- "Oda Srcu" mogla bi biti nikad definirana vrsta pjesničkog izraza, kojom se izražavaju emocije i razmišljanja o ljubavi. U povijesti književnosti, velikani poput Pabla Nerude, Williama Wordswortha i Johna Keatsa govorili su o ljubavi kroz djela koja nisu izravno nazvana odama srcu, no koja izražavaju tu srž. Fiziološki gledano, srce je mišićna pumpa ključna za održavanje života, ali je ujedno i središte metaforičkog izraza najdubljih ljudskih emocija – od tuge, radosti, do ljubavi, rekao ej umjetnički voditelj INK-a Matija Ferlin predstavljajući novu kazališnu sezonu u pulskom kazalištu.
Kroz povijest, srce je smatrano mjestom gdje se spajaju tijelo, um i duhovnost, kao što se vidi u staroj kršćanskoj i istočnjačkoj literaturi. Ta dublja veza između fizičkog i emocionalnog srca oblikovala je brojne tradicije i postala simbolom ne samo života, već i duhovnog razvoja i prosvjetljenja. Na tom tragu, "oda srcu" u kazalištu poziva nas da kroz umjetnost istražimo i preispitamo odnos između srca i uma, srca i tijela, i srca i srca.
Umjetnički voditelj INK-a Matija Ferlin
Nakon otvaranja sezone s Cocteauovom monodramom "Ljudski glas", slijedi projekt "Samo kraj svijeta" još jednog francuskog autora Jeana-Luca Lagarcea. Ova drama, u režiji Matije Ferlina, istražuje složene obiteljske odnose i suočavanje s vlastitom smrtnošću. Glavni junak Louis, nakon dugog izbivanja iz svog rodnog kraja, vraća se kako bi svojoj obitelji priopćio neizbježne vijesti o svojoj nadolazećoj smrti. Ono što slijedi je lavina emocija, neizrečenih riječi i suočavanja s demonima prošlosti. Ova predstava otkriva Ferlinov jedinstveni spoj tjelesnosti i inovativnog vizualnog kazališnog jezika. Predstava nastaje u koprodukciji s Zagrebačkim kazalištem mladih. Ugo Korani vraća se na daske INK s glumačkom ekipom ZKM-a, koju čine Dora Polić, Petra Svrtan, Mia Melcher i Luka Knez.
Za one najmlađe, prosinac donosi zabavnu priču "Tepih na ražnju", dramski tekst Puležanke Jasne Jasne Žmak, koji već svojim naslovom najavljuje bogatstvo jezične igre i razigranih likova. U režiji Hrvoja Korbara, predstava nas vodi u svijet šumskih životinja koje se suočavaju s neobičnim problemom – gubitkom sposobnosti normalnog govora. Kroz ovu gotovo detektivsku priču, djeca će na maštovit i poučan način učiti o važnosti jezika, prihvaćanja različitosti, odanosti i prijateljstvu. Upoznavanje s važnim životnim lekcijama kroz kazališnu priču omogućit će mladi glumci Josip Ledina, Laura Čerina, Ivan Rafaelli, Ema Šunde, Josip Jurinić, Linda Penić i naš Luka Mihovilović.
Prvu predstavu na pulskoj kazališnoj pozornici u 2025. godini obogatit će novi plesni projekt "S Robertom", koji donosi jedinstven koreografski jezik i izvedbu autorice i plesačice Roberte Milevoj. U koprodukciji INK-a i Umjetničke organizacije Nikad kraja, autorica istražuje odnos između koreografije i izvedbe, stvarajući poveznicu i prostor za susret prirodnog emotivnog doživljaja i umjetnog iskustva izvedbe, zaranjajući u biografsku faktografiju tematizira autoričin ponovni povratak plesu i izvedbi nakon trogodišnjeg izbivanja sa scene. U kombinaciji s glazbom Nenada Sinkauza i minimalističkom scenografijom Mauricija Ferlina, predstava propituje plesačko tijelo koje se “vraća” izvedbi i tako postaje osobna posveta autorice plesu, njegovom trajanju, izdržljivosti i upornosti.
Foto: Karlo Čargonja
U svibnju 2025.godine očekuje nas premijera iz programa Čakavske scene, autorski projekt Marine Petković Liker, pod radnim naslovom "Srića da do večeri zabi ono ča je ujutro zna". Marina Petković Liker gradi autentičnu kazališnu formu, koja spaja dokumentaristički i izvedbeni pristup, istražujući osobne i ljubavno-intimne riječi prikupljene iz razgovora i intervjua s lokalnim govornicima južne Istre.
Za sam kraj kazališne sezone s velikim zadovoljstvom najavljujemo da će sljedeća edicija manifestacije Portret autora ugostiti renomiranog britanskog redatelja, pisca i umjetnika Tima Etchellsa. Etchells, poznat kao osnivač i umjetnički direktor legendarne izvedbene grupe Forced Entertainment, već više od 40 godina svojim inovativnim radom oblikuje suvremenu kazališnu i performativnu scenu Europe a i šire. U Puli će se predstaviti recentnom kazališnom produkcijom, instalacijom i drugim diskurzivnim programima.
Od ovog studenog će se program Predikat predavanja, kao i Tribina, nastaviti izmjenjivati jednom mjesečno, pružajući publici priliku za dublje uranjanje u teme iz područja umjetnosti, kulture i filozofije.
Osim glavnog premijernog programa INK-a, ove sezone nas očekuje i raznovrstan program našeg Dramskog i plesnog studija, čiji će izvedbeni program biti otvoren plesnom predstavom za djecu "3plet", u režiji i koreografiji Andree Gotovine tematizirajući i transponirajući neke od najvažnijih emocija u scenski prostor. Uz "3plet", Dramski studio INK priprema i novu premijeru "(h)our soundscape", jedinstveni projekt koji će će polaznike upoznati s principima radiodrame.
Ove sezone dolazi i predstava "Ana" i predstava Forum kazališta pod nazivom "Body Shaming". Obje predstave istražuju važne društvene teme vezane uz tjelesni izgled, pritiske suvremenih standarda ljepote, vršnjačkih odnosa i njihovu ulogu u formiranju osobnog identiteta, koristeći interaktivni pristup kojim se publika potiče na sudjelovanje u raspravi i promišljanje o ovoj važnoj temi. Dodatni programi kao što su Choreopraxa i Pink Jam nastavljaju obogaćivati plesni repertoar, dok će završne prezentacije plesnog i dramskog studija tradicionalno obilježiti kraj sezone. Uoči premijere "3plet", Dramski i plesni studio INK detaljno će predstaviti cjelogodišnji rad studija, ističući ključne projekte i planove za nadolazeće produkcije.
- Želja nam je da kazališna sezona "Oda Srcu" otvori prostor dubljem promišljanju, refleksiji i dijalogu o bogatoj i kompleksnoj simbolici srca – u umjetnosti, svakodnevnom životu i međuljudskim odnosima. Srce, više od samo romantičnog simbola ljubavi, postaje metafora za ono što nas oblikuje kao ljudska bića. Ono utjelovljuje ranjivost i snagu, empatiju i ograničenja, te naše znanje ili neznanje da ljubimo, osobito ako ta ljubav podrazumijeva suočavanje s boli, gubitkom ili patnjom, kaže Ferlin.
Predstave koje ćemo ugostiti, kao i produkcije koje stvaramo, bave se, kako je rekao, potrebom da ostanemo prisutni u sadašnjem trenutku, da osvijestimo važnost slobode – kako za sebe, tako i za druge – te da otkrijemo kako nas življenje u dijalogu sa srcem može voditi prema dubljem razumijevanju emocionalne povezanosti.