Kultura

DEBI S TEŠKIM TERETOM

OSVRT Prvijenac pulskog redatelja Filipa Herakovića: 'Pelikan' ipak nije poletio

Jednodimenzionalan, plošan, nemotiviran glavni lik, usiljen, stereotipan humor i samosvrhovita estetizacija koja nije ruho dobro ispričanoj priči velika su opterećenja na krilima "Pelikana" 


 
2 min
Zoran Angeleski

Jednodimenzionalan, plošan, nemotiviran glavni lik, usiljen, stereotipan humor i samosvrhovita estetizacija koja nije ruho dobro ispričanoj priči velika su opterećenja na krilima "Pelikana" 

Uza svu popustljivost i podršku debitantu, pulsko-zagrebačkom redatelju Filipu Herakoviću, uza svo načelno pozicioniranje njegova igrana prvijenca u žanr artističkog, niskobudžetnog filma (koje, pak, ne smije biti opravdanje već upravo suprotno, beskompromisno ostvarenje umjetničke vizije nauštrb očekivanja srednjostrujaške publike), njegov hibrid blage komedije i drame "Pelikan", prikazan sinoć u INK-u, ne zaslužuje visoku ocjenu.

To priječi od početka do kraja filma jednodimenzionalan, plošan, nemotiviran glavni lik golmana, što je tim spornije jer u Istarskim Toplicama, gdje se oporavlja od skijaške nesreće u kojoj je ozlijedio koljeno ulijeće u egzistencijalnu, identitetsku krizu i promišljanje prolaznosti.

Tu je i usiljen, stereotipan humor, posebno nakon što u toplicama ulijeće poslovna, 'team building' konferencija, gdje našeg golmana identificiraju kao jednog od prodajnih predstavnika robotskih usisavača, a on prihvaća igru i istraživanje svog života iz nove perspektive.

U svemu tome, sugestivna vizualnost filma i pomna estetizacija (poput impresivne scene s rukom u aquariumu punom malih riba koje se hrane mrtvom kožom, ili kad iz bazena izvlače mrtvo tijelo), ostavljaju dojam samosvrhovitosti. Ta bi estetizacija ipak trebala biti ruho jake slojevitije priče, bolje ispričane.

Film kao fina komedija najbolje funkcionira u sceni kad glavni lik razgovara s čistačicom u sobi punoj plahti, na kojima su, veli ona, umrli ljudi. On pita da li ovdje često umiru ljudi, a ona mu odgovara: "Možda se previše opuste".


Nastavite čitati

Pula
 

(VIDEO) Poslušajte sjajan ženski saksofonski kvartet Roya koji je sinoć oduševio Puljane

'Roya' na perzijskom jeziku znači san ili vizija * Ovu jedinstvenu skupinu čine četiri izvrsne saksofonistice - Hrvatica Petra Horvat, Poljakinje Weronika Partyka i Betka Bizjak Kotnik te Slovenka Jovana Joka, a sinoć im se pridružio, uz nimalo nebitnu elektronsku podlogu, Neven Radaković * Premijerno su izvele skladbu "Malala" Jeana Denisa Michata u čast Malale Yousafzai, pakistanske aktivistice koja je dobila Nobelovu nagradu u dobi od 17 godina

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.