj novac. Izuzetno mi je drago što vrijednost ovih podataka prepoznaju i institucije poput Turističke zajednice Istre i tako nam otvaraju vrata da im budemo strateški partner, a posljedično od toga najveću korist ima lokalna zajednica, izjavila je Kariž.

Gea Kariž, Denis Ivošević, Jadranka Gojtanić i Mladen Draguzet

Da su upravo unaprjeđenje života lokalne zajednice i održivost destinacije rezultati koji dolaze pametnom promocijom destinacije smatra i Denis Ivošević te tvrdi kako je razvoj Istre u ovim segmentima najbolji pokazatelj da su pozitivne promjene moguće, bez obzira na prošlost i polazišnu točku.

- Istra ima možda i najodrživiji turizam na Mediteranu. Prije gotovo 30 godina Istra je imala 330 napuštenih sela u unutrašnjosti, a danas je, zbog različitih proizvoda koje smo razvijali, među kojima su vina, ulja, tartufi i pršut - 200 sela spašeno. To je bio rezultat naše ideje održivog razvoja koja se temeljila na povratku stanovništva u središnji dio regije. Ljudi koji su se vratili, ovdje su zasnovali obitelji, otvorili male obiteljske hotele, agroturizme, vinarije, uljare, istaknuo je Ivošević.

Nastavno na podatke iz izvješća Tourism Insights, zaključak je da turisti iz spomenutih triju tržišta, uz bogatu enogastro ponudu, u Istri najviše uživaju u avanturističkim aranžmanima i klasičnom suncu i moru. Fokus kampanje bit će upravo promovirati te segmente, ali s ciljem privlačenja turista primarno van glavne sezone - u razdoblju kad Istra nudi potpuno drugačiji doživljaj svojim gostima.

Želja je u Istri imati turizam tijekom cijele godine (foto M. ANGELINI)

Gojtanić je ovom prigodom pojasnila što to čini Istru primamljivom destinacijom i van ljetne sezone.

- Kao jedan od vodećih hotelskih lanaca u Hrvatskoj, neprestano radimo na diverzifikaciji naše ponude i kreiranju atraktivnih paketa i promotivnih ponuda kako bismo privukli različite profile gostiju, u sezoni i izvan nje. Naši gosti traže autentična iskustva, žele doživjeti destinaciju kroz hranu, lokalne običaje i tradiciju, žele upoznati domaće ljude, osjetiti svakodnevnicu drugačije kulture. Zato je takvim gostima bitno ponuditi da budu aktivni dio doživljaja, da idu brati masline, tražiti tartufe, loviti ribe ili provesti dan s lokalnim vinarom ili uljarem, pojasnila je i dodala da ovakva tailor-made iskustva, ali i personalizirani pristup osoblja, veći mir i bolju vrijednost za novac, gosti mogu očekivati upravo izvan sezone.

Istarski model pristupa turizmu uvelike leži na podršci malim poduzetnicima te međusobnom skladu svih koji dovodi do uspješnih turističkih rezultata. Jedan od njih je i Mladen Draguzet, vlasnik agencije za pustolovni turizam, koji ruši sve predrasude vezane uz to kako su ovakvi aranžmani namijenjeni isključivo onima željnima adrenalina, a istovremeno uspješno radi čitavu godinu.

- Mi danas radimo 300 dana u godini. U Istri je doista najljepše u pred i posezoni, a posebno je upravo to što nudimo aranžmane u kojima turisti raznih interesa mogu uživati čitavu godinu. To potvrđuje čest slučaj da mnogi gosti k nama prvotno dođu na team buildinge pa nam se uskoro vrate s obitelji na godišnji odmor, zaključio je Draguzet.


Nastavite čitati

Istra
 

Počinje vrijeme darivanja: sutra ćemo o autohtonim darovima...

Jeste već kupili darove? Ukoliko niste sutra vam donosimo vodič kroz božićnu kupnju koja se vodi načelom: lokalno, autohtono, ručno rađeno. Donosimo i priču o Puležanu koji po Istri lovi posve neobične stvari. I to ne puškom nego aparatom. Za sebe kaže "Nisam ja fotograf, ja sam školovani zidar”

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.