ČETVRTAK U GALERIJI HUIU
Otvorenje izložbe „Dobra, poslušna, dopadljiva" Ivane Bajcer
Multimedijska umjetnica Ivana Bajcer u svom dosadašnjem umjetničkom djelovanju istražuje totalitet čovjeka kao kozmičkog bića te se bavi pitanjem pojedinca u društvu, odnosno načinom na koji se pojedinac snalazi u svom okruženju, te na koji način društveno okruženje utječe na pojedinca. Umjetnička namjera joj je angažirati promatrača na introspekciju kroz analizu ljudskih vrijednosti, mana i postupaka, polazeći od sebe same
Multimedijska umjetnica Ivana Bajcer u svom dosadašnjem umjetničkom djelovanju istražuje totalitet čovjeka kao kozmičkog bića te se bavi pitanjem pojedinca u društvu, odnosno načinom na koji se pojedinac snalazi u svom okruženju, te na koji način društveno okruženje utječe na pojedinca. Umjetnička namjera joj je angažirati promatrača na introspekciju kroz analizu ljudskih vrijednosti, mana i postupaka, polazeći od sebe same
U četvrtak, 26. rujna 2024. godine s početkom u 20 sati u galeriji Hrvatskog udruženja interdisciplinarnih umjetnika - HUiU u Puli bit će otvorena izložba „Dobra, poslušna, dopadljiva" Ivane Bajcer.
Multimedijska umjetnica Ivana Bajcer u svom dosadašnjem umjetničkom djelovanju istražuje totalitet čovjeka kao kozmičkog bića te se bavi pitanjem pojedinca u društvu, odnosno načinom na koji se pojedinac snalazi u svom okruženju, te na koji način društveno okruženje utječe na pojedinca. Umjetnička namjera joj je angažirati promatrača na introspekciju kroz analizu ljudskih vrijednosti, mana i postupaka, polazeći od sebe same.
Rad „ Dobra, poslušna, dopadljiva" sastoji se od kružne konstrukcije sačinjene od tri viseća crteža i jedne skulpture nalik na jastuk oštrim šiljcima te odaje dojam aranžiranog oltara. Mjesto u kojem se isprepliću, ali i veličaju tri vrline koje se lako razviju u mane: dobra, poslušna, dopadljiva.
Crteži se sastoje od dopadljivih prizora i sarkastičnih poruka. Cijela konstrukcija spaja kontradiktorne prikaze koji su pogledom primamljivi, ali bodljikavi na dodir, te nose u sebi metaforički izraz svakodnevnih zapreka.
Instalacija, koja spaja crtež i skulpturu, predstavlja ironično poštovanje neravnopravnog položaja pojedinca u društvu, sarkastičan prikaz egzistencijalnih problema i izraz nepoštovanja u radnom okruženju.
Kratki životopis:
IVANA BAJCER je rođena u Zaboku 1993. godine. Diplomirala je 2018. godine na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, smjer grafika, u klasi profesorice Tanje Dabo, te je nagrađena nagradom Magna Cum Laude koja joj je dodijeljena za uspješan rad tijekom tri akademske godine.
Godine 2016. nagrađena je Rektorovom nagradom za znanstveni i umjetnički rad, dok je 2018. godine dobila nagradu za najbolje umjetničko ostvarenje na manifestaciji Kulturoš u Čakovcu. Godine 2017. bila je dobitnica stipendije Erste banke u sklopu programa Erste fragmenta 13. Članica je HDLU-a i HULU-a Split. Vodila je edukativne programe te sudjelovala na međunarodnim radionicama i kolonijama: „Grafika visokog tiska" na međunarodnom stručno – znanstvenom skupu Sretna djeca u Zagrebu, 2016. godine na MAPWorkshop u Budimpešti, 2018. godine na likovnoj koloniji u Szentgotthárdu u Mađarskoj te 2017. godine u Sloveniji, gdje je osvojila prvu nagradu. Finalistica je Zlatne lubenice 4.0 koja se održala 2020. godine u sklopu festivala Media Mediterranea 22. Jedna je od organizatorica Međunarodne izložbe grafika i knjiga umjetnika - GraficaRi u Rijeci. Asistentica je na katedri grafike na Akademiji primijenjenih umjetnosti u Rijeci.
Multimedijska umjetnica koja aktivno sudjeluje u izložbama i umjetničkim projektima u zemlji i inozemstvu. Prilikom umjetničkog stvaranja uvijek polazi od ideje i koncepta, a zatim postepeno dolazi do medija – alata koji joj omogućuje najvjerniju predodžbu vlastite zamisli. U dosadašnjem umjetničkom djelovanju istražuje totalitet čovjeka kao kozmičkog bića. Umjetnička namjera joj je angažirati promatrača na introspekciju kroz analizu ljudskih vrijednosti, mana i postupaka, polazeći od sebe same. Bavi se pitanjem pojedinca u društvu, tj. načinom na koji se pojedinac snalazi u svom društvenom okruženju te, s druge strane, načinom na koji društveno okruženje utječe na pojedinca.