VEČERAS OTVORENJE IZLOŽBE
NOVIGRAD "Dok nas smrt ne rastavi" - Milijana Babić u Galeriji Rigo
Rad se referira na patrijarhalnu ideju udaje žene za njenog spasitelja, boga/muškarca, u ovoj simulaciji zamijenjenog tržištem umjetnina, kojem se umjetnica predaje poput djevice u poodmaklim godinama * Polazišna točka rada Milijane Babić je vlastita pozicija žene i umjetnice koju propitkuje u svom neposrednom okruženju, a karakterizira ga jaka autobiografska crta
Rad se referira na patrijarhalnu ideju udaje žene za njenog spasitelja, boga/muškarca, u ovoj simulaciji zamijenjenog tržištem umjetnina, kojem se umjetnica predaje poput djevice u poodmaklim godinama * Polazišna točka rada Milijane Babić je vlastita pozicija žene i umjetnice koju propitkuje u svom neposrednom okruženju, a karakterizira ga jaka autobiografska crta
Autobiografski rad "Dok nas smrt ne rastavi" ('Till Death Do Us Part') Milijane Babić bit će predstavljen na istoimenoj izložbi koja se otvara večeras u 20 sati u novigradskoj Galeriji Rigo.
Polazišna točka njenog rada je vlastita pozicija žene i umjetnice koju propitkuje u svom neposrednom okruženju, a karakterizira ga jaka autobiografska crta.
Rad 'Dok nas smrt ne rastavi' obilježava prvi susret umjetnice s tržištem umjetnina u puna dva desetljeća profesionalnog umjetničkog djelovanja. Pregovori s bečkom galeristicom Ursolom Krinzinger oko produkcije i definiranja tržišne cijene rada bili su produžetak umjetničkog koncepta.
Rad se referira na patrijarhalnu ideju udaje žene za njenog spasitelja, boga/muškarca, u ovoj simulaciji zamijenjenog tržištem umjetnina, kojem se umjetnica predaje poput djevice u poodmaklim godinama. Fotografija prikazuje ''mladu'' pozicioniranu između rezidencijalne kuće obitelji Krinzinger i desakralizirane crkve sv. Lovre, u samom centru napuštenog sela Kuberton.
Selo Kuberton i rezidencija obitelji Krinzinger poslužili su umjetnici i kao scenografija za izvedbu novog rada 'Artist Must Be Relaxed' ('Umjetnica mora biti opuštena').
U samom nazivu iščitava se nastavak niza kritičkih umjetničkih reakcija na profesionalne zahtjeve koji su u našem društvu stavljeni pred umjetnice (u većoj mjeri i na drugačiji način od umjetnika).
Osim što mora biti lijepa, umjetnica mora biti zdrava, a da bi se u potpunosti mogla posvetiti umjetničkom radu, mora biti i opuštena.
Umjetnički rad Milijane Babić zasniva se na performativnoj umjetničkoj praksi, i često razvija u smjeru kontekstualno specifičnih dugotrajnih akcija u javnom prostoru.
Polazišna točka njezinog rada je vlastita pozicija žene i umjetnice koju propituje u svojem neposrednom okruženju.
Formalno umjetničko obrazovanje stekla je na Tehnološkom institutu u Durbanu, Južnoafrička Republika (2001., BA), i Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje u Ljubljani (2007., MA).
Živi i radi u Rijeci.
Fotografkinja Nada Žgank pored ostalih interesa pomno prati područje performativnih umjetnosti na slovenskoj umjetničkoj sceni. Surađuje s brojnim umjetnicima, umjetničkim organizacijama i međunarodnim festivalima, također i na autorskim projektima.
Produkcija rada 'Dok nas smrt ne rastavi' nastala je u sklopu rezidencijalnog programa AiR Kuberton 2021., koji organiziraju Muzej-Museo Lapidarium i Ursula Krinzinger, i predstavljen je na skupnoj izložbi AiR 2020-2021 Ungarn/Kroatien/Wien u Krinzinger Shottenfeld galeriji u Beču u proljeće prošle godine.
Izložba u Galeriji Rigo ostaje otvorena do 12. rujna 2023.