Kultura

AUDIOVIZUALNI RADOVI ŽENA U SFRJ 60-IH i 70-IH

'CINEMANIAC' NA 70. PULI Antologijska umjetnička djela prepoznata širom svijeta, ali i radovi zanemarenih autorica

Ovogodišnje 22. izdanje donosi pogled unazad, fragmentaran i letimičan pogled na audiovizualnu produkciju žena u kulturnom prostoru SFRJ tijekom 60-ih i 70-ih godina, s filmskim i video radovima Erne Banovac, Dunje Ivanišević, Tatjane Ivančić, Sanje Iveković, Ljubice Janković, Divne Jovanović, Jagode Kaloper, Bojane Marijan, Bogdanke Poznanović i Irene Vrkljan


 
3 min
Zoran Angeleski ⒸFOTO: Manuel Angelini
Ovo izdanje realizirali su Branka Benčić, Marta Baradić, Aleksandera Sekulić i Tanja Vrvilo

Ovogodišnje 22. izdanje donosi pogled unazad, fragmentaran i letimičan pogled na audiovizualnu produkciju žena u kulturnom prostoru SFRJ tijekom 60-ih i 70-ih godina, s filmskim i video radovima Erne Banovac, Dunje Ivanišević, Tatjane Ivančić, Sanje Iveković, Ljubice Janković, Divne Jovanović, Jagode Kaloper, Bojane Marijan, Bogdanke Poznanović i Irene Vrkljan

Donoseći filmske i video radove Erne Banovac, Dunje Ivanišević, Tatjane Ivančić, Sanje Iveković, Ljubice Janković, Divne Jovanović, Jagode Kaloper, Bojane Marijan, Bogdanke Poznanović i Irene Vrkljan, prekjučer je u Gradskoj galeriji Pula pod naslovom 'Dvostruka ekspozicija' otvoreno 22. izdanje projekta 'Cinemaniac > Misliti film', popratnog programa na 70. Pulskom filmskom festivalu koji predstavlja višegodišnju istraživačku platformu koja propituje veze filma, pokretnih slika i suvremene umjetnosti.

Ovo izdanje realizirali su Branka Benčić, Aleksandea Sekulić, Marta Baradić i Tanja Vrvilo, a donosi pogled unazad, fragmentaran i letimičan pogled na audiovizualnu produkciju žena u kulturnom prostoru SFRJ tijekom 60-ih i 70-ih godina, okupljajući neke od antologijskih umjetničkih djela koja su izlagana i prepoznata širom svijeta, ali donosi i neke radove autorica koji su bili zaboravljeni, zanemareni i nedostupni.

Dvostruka ekspozicija znači upravo oblikovati mjesto dvostruke vidljivosti produkcije s margine: umjetničke i audiovizualne produkcije žena na središnjem mjestu reprezentacije kinematografije.

Pritom okuplja nekoliko kustosica, inicijativa, programa i istraživanja koja su programski interes posvetila afirmaciji i vidljivosti ženskog stvaralaštva, u sustavima umjetnosti i filma, njihovim rubovima ili mjestima preklapanja.

Radovi istražuju pozicije identiteta, strategije samo-reprezentacije i medijske eksperimente. Stvarani su u razdoblju od 1960-ih, obilježenog valom entuzijazma u kino klubovima i kino-amaterizmom posebno oko kino klubova u Zagrebu, Splitu i Beogradu, te u periodu kada se pojavljuje medij videa u okviru praksi konceptualne i post-konceptualne umjetnosti povezane sa Novom umjetničkom praksom 1970-ih godina

Radi se o različitim formatima prezentacije i diskurzivnih i komunikacijskih prostora - od izložbe i popratnog filmskog i video programa aktualnog međumuzejskog projekta Vidljive*, koji uključuje program RONDO - od izloženosti do zaborava i nazad, do Filmskih mutacija - Festivala nevidljivog filma i Kina Katarina.

'Dvostruka ekspozicija' ne pokušava nemoguće, uspostaviti cjelovit pregled, koji je inherentno fragmentaran i neuhvatljiv, već želi podsjetiti, razotkriti ili ponovo sagledati pojedine umjetničke pozicije i pojave.

Okuplja odabrane amaterske, eksperimentalne filmove i video radove, ili kratke dokumentarističke intervencije koje su stvarale vizualne umjetnice i filmske autorice i amaterke u kulturnom prostoru SFR Jugoslavije, ispitujući prakse koje se protežu od avangardnih eksperimenata, dokumentiranja svakodnevice, kritičkog socijalnog pogleda, te radova koji se temelje na videu i performansu.

Radovi istražuju pozicije identiteta, strategije samo-reprezentacije i medijske eksperimente.

Stvarani su u razdoblju od 1960-ih, obilježenog valom entuzijazma u kino klubovima i kino-amaterizmom posebno oko kino klubova u Zagrebu, Splitu i Beogradu, te u periodu kada se pojavljuje medij videa u okviru praksi konceptualne i post-konceptualne umjetnosti povezane sa Novom umjetničkom praksom 1970-ih godina.

Program okuplja umjetničke pozicije, kontekste, kustoske prakse i institucije koje uokviruju i oblikuju produkciju pokretnih slika umjetnica u SFRJ kao oblik intervencije u javno polje: prezentaciju, interpretaciju, brigu, vidljivost, dostupnost i distribuciju.


Nastavite čitati

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.