Kultura

U petak izložba u Svetim srcima

Branko Gulin: Šaman, zanatlija, umjetnik / Ritual kao izvor svih oblika umjetnosti

Naglasak je na ritualu i njegovoj strukturi. Ritual je  predstavljen kao izvor svih oblika umjetnosti (glazbe,  pjevanja, plesa, slikanja tijela i tetoviranja, izrade  maski i idola, metaforičkog pripovijedanja, itd.) koji  su se u prvobitnim i prapovijesnim zajednicama koristili istovremeno u jednome činu (ritualu). Tijekom povijesti ti su se oblici umjetnosti odvojili u zasebne izraze, reflektirajući opću podjelu rada u složenijim zajednicama


 
3 min
Zoran Angeleski
Šaman je onaj koji ima sposobnost posredovanja između 0materijalnog i duhovnog svijeta, iscjelitelj je i prvi umjetnik, performer

Naglasak je na ritualu i njegovoj strukturi. Ritual je  predstavljen kao izvor svih oblika umjetnosti (glazbe,  pjevanja, plesa, slikanja tijela i tetoviranja, izrade  maski i idola, metaforičkog pripovijedanja, itd.) koji  su se u prvobitnim i prapovijesnim zajednicama koristili istovremeno u jednome činu (ritualu). Tijekom povijesti ti su se oblici umjetnosti odvojili u zasebne izraze, reflektirajući opću podjelu rada u složenijim zajednicama

Povezujući antropologiju, arheologiju i umjetnost, Branko Gulin od ovog se petka u 19 sati u pulskom Muzejsko-galerijskom prostoru Sveta srca predstavlja izložbom pod nazivom "Šaman - zanatlija - umjetnik".

Naglasak je na ritualu i njegovoj strukturi. Ritual je  predstavljen kao izvor svih oblika umjetnosti (glazbe,  pjevanja, plesa, slikanja tijela i tetoviranja, izrade  maski i idola, metaforičkog pripovijedanja, itd.) koji  su se u prvobitnim i prapovijesnim zajednicama koristili  istovremeno u jednome činu (ritualu). Tijekom povijesti ti su se oblici umjetnosti odvojili u zasebne izraze, reflektirajući opću podjelu rada u složenijim zajednicama.

U centralnom dijelu izložbenog prostora nalazi se instalacija scenografije dvaju rituala: “Rituala Majke Zemlje i Plodnosti” i “Rituala Zmije” koji će se na  otvaranju i zatvaranju izložbe izvoditi u živo.

U izvođenju rituala, šaman je onaj koji ima sposobnost posredovanja između materijalnog i duhovnog svijeta, iscjelitelj je i prvi umjetnik, performer.

Kiparski i slikarski radovi te crteži na izložbi inspirirani su arheološkim nalazima i antropološkim saznanjima o ritualima.

Posebnu cjelinu, na katu, čine umjetnikovi recentni slikarski radovi koji predstavljaju sadržaje umjetnikova zanimanja.

Suvremeni umjetnik je, između ostalog, istinski sljednik drevnih šamana, posrednik između sfere duhovnog i  sfere materijalnog. On svojom individualnom akcijom,  angažiranim i kreativnim radom postaje iscjelitelj i “čuvar” istinskog integriteta suvremenog čovjeka i zajednice.

Izložba će se, uz promociju knjige autora, zatvoriti 31. ožujka u 19 sati.

Branko Gulin (1953.) sudjelovao je u preko 100 samostalnih i grupnih izložbi u bivšoj Jugoslaviji, Italiji, Švicarskoj, Francuskoj, Hrvatskoj i SAD-u.

Studirao je 1974. filozofiju i indologiju na Filozofskom fakultetu u Zagrebu; diplomirao je 1979. političke znanosti na Sveučilištu u Zagrebu. Stekao je vrlo široku naobrazbu iz područja društvenih znanosti i diplomirao na temu: “Umjetničko djelovanje kao individualno objedinjeni proces rada” sa posebnim osvrtom na rad koji obuhvaća individualnu umjetničku praksu (od ideje do realizacije), nasuprot općoj podijeli rada u proizvodnoj sferi tehnološkog društva.

Položio je 1990. državni stručni ispit za kustosa u muzejskoj djelatnosti u Muzejskom dokumentacijskom centru u Zagrebu, a od 2002. do 2014. godine radio je kao asistent u ljevaonici umjetnina u bronci i likovnoj radionici u klasi akademskog kipara i majstora lijevanja Nicolasa Legerosa u Minneapolisu te stekao obrazovanje u rangu majstora lijevanja umjetnina te modeliranje ljudske figure kao osnove klasične likovne naobrazbe u sferi skulpture.

Od 1979. do 1982. radio je različite poslove u struci uglavnom kao profesor u srednjim školama, predajući društvene predmete, između ostalog Povijest umjetnosti i Povijest.

Od 1982. do 1987. godine je kustos u Muzeju narodne revolucije Istre (sadašnjem Povijesnom i pomorskom muzeju ) u Puli. Od 1987. do 1995. ravnatelj je  Zavičajnog muzeja grada Rovinja, a od 1995. do 2002. kustos Grafičke zbirke u Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici u Puli. Od 2015. do 2019. djelatnik je  škole i suradnik odjela za likovno obrazovanje u Columbia Heights Public School u Minneapolisu.


Nastavite čitati

Pula
 

ORA I DOCUMENTI SONO ORIGINALI E LE FOTO PIÙ GRANDI: Inaugurato oggi il nuovo allestimento della Sala memoriale di Antonio Smareglia

A favorire il rinnovamento dell'allestimento, i cui autori sono la musicologa Nuša Hauser e il designer Matko Plovanić, sono stati la Biblioteca universitaria dell'Università Juraj Dobrila e l'associazione Smaregliana, con il sostegno del Comune di Pola, della Regione Istriana e della Regione Veneto. * La responsabile del Dipartimento per la Cultura del Comune di Pola, Emina Popović Sterpin, ha menzionato che la Strategia di sviluppo del Comune di Pola prevede anche l'apertura di un futuro museo dedicato ad Antonio Smareglia

Pula
 

SAD SU DOKUMENTI ORIGINALNI I FOTOGRAFIJE VEĆE: Otvoren novi stalni postav Spomen-sobe skladatelja Antonija Smareglie

Iza obnove postava, čiji su autori muzikologinja Nuša Hauser i dizajner Matko Plovanić, stoje Sveučilišne knjižnice Sveučilišta Jurja Dobrile i udruga Smaregliana, uz potporuGrada Pule, Istarske županije i Regije Veneto * Pročelnica Upravnog odjela za kulturu Grada Pule Emina Popović Sterpin spomenula je da Strategija razvoja Grada Pule uključuje i otvorenje budućeg muzeja Antonia Smareglie

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.