Donoseći filmske i video radove Erne Banovac, Dunje Ivanišević, Tatjane Ivančić, Sanje Iveković, Ljubice Janković, Divne Jovanović, Jagode Kaloper, Bojane Marijan, Bogdanke Poznanović i Irene Vrkljan, prekjučer je u Gradskoj galeriji Pula pod naslovom 'Dvostruka ekspozicija' otvoreno 22. izdanje projekta 'Cinemaniac > Misliti film', popratnog programa na 70. Pulskom filmskom festivalu koji predstavlja višegodišnju istraživačku platformu koja propituje veze filma, pokretnih slika i suvremene umjetnosti.
Ovo izdanje realizirali su Branka Benčić, Aleksandea Sekulić, Marta Baradić i Tanja Vrvilo, a donosi pogled unazad, fragmentaran i letimičan pogled na audiovizualnu produkciju žena u kulturnom prostoru SFRJ tijekom 60-ih i 70-ih godina, okupljajući neke od antologijskih umjetničkih djela koja su izlagana i prepoznata širom svijeta, ali donosi i neke radove autorica koji su bili zaboravljeni, zanemareni i nedostupni.
Dvostruka ekspozicija znači upravo oblikovati mjesto dvostruke vidljivosti produkcije s margine: umjetničke i audiovizualne produkcije žena na središnjem mjestu reprezentacije kinematografije.
Pritom okuplja nekoliko kustosica, inicijativa, programa i istraživanja koja su programski interes posvetila afirmaciji i vidljivosti ženskog stvaralaštva, u sustavima umjetnosti i filma, njihovim rubovima ili mjestima preklapanja.
Radovi istražuju pozicije identiteta, strategije samo-reprezentacije i medijske eksperimente. Stvarani su u razdoblju od 1960-ih, obilježenog valom entuzijazma u kino klubovima i kino-amaterizmom posebno oko kino klubova u Zagrebu, Splitu i Beogradu, te u periodu kada se pojavljuje medij videa u okviru praksi konceptualne i post-konceptualne umjetnosti povezane sa Novom umjetničkom praksom 1970-ih godina
Radi se o različitim formatima prezentacije i diskurzivnih i komunikacijskih prostora - od izložbe i popratnog filmskog i video programa aktualnog međumuzejskog projekta Vidljive*, koji uključuje program RONDO - od izloženosti do zaborava i nazad, do Filmskih mutacija - Festivala nevidljivog filma i Kina Katarina.
'Dvostruka ekspozicija' ne pokušava nemoguće, uspostaviti cjelovit pregled, koji je inherentno fragmentaran i neuhvatljiv, već želi podsjetiti, razotkriti ili ponovo sagledati pojedine umjetničke pozicije i pojave.
Okuplja odabrane amaterske, eksperimentalne filmove i video radove, ili kratke dokumentarističke intervencije koje su stvarale vizualne umjetnice i filmske autorice i amaterke u kulturnom prostoru SFR Jugoslavije, ispitujući prakse koje se protežu od avangardnih eksperimenata, dokumentiranja svakodnevice, kritičkog socijalnog pogleda, te radova koji se temelje na videu i performansu.
Radovi istražuju pozicije identiteta, strategije samo-reprezentacije i medijske eksperimente.
Stvarani su u razdoblju od 1960-ih, obilježenog valom entuzijazma u kino klubovima i kino-amaterizmom posebno oko kino klubova u Zagrebu, Splitu i Beogradu, te u periodu kada se pojavljuje medij videa u okviru praksi konceptualne i post-konceptualne umjetnosti povezane sa Novom umjetničkom praksom 1970-ih godina.
Program okuplja umjetničke pozicije, kontekste, kustoske prakse i institucije koje uokviruju i oblikuju produkciju pokretnih slika umjetnica u SFRJ kao oblik intervencije u javno polje: prezentaciju, interpretaciju, brigu, vidljivost, dostupnost i distribuciju.