Izložba nagrađivane crnogorske akademske slikarice Olivere Eraković "Liberte" otvara se preksutra, u petak u 21. sat u Gradskoj galeriji Pula u Kandlerovoj ulici, a organiziraju je Zbirka umjetnina grada Pule i Zajednica Crnogoraca i prijatelja Crne Gore - Pula.
Povjesničarka umjetnosti Ljiljana Zeković navodi da su "od pop-arta preko masovne kulturne revolucije i 'evolucije' do egzistencijalnih specifičnosti ambijentalnoga određenja umjetnici upućeni na ekstrovertiran pristup likovnoj problematici. Međutim, njihova introspektivna promišljanja ključna su u definiranju individualno obojenoga djela, jer 'svijet nije ono što se otkriva oku, nego ono što umjetnik znajući osjeća'".
- U području ovih premisa možemo smjestiti likovni opus Olivere Eraković koja se predstavlja radovima decidirano i jasno, izražavajući svoj umjetnički identitet. Najbliže usporedbe njezinom slikarstvu nalazimo u karakterističnim odrednicama pop-arta, njegovom odnosu prema suvremenom svijetu i oblikovnim formama svedenim na redukciju i „apstrahiranje“ stvarnosti; stripu koji na specifičan način oslikava ljude i njihove ćudi te povezuje verbalno i slikovno; grafitima koji objedinjavaju tekstualne, likovne, znakovne i simboličke elemente, nastavlja Zeković.
Olivera pripada slikarima urbanih zona. Razvijene komunikacijske relacije i ekspanzija masovne, kozmopolitske i univerzalne kulture utjecale su na njezin tematski repertoar i verbalne dijelove slike koji su ispisani raznim jezicima.
Metropole definirane kasinima, metroom, labirintima ulica, semaforima, automobilima..., i naseljene otuđenim svijetom usamljenih i izoliranih pojedinaca, osim vizualne identifikacije dekodiraju i tekstovi repera pronicljive duhovitosti.
"Bogatom maštom, iskustvenim i prirođenim referencama Olivera polazi od premise razorenih tradicionalnih vrijednosti i stvaranja nove realnosti, rascjepkanoga prostora promatranog kroz samosvojnu optičku i psihologijsku prizmu umjetnice. To je a priori antropocentrično slikarstvo u kojem dominira čovjek, frontalno, zatvorene tjelesnosti, infantilno pojednostavljen i deformiranoga korpusa na kojem se ističu kvadratne, kubistički izlomljene ili janusovski dipolne glave, poput maski iznjedrenih iz sterilnoga, mehanički programiranoga svijeta. Tjeskobna i obezličena „pralica“, totemi suvremenoga doba, pojavljuju se kao nositelji određenih egzistencijalnih kategorija, specifičnih duhovnih i fizičkih referenci", pojašnjava Ljiljana Zeković.
Olivera Eraković rođena je u Nikšiću 1976. Akademiju likovnih umjetnosti završila je u Trebinju, Odsjek slikarstvo, u klasi prof. Marka Musovića. Samostalno izlagala više puta u Crnoj Gori i inozemstvu.
Magistrirala je na Akademiji za gledališče, radio, film in televizjo u Ljubljani, smjer kostimografija u klasi prof. Janje Korun.
Trenutno je na doktorskom studiju Univerziteta u Ljubljani, u klasi prof. Janeza Bogataja, s temom “Savremena kreativna interpretacija crnogorskog pripadnosnog kostima“.
Zaposlena kao kustosica, muzejska savjetnica u JU „Muzeji i galerije Nikšić“.
Predaje na Univerzitetu Donja Gorica.
Oliverino slikarstvo je svijet u malome, sveden na tijesnu korelaciju strukturalnih elemenata, konceptualnoga diskursa i semantičkoga ekvivalenta.
U kompozicijama jasne plastično-strukturalne određenosti ritam figuracije događa se na površini. Frontalizirani oblici smješteni su u zatvorenom, ograničenom, jednoobraznom prostoru bez dubine. U sukcesivno postavljenim planovima, koje razdvajaju horizontalne i vertikalne mreže linija, formirane su cjeline sastavljene od rascjepkanih slika autoričina memorijskoga i simultanog promatranja stvarnosti. Optičko opažanje izmijenjeno je u odnosu na tradicionalne forme izražavanja. U čudesnom svijetu Olivere Eraković sve je moguće i sve ima svoj raison d'etre.
- Sloboda izražavanja, kreativne vrijednosti, ali prije svega ozbiljan pristup i senzibilna nota u realiziranju djela ukazuju na umjetnicu koja smjelo otvara vrata prema novim stvaralačkim prostorima, zaključuje povjesničarka umjetnosti Ljiljana Zeković.