DRUGA SEZONA ODVJETNIKA IZ LINCOLNA
Mahnita gentrifikacija L.A. osnova zapleta druge sezone o avanturama šarmantnog odvjetnika
Šarmantni odvjetnik svoje ovisnosti liječi još jednom ovisnošću, a to je ovisnost o poslu, kojom pumpa svoj ponos i samodopadnost * Preporuka za seriju u vrijeme ljetnih razbibriga u kućnim varijantama, posebice ljubiteljima sudske retorike te serija s pravničkim zapletima u osnovi, s posebnim naglaskom na tipične američke mainstream dijaloge i ton razgovora, kao i odnose karaktera i režijski pristup dramskom predlošku
Šarmantni odvjetnik svoje ovisnosti liječi još jednom ovisnošću, a to je ovisnost o poslu, kojom pumpa svoj ponos i samodopadnost * Preporuka za seriju u vrijeme ljetnih razbibriga u kućnim varijantama, posebice ljubiteljima sudske retorike te serija s pravničkim zapletima u osnovi, s posebnim naglaskom na tipične američke mainstream dijaloge i ton razgovora, kao i odnose karaktera i režijski pristup dramskom predlošku
Bejbi fejs odvjetnik simpatičnog španjolskog naglaska svog engleskog opet dolazi u iskušenje s ovisnostima, a čitava se druga sezona više bavi jednim slučajem koji je odvjetniku, kako poslovni tako i osobni izazov. U prvoj je sezoni u gotovo svakoj epizodi imao manji, ‘usputni’ slučaj kojeg bi rješavao ‘preko noći’. Slučaj kojim počinje druga sezona, tiče se osobe koja je koja je, slično kao i u prvoj sezoni, odvjetnika Mickeya Hallera uhvatila u klopku i pritom ucijenila.
Šarmantnog odvjetnika utjelovljuje glumac Manuel Garcia-Rulfo koji se proslavio tom ulogom, a ocjena serije je na imdbu nakon izlaska druge sezone počela rasti, trenutno iznosi 7.7. Prvih je 5 od 10 epizoda druge sezone izašlo u srpnju, a posljednjih je pet izašlo početkom kolovoza, serija je čitavo vrijeme pri samom vrhu Netflixove gledanosti.
Trag s početka druge sezone navodi Halera na već poznatu prostitutku Glory Days (Fiona Rene), čijom smrću i završava druga sezona, te se najavljuje i treća, jer upravo započinje novi slučaj.
Jednu ovisnost zamijenio drugom i tako redom
Iako zbog ozljeda i bolova, koje su montažno prikazane na samom početku prve epizode druge sezone, a kasnije objašnjene u petoj i šestoj epizodi, Haller mora uzimati opijate s kojih se teško skinuo što smo upoznali u prvoj sezoni, ovdje on dolazi i u iskušenje svoje slabosti prema atraktivnim ženama. Kroz čitavu sezonu prati intrigantan slučaj chefice Lise Tramell (Lana Parrilla), ali i odnos s njom, kojem podliježe, što njegovi kolege i suradnici uviđaju, dok on to pomalo dječački, pokušava sakriti.
Nekoć klijentica, pa osobna vozačica, a u drugoj sezoni mnogo dramaturški zastupljenija, Izzy (Jazz Raycole) počinje pomagati u uredu te postaje punopravna članica njihove male ali vrlo efikasne odvjetničke klike, dok je veza Lorne i Cisca (Becki Newton i Angus Sampson) doživjela mnoge turbulentne trenutke, no ipak se u posljednjoj epizodi događa i njihova romantična točka na i.
Zbog još jedne od svojih ovisnosti, kojom liječi sve svoje dosadašnje, a to je ovisnost o poslu, kojom pumpa svoj ponos i samodopadnost, Mickey ovdje ostvaruje mnogo kontakata sa svojim starijim kolegom i mentorom, pravnim savjetnikom Siegalom (Elliott Gould) oko zaguljenog slučaja, kojim itekako zadire u organizirani kriminal, podmićivanje, armenijsku bandu, građevinske lobije i mafiju.
Autentični Gould dobio je dosta dramskog prostora svojim iscrpnim objašnjenima postupaka u američkom kaznenom pravu, načinima komuniciranja, zabranjenim radnjama i ostalim peripetijama kojima se odvjetnik služi kako bi dokazao da je njegov klijent nevin. Kao i uvijek, Mickey ponavlja nekoliko puta, da ga istina o krivnji svog klijenta ne zanima, no da će dati sve da ga oslobodi krivnje.
Gentrifikacija motiv narativnog luka
Svoju poslovnu priču Lisa Tramell krvavo gradi godinama, što bi sve trebalo nestati pod temeljima nekog novog nebodera, jer je tako zamislio moćni investitor. Gentrifikacija ili obnova Los Angelesa, pri kojoj je za potrebe izgradnje stanova na atraktivnim lokacijama nužno srušiti prekrasan kvartovski restoran okružen vrtom mirisnih mirodija, kojeg posjećuju stotine stalnih gostiju, očito je svugdje prisutan problem. Dok cijene i stanova i namirnica rastu, investitori guraju novce manjim vlasnicima lokala, da im prodaju imanja kako bi tu mogli ostvarivati svoje građevinsko poslovne planove.
Sve je ovo ključan motiv druge sezone, kao i pokretač poslovnog, ali i privatnog Mickeyevog odnosa s klijenticom Lisom, koja se s početaka doima simpatičnom, no pomalo seksualno navalentno orijentiranom na samog Mickeya, ali kako radnja odmiče, i prilično sumnjivom, što je izvrsno dramaturški postavljeno i tempirano. Izuzetna izvedba Parrille odlično balansira sve nijanse njihovog odnosa, usput ga ‘začinjavajući’ ukusnim meksičkim jelima uz jasne naznake da joj je slađušni odvjetnik određena vrsta seksualne ‘mete’, ali i da joj je u čitavoj toj gunguli, on iznimno potreban.
Odnos Mickeya i Lise, dobro je balansiran kroz čitav narativ, dok iz epizode u epizodu oni postaju sve bliskiji, ali im je odnos sve čudnovatiji, nimalo nalikujući na neku klijenticu i njezinog odvjetnika, kao ni dvoje ljubavnika. Tu se vidi izvrstan doprinos velikog pisca dramskih serija Davida E. Kelleya, autora mnogih dramskih serija s pravničkom osnovom zapleta, o čijim smo radovima već puno pisali.
Nešto razvodnjenija u drugoj sezoni je Mickeyeva obiteljska priča. Naravno, ponovno se zbliži sa svojom prvom bivšom suprugom, no ona naposljetku ipak odlučuje preseliti u San Diego. Pojavljuje se i njezina prijateljica, tužiteljica Andrea (Yaya DaCosta) koja postaje Halerov trn u oku. Dobivajući dosta dramskog prostora, Andrea svojim ponašanjem i odgovorima pokazuje pravo svjetlo te branitelj - tužitelj bitke, doživljavajući rivalstvo u sudnici prilično osobnim, no na kraju i pokaže karakter koji je spreman priznati slabost te čekati novu priliku za dokazivanjem.
Vizure L.A. kao i gentrificirane Kalifornije ne nedostaju
Poput prve sezone, naš samoljubivi odvjetnik ‘šeta’ svoj vozni park Lincolna, prema mjestu i sudionicima koji ga posjećuju. Budući Izzy uz to što radi kod njega u uredu, počinje i novi biznis otvarajući plesnu dvoranu, Mickey se češće vozi sam losanđeleskim bulevarima i okolnim brežuljcima.
Njegova je kuća i dalje centralni dio njegovih samačkih večeri i druženja sa kćerkom koja vidno odrasta, a njegov retro drveni ured epicentar brainstorminga o slučajevima, kombinacijama kako će plasirati informacije, kao i mjesto druženja sa svojim kolegama, koje u drugoj sezoni dobiva više dramskog prostora.
Posjećivanje food truckova u sumrak ili noću, zamijenio je kuharskim specijalitetima svoje klijentice Lise, što je izvrstan momenat topline kojom se od samog početka obavija taj njihov čudnovati odnos, u kojem gotovo možemo pomisliti da je on s njom i da je brani jer je tako dobra kuharica.
I dalje vidimo ljepši i osunčaniji dio Kalifornije u slici više od onog realitea koji se događa na ulicama. Taj neki mračniji i strašniji dio, kao i kod Kelleya uvijek prisutnu socijalno - ljudsku komponentu kako u dramskom zapletu tako i u razvoju karaktera i njihovih odnosa, ljudske sudbine i snagu koju karakteri imaju kako bi krenuli dalje u životne borbe, čine veliki dio ove zapravo uvijek, dijelom osobne priče bivšeg bostonskog odvjetnika koji je sudnicu zamijenio dramskim pisanjem i svoja dugogodišnja iskustva prenio na male ekrane.
Preporuka za seriju u vrijeme ljetnih razbibriga u kućnim varijantama, posebice ljubiteljima sudske retorike te serija s pravničkim zapletima u osnovi, s posebnim naglaskom na tipične američke mainstream dijaloge i ton razgovora, kao i odnose karaktera i režijski pristup dramskom predlošku.
Ocjena druge sezone serije 3.5 / 5