Kultura

suradnik portala istra24

Višestruko nagrađivani producent Cuki: "Ovo su najbolji glazbeni albumi u 2021. godini"

Edi Cukerić strastveni je zaljubljenik u muziku, a malo njih zna da on na dnevnoj (ne tjednoj) razini sluša sve novo kvalitetno što se kreira u svijetu glazbe. To je, vjerujemo, vidljivo i u ovom prvom Cukijevom tekstu za Istru 24 o najboljoj glazbi u 2021. godini


 
8 min
Zoran Angeleski

Edi Cukerić strastveni je zaljubljenik u muziku, a malo njih zna da on na dnevnoj (ne tjednoj) razini sluša sve novo kvalitetno što se kreira u svijetu glazbe. To je, vjerujemo, vidljivo i u ovom prvom Cukijevom tekstu za Istru 24 o najboljoj glazbi u 2021. godini

Iznimno nam je zadovoljstvo što nam s današnjim lansiranjem portala i ovim donjim tekstom o najboljim albumima u prošloj godini, stalni suradnik za glazbu postaje višestruko nagrađivani producent Edi Cukerić.

Dobitnik pet Porina (za 'Hommage Sergio Endrigo 1947', za svojedobne albume Gustafa, Hladnog Piva i Darko Rundek Cargo Trija te za pjesmu godine (Nola , "Iznad oblaka"), a dobitnik je i Crnog Mačka za glazbenog producenta godine (Bambi Molesters).

U svojoj dugogodišnjoj producentskoj karijeri radio je s brojnim renomiranim hrvatskim i inozemnim izvođačima. Tu su i Chris Eckman, Terry Lee Hale, Goribor, Massimo, Arsen Dedić, Franci Blašković & Gori Ussi Winetou, The Chweger, Dogma, Jelena Radan, Kawasaki 3P, Zhel, My Body Moose, One Piece Puzzle, Viktorija Novosel, Manofon, FOB, Sara Renar…

Edi Cukerić Cuki

Posljednjih godina uspješno vodi u Rojcu rezidenciju "Pionirski dom" , međunarodnu studijsku platformu koja spaja suvremenu glazbu s autorstvom pjesnika, a koja je dosad iznjedrila tri albuma jedinstvenih dueta - Aleksandra Stojkovića ST-a iz Goribora te trombonistu, pijanistu i aranžera Luku Žužića, zatim frontmena Zostera Marija Knezovića i Filipa Motovunskog te Francija Blaškovića i Don Lucu Torresana.

Ove se godine očekuje izlazak četvrtog izdanja Pionirskog doma, album osječkog repera Kandžije i sarajevskog multiinstruimentaliste Srđana Vranića Duce iz nekadašnjeg Rundek Cargo Trija.

Cukerić je strastveni zaljubljenik u muziku, a malo njih zna da on na dnevnoj (ne tjednoj) razini sluša sve novo kvalitetno što se kreira u svijetu glazbe. To je, vjerujemo, vidljivo i u ovom prvom Cukijevom tekstu za Istru 24 o najboljoj glazbi u 2021. godini.

Bez natjecateljskog poretka, neprimjerenog za glazbu , osvrt je napisao za 12 albuma, uz dodatni popis albuma 28 inozemnih i 12 albuma domaćih sastava koje treba preslušati.

SONS OF KEMET – “Black to the Future"

Frontmen Shabaka Hutchings i ostali članovi benda prodrmali su UK jazz scenu primarno svojom poetikom i punk žestinom uz poseban naglasak na brass sekciju koju uz Shabaku (saksofon) predvodi Theon Cross na tubi.

Na njihovom četvrtom albumu Black to the future nastavljaju nasljeđe Gil Scott Herona, Linton Kwesi Johnsona i Public Enemya. Ističu problematiku crnačke populacije od kolonijalnog doba pa do današnjih dana i pokreta Black Lives Matter. Svojom svirkom brišu umjetne granice između jazza, duba, afrobeata, rapa, funka i soula. Glazbeno i kulturološki oni budućnost stvaraju već sada.

SLEAFORD MODS – “Spare Ribs"

Dvojac Williamson/Fearn iz Nottinghama poznat po svom minimalističkom glazbenom stilu, na ovom albumu proširio je glazbene vidike, čime su se povezali sa širom publikom više nego ikad prije. Kroz njihov post punk, electro punk i spoken word, i dalje se uz minimalizam prožimaju paranoja i klaustrofobija.

Album se referira na globalne i lokalne aktualne događaje pa stoga nisu mogli zaobići ni COVID-19 (odaju počast najranijim žrtvama pandemije), ni aktualnu problematiku vezanu za BREXIT. Kao i na prijašnjim albumima melodija, boja i duhovitost njihovih pjesama žele prikazati svjetlinu novog vala britanske glazbe. Ovaj album pokazuje punu srčanost i snagu dvojca te njihov nesalomljiv duh u ovim teškim vremenima.

MY MORNING JACKET – “My Morning Jacket"

Nakon mnoštva solo projekata svih članova benda, My Morning Jacket je napokon ušao u studio i isporučio nam novu dozu prostranog američkog rocka i alt countrya koji je često u njihovom slučaju eksperimentalan i psihodeličan.

Peteročlani bend iz Kentuckya na ovom je albumu prepun stilskih preokreta, ali zvuči organskije nego na prijašnjim albumima. My Morning Jacket na svom zajedničkom putovanju punom strasti i preokreta, odlično prikazuju kako bend može funkcionirati sinkronizirano, uz visoku razinu izvedbe i produkcije. Ovo je njihov najbolji uradak od 2008. i albuma "Evil Urges".

SAULT - “Nine"

Sault je alternativan R&B kolektiv koji integrira razne stilove, uključujući retro moderni psihodelični soul, post punk funk i afrobeat. U kratkom vremenskom razdoblju, uz visoku produktivnost (pet albuma u dvije godine), ostavili su iznimno jak dojam kod DJ-eva, izdavača i slušatelja. Na ovom albumu Sault želi prikazati problematiku života u Londonu, posebno ističući probleme mentalnog zdravlja uzrokovane životom u velikom gradu.

Glava benda je producent Inflo, koji je od prije poznat po suradnjama s Little Simz, Michaelom Kiwanukom i Adele, dok ostatak benda čine vokalistica Cleo Sol (Cleopatra Zvezdana Nikolić, britanska kantautorica jamajkansko-srpsko-španjolskog porijekla) i Kid Sister (Melisa Young, američka hip-hop umjetnica iz Chicaga). Rolling drums, funk bass i R&B groove, uz analogne klavijature i estetsko sempliranje, čine njihov retro zvuk izrazito modernim.

ALISON KRAUSS & ROBERT PLANT – “Raise the Roof”

Nakon proslavljenog albuma “Raising Sand” (2007.), Krauss i Plant kroz obrade opet predstavljaju korijene britanske i američke glazbe. Spajajući britanski folk i američki country (bluegrass), sadašnjost i prošlost, proširili su vidike glazbe da zvuči jednako prostrano i duboko kao i njihova interpretacija americane. Slušanje ovih veterana pruža neizmjerno zadovoljstvo u pandemijsko doba. Čini se da su oduševljeni što su stvorili album koji je dorastao prvijencu, pa je teško ne podijeliti njihovo uzbuđenje.

I na ovom materijalu nastavili su surađivati s nagrađivanim producentom T-Bone Burnettom, kao i s istim pratećim studijskim glazbenicima. Rezultat je opet ispao čudesan i savršen. Ovaj album je čisti dokaz kako Krauss i Plant mogu stalno surađivati zajedno, s jdnakim entuzijastičkim duhom i novim idejama, a da nas pritom uvijek iznova uspiju iznenaditi.

HISS GOLDEN MESSENGER – “Quietly Blowing It”

Ljubav, gubitak i očaj  glavne su teme M.C. Taylora koji na ovom albumu ima puno više pitanja nego odgovora. Dok mu se tekstovi bore s realnošću okrutnoga svijeta, njegova glazba nam pruža utjehu, a njegove melodije toplinu i suosjećanje.

Jednostavan i nešaroliki instrumentarij koji se koristi na albumu, uz pitke aranžmane pod utjecajem zvuka Johna Denvera, Beatlesa i The Byrdsa, vraća nas u vrijeme rocka 70-ih godina prošlog stoljeća. Iako je autor vrlo oskudan sa svojim savjetima u vremenima kada bi nam dobro došli, da se zaključiti kako ovaj album pokazuje da prijateljski glas u teškim vremenima zlata vrijedi.

PARQUET COURTS – “Sympathy for Life”

Posljednji album njujorškog benda još se više udaljava od rock korijena, istražujući klupske ritmove i dub eksperimentiranje. Spajanjem kako organskih tako i elektronskih formi psihodelije, obol albumu daje vokal Andrewa Savagea, krautrock repeticija, melodijske linije i distorzirani basevi. Povezivanjem i kombiniranjem različitih stilova (dub, ambient, funk i afrobeat) stvara se neočekivana sinteza koja postaje misija albuma.

Teritorij garažnih gitara s njihovih punk početaka, sve više preuzimaju elektronski elementi. Plesni Parquet Courts kakvog smo već upoznali na prošlom albumu “Wide Awake” koji je producirao Danger Mouse, isporučio nam je entuzijastične i slavljeničke pjesme. “Sympathy for Life” ne gubi doživljaj s prošlog albuma, ali je u suštini kompleksniji i napetiji te inspiraciju crpi u nasljeđu CAN-a, Bowiea i Talking Headsa.

NALA SINEPHRO – “Space 1.8”

Karipsko-belgijska kompozitorica, producentica i glazbenica na svom debitantskom albumu spaja spiritualni jazz i ambijentalnu glazbu, stapajući akustične i elektronske instrumente kako bi stvorila meditativni osjećaj.

Istražujući unutarnji svemir, istovremeno razmišlja o budućnosti vođena pretpostavkom kako zvuk pokreće materiju. Sinephro izvodi glazbu na harfi s pedalom, modularnim synthevima te višeslojno procesira zvuk. Album je spoj gracioznosti, elegancije, prosvjetljenja, sumornosti, utješnosti, topline i čeznutljivosti. “Space 1.8” je prvijenac koji ostavlja bez daha svojim primjerom kreativne autorske slobode.

DARKSIDE - “Spiral”

Kompozitor elektronske glazbe Nicolas Jaar i multiinstrumentalist Dave Harrington nakon dužeg predaha zbog svojih solo karijera ponovno su ujedinili zajedničke snage i dobili rezultat koji bi individualno zasigurno teže ostvarili.

Mekani ambient i razvučena atmosfera uz filigransku produkciju koja se bavi finim detaljima, najbolje se osjete intimnim slušanjem na slušalicama. Jarrov falset i ležerne akustične gitare u uskoj su vezi s pop elementima, a u potpunoj suprotnosti sa elektronikom i njenim naglim strukturnim prekidima.

Elemenata bluesa s prvog albuma “Psychic” ima manje, al Dave Harrington i dalje izvlači gitarske dionice i hipnotična sola. Rijetki albumi uspjevaju neprimjetno spajati nagle i divlje promjene, a da im je svaki potez strpljiv i dobro promišljen. “Spiral” je probavljiv i slušljiv unatoč kompleksnim trenucima. Kreativno nesputana priroda projekta dovela ih je do neizbježnog glazbenog napretka, a njihov pristup radu učinio je “Spiral” izuzetnim.

VANISHING TWIN - “Ookii Gekkou”

Transformacijom mješavine funka, jazza, orkestralnog popa, psihodelije i elektronike, Vanishing Twin stvara verziju pravog pandemijskog albuma koji suvereno vlada svojim teritorijem i ne zvuči kao ičiji drugi.

OOKII GEKKOU (što na japanskom znači velika mjesečina) daje prigušen, ali čaroban osjećaj privlačnih noćnih ritmova kao da se nalaziš u svijetu snova. Njihova glazba je spoj širokih utjecaja (Sun Ra, Stereolab, Alice Coltrane, Can) koji se zajedno razigrano istražuju. Ovaj multinacionalni, eksperimentalni elektro pop isporučuje fascinantan zvuk, a u trenucima korištenja marimbe i čembala pokazuju ljubav prema staroj znanstveno-fantastičnoj glazbi. Njihova mašta je bezgranična, čak i kada se svijet okružuje granicama.

CURTIS HARDING – “If Words Were Flowers”

Hardinga inspirira vintage soul i R&B zvuk 60-ih i 70-ih godina prošlog stoljeća, dok istovremeno pokazuje ljubav i poštovanje prema suvremenom hip hopu. Vještina pisanja pjesama izdvaja ga od autora svoje generacije. Uz autorstvo, impresionira i svojim vokalom, pružajući snažne i autoritativne izvedbe na svih 11 pjesama.

Na ovom albumu napreduje u svom radu s nizom prekrasnih melodija koje isporučuju emocije i proširuje glazbene granice sa himničnim funk i soul aranžmanima. Suptilan i uporan vokal, bujni gudači i puhači te masovno moćni prateći vokali pojačavaju atmosferu psihodeličnim podlogama na albumu. "If Words Were Flowers" rađen je u vrijeme sjevernoameričkih nemira bez konkretnih prozivanja političkih i društvenih tema, koristeći ljubav kao metaforu.

JOAN AS POLICE WOMAN – “The Solution is Restless”

Alternativna pop-rock kantautorica Joan Wasser, afrobeat ikona Tony Allen i producent Dave Okumu ostvarili su suradnju koja je veoma raznolika i intrigantna. Poveznica im je bio zajednički prijatelj Damon Albarn (Blur, Gorillaz, Rocket Juice & the Moon) koji je ujedno i gost albuma.

Trio se okupio u pariškom studiju na večernjim improvizacijama, kojima je Joan kasnije dodala tekstove i stvorila jedinstveni set od deset pjesama. Dok Joan zvuči zavodljivo i čudno, Allen oduševljava finoćom vrhunskog instrumentaliste. "The Solution is restless" je sofisticiran umjetnički komad za dobro raspoloženje u kasnim noćnim satima. Svi koji su uključeni u rad na albumu blistaju u svojim rolama, a Joan je utrla put za sljedeću fazu svoga stvaralaštva. Ovo su ujedno i neke od posljednjih snimaka legendarnog Tonya Allena prije njegove smrti u travnju 2020. godine.

STRANI ALBUMI KOJE TREBA PRESLUŠATI:

Mdou Moctar - "Afrique Victime"

Irreversible Entanglements - "Open the Gates"

Floating Points/Pharoah Sanders/London Symphony Orchestra - “Promises”

Ty Segall - “Harmonizer”

Badbadnotgood - “Talk Memory”

The Coral -  “Coral Island”

St.Vincent-  “Daddy`s Home”

Throttle Elevator Music & Kamasi Washington - “Final Floor”

Theo Croker - “Blk2Life/A Future Past”

Squid - “Bright Green Field”

Nick Cave & Warren Ellis – “Carnage”

Pino Palladino & Blake Mills – “Notes with Attachments”

Portico Quartet – “Monument”

Rodrigo Amarante - “Drama”

John Grant -  “Boy from Michigan”

King Gizzard & the Lizard Wizard - “ Butterfly 3000”

Big Red Machine – “How Long Do You Think It`s Gonna Last?”

Black Midi - “Cavalcade”

Elbow - “Flying Dream 1”

F.S.Blumm/Nils Frahm - “2x1=4”

Helado Negro – “Far In”

Idles - “Crawler”

Paul Weller – “Fat Pop, Vol.1”

Tony Allen – “There Is No End”

Linda Fredriksson - “Juniper”

Jose Gonzalez - “Local Valley”

Jordan Rakei – “What We Call Life”

Bruno Mars & Anderson .Paak - An Evening with Silk Sonic”

DOMAĆI ALBUMI:

Kensigton Lima – “Southbound”

Bad Daughter – “Let Me Panic”

The Chweger – “Berge Istra”

The Gentleman – “Hide & Seek”

Mayales – “Domovina”

Coco Mosquito – “L`after life”

Toni Starešinić – “Survival Kit”

Urban & 4  - “Lipanj, Srpanj, Kolovoz”

Kozmodrum – “Kozmodrum”

The Strange – “!Not Now Not Ever”

Willow Avenue - “Come What May”

Rubrik – “Habits”


Foto: Pionirski dom

Nastavite čitati

Svijet
 

Sjajni Borna Ćorić pobijedio Rafaela Nadala!

"Ovo je za mene bilo jako posebno. Bio sam izvan terena zadnje dvije godine i nisam igrao na velikoj pozornici. Iskreno sam se veselio ovakvom meču kakav nisam igrao zadnje dvije godine. Sada kada sam pobijedio, čini mi se pomalo ludo", rekao je Ćorić nakon meča koji je trajao gotovo tri sata

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.