Večeras, predstavom "Majka i dijete" autora Jona Fossea u režiji Matije Ferlina, otvara se nova sezona Istarskog narodnog kazališta pod geslom "Oda mladosti".
Na presici koja ja je održana u srijedu, Matija Ferlin je kazao da je ova predstava u izvedbenom smislu hibrid kazališnog, filmskog i fizičkog teatra, no s fokusom na nabijenost odnosa majke i sina.
Prvi put pred pulskom publikom nastupit će nagrađivani glumac Ugo Korani, rođeni Puležan sa zagrebačkom adresom. Nastupit će i Jadranka Đokić, dramska prvakinja zagrebačkog HNK-a. Nakon dovivanja brojnih glumački nagrada, uključujući i prestižnu nagradu Vladimir Nazor, njoj će ovo biti svojevrsni povratak doma, vraćanje na pozornicu na kojoj je počela glumački put. Jadranka Đokić i Ugo Korani bit će jedini dvojac na sceni.
Majka i dijete jedan je od ranijih dramskih tekstova iznimnog norveškog autora Jona Fossea, čiji jednostavan ali istovremeno monumentalan naslov s nevjerojatnom adekvatnošću i preciznošću definira snažnu duodramu o pokušaju komunikacije u jednom od najkompleksnijih odnosa koji dvoje ljudi može imati – onom majke i njezina potomka.
U Fosseovoj drami majka i sin susreću se nakon mnogo godina odsustva iz međusobnih života, ali s jasnom naznakom da ni ono malo vremena koje su proveli zajedno nije zadovoljilo potrebe ni jedne ni druge strane. Ta odsutnost generira ključno pitanje o samoj esenciji odnosa majke i djeteta te emotivnim i psihološkim posljedicama koje taj odnos može proizvesti.
Pisan prepoznatljivim autorovim stilom, koji karakterizira verbalni minimalizam, dosljednost u ritmu i strukturi te nedostatak interpunkcije i određena sintaktička nedovršenost, tekst Majka i dijete, kroz svoje tišine i oklijevanja sugovornika da izgovore bez zadrške ono što zapravo i misle, otvara transgeneracijsku traumu o nespojivosti slobode i obiteljske brige, o pravu na izbor i pravu na ljubav u kojoj je teško odabrati strane ili osuditi osobne odluke.
U svojoj prvoj režiji kao umjetnički voditelj INK Pula, Matija Ferlin je za svoje suradnike odabrao Jadranku Đokić i Uga Koranija te s njima otvara scenski snažan i psihološki provokativan i kompleksan prostor o najrudimentarnijim granicama intime i ljubavi.
Predstava počinje u 20 i 30. Prijevod teksta potpisuje Dubravko Torjanac, dramaturgiju Vedrana Klepica, glazba, dizajn zvuka Luka Prinčič a dizajn svjetla Elvis Butković.