Pobjednice 24. dječjeg festivala "Veseli glasi – Voci allegre" Vita Viljanac i Bella Barbarić
Žiri je ocjenjivao intonaciju, interpretaciju, odnosno vokalnu izvedbu i scenski nastup, a odluku je bilo vrlo teško donijeti
Basma Alsharif, Mahasen Nasser-Eldin, Shuruq Harb i Oraib Toukasn su redateljice palestinskih korijena koje u svojim filmovima propituju društvene i političke okolnosti sredine koja ih je formirala. Njihove su priče o dekolonizaciji, građanskom sukobu i masovnoj nepravdi, ali i o tome kako se prikazana nepravda ne vidi * Različitim temama i pristupom dotiču se i samog medija slike, njezinog čitanja i prevođenja
Basma Alsharif, Mahasen Nasser-Eldin, Shuruq Harb i Oraib Toukasn su redateljice palestinskih korijena koje u svojim filmovima propituju društvene i političke okolnosti sredine koja ih je formirala. Njihove su priče o dekolonizaciji, građanskom sukobu i masovnoj nepravdi, ali i o tome kako se prikazana nepravda ne vidi * Različitim temama i pristupom dotiču se i samog medija slike, njezinog čitanja i prevođenja
Kino Katarina predstavlja nastavak ovogodišnjeg programa naziva Od rijeke do mora posvećenog palestinskoj kinematografiji, autoricama i otporu koji će se održati u petak, 4.10.2024. u Vodnjanu na trgu preko puta galerije Apoteka.
Filmska večer realizira se u suradnji s Apotekom – prostorom za suvremenu umjetnost i udrugom 25FPS te počinje u 20 sati, a prikazivat će se program koji je selektirala Hrvoslava Brkušić naziva "Što točno ne možete vidjeti u onome što ja vidim?"
"Što točno ne možete vidjeti u onome što ja vidim?" donosi priče iz Palestine - priče o dekolonizaciji, građanskom sukobu i masovnoj nepravdi, ali i o tome kako se prikazana nepravda ne vidi. Krajem ‘60-ih godina 20. stoljeća postojao je sve veći osjećaj da se radikalna, propalestinska kinematografija treba razvijati kako bi širila pokret otpora.
Filmaši okupljeni oko Hani Jawharieha, Mustafe Abu Alija i drugih snimaju militantne političke filmove, u kojima brzo prepoznaju snagu samoreprezentacije. Temeljna značajka palestinske (antikolonijalne) borbe bila je, a u nekim aspektima još uvijek je, borba za palestinski imidž. Do danas gomila nastalih "palestinskih slika", koju je pokrenula kolektivna palestinska svijest da deviktimizira sliku izbjeglice, na kraju je nadopunjena okrutnim slikama koje dehumaniziraju Palestince.
Basma Alsharif, Mahasen Nasser-Eldin, Shuruq Harb i Oraib Toukasn su redateljice palestinskih korijena koje u svojim filmovima propituju društvene i političke okolnosti sredine koja ih je formirala. Različitim temama i pristupom dotiču se i samog medija slike, njezinog čitanja i prevođenja.
Borba je još uvijek prisutni motiv, zato što borba još uvijek traje, ali uz nju se razvija jedan čitavi mikrokozmos prizora svakodnevice koja svaki dan ispočetka postavlja život na noge i resetira događaj od prije kojeg sata.
Kroz lutanje ulicama pojasa Gaze ili Jeruzalema, ilegalnih trans partija i Skype-razgovora autorice plasiraju slike koje sve više upućuju na pitanje: "Što točno ne možete vidjeti u onome što ja vidim?"
Program je prvotno osmišljen za Vizije 25FPS-a te prikazan u Zagrebu u svibnju 2023. Kino Katarina program bolno aktualnog naslovnog pitanja donosi u trenutku u kojem već godinu dana svjedočimo live prijenosu genocida.
Hrvoslava Brkušić diplomirala je filmsku i TV montažu na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu i magistrirala je na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, na odsjeku za animirani film i nove medije, smjer novi mediji. Kao montažerka radila je na brojnim dokumentarnim, igranim i eksperimentalnim filmovima. Filmovi su bili prikazivani na brojnim domaćim i internacionalnim festivalima kao što su ZagrebDox, 25 FPS, Pula Film Festival, Sarajevo Film Festival, Beldocs, Međunarodni festival dokumentarnog filma u Amsterdamu (IDFA), Međunarodni filmski festival u Rotterdamu, DOK Leipzig, Međunarodni festival dokumentarnog filma u Jihlavi, CPH:DOX, Međunarodni festival kratkometražnog filma u Oberhausenu…
U umjetničkoj praksi izražava se kroz zvučne instalacije, nastupe uživo, film i video.
Polje interesa u umjetničkoj praksi pronalazi u istraživanju i eksperimentiranju zvukom kroz radio frekvencije te istraživanju različitih filmskih i video medija. Izlagala je na različitim manifestacijama i festivalima u zemlji kao što su Izlog suvremenog zvuka, Zagrebački muzički biennale, 25 FPS, te inozemstvu (Italija, Engleska, Irska, Španjolskoa, Poljska, Litva, Austrija…). Jedna je od osnivačica i članica umjetničkog kolektiva Ljubavnice. Dio je Restartovog edukacijskog tima i niz godina radi kao predavačica i mentorica u Školi dokumentarnog filma te na Akademiji likovnih umjetnosti.
Programi Kino Katarine realiziraju se uz podršku Ministarstva kulture i medija RH, HAVC-a te Istarske županije. Ulaz je besplatan.
U slučaju kiše, program će se održati u prostoru Apoteke.
Žiri je ocjenjivao intonaciju, interpretaciju, odnosno vokalnu izvedbu i scenski nastup, a odluku je bilo vrlo teško donijeti
Osumnjičeni je po dovršetku kriminalističkog istraživanja, uz kaznenu prijavu, predan u pritvorsku jedinicu policije
Glavni cilj ovog projekta je brižno čuvati kulinarsku tradiciju naših dragih baka, a kako to radi nona Annamaria Benčić iz Šišana pogledajte u videu
Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.
Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.