Kultura

U PETAK PREMIJERA COCTEAUOVOG "LJUDSKOG GLASA"

PULU ČEKA KULTNA MONODRAMA Glumica Dijana Vidušin: "Sama sam na sceni, treme ima, ali se veselim izazovu"

Dijana Vidušin: "Kažu da se dobar glumac prepoznaje po tome zna li dobro odigrati telefonski razgovor i pijanstvo. Nisam u ovoj predstavi pijanica, ali 50 minuta telefonskog razgovora je zbilja izazov. Sama sam na sceni, ali imam, zapravo, tog jednog zamišljenog sugovornika, pa je možda s te strane lakše. Imam osjećaj da pripadam ovoj kazališnoj sezoni 'Oda srcu' jer moje srce je tu u Puli, tu sam odrasla" * Redatelj Đorđević: "Zanimljivo je da Dijana u glumačkoj igri valjda nikad u životu nije igrala toliko pauza. Jer svaki 'njegov' odgovor je ustvari pauza koju mora odigrati i pokriti" 


 
9 min
Zoran Angeleski ⒸFOTO: Manuel Angelini
Glumica Dijana Vidušin i nagrađivani beogradski redatelj Jug Đorđević - vedro pred novinarima, iako je monodrama tamnija

Dijana Vidušin: "Kažu da se dobar glumac prepoznaje po tome zna li dobro odigrati telefonski razgovor i pijanstvo. Nisam u ovoj predstavi pijanica, ali 50 minuta telefonskog razgovora je zbilja izazov. Sama sam na sceni, ali imam, zapravo, tog jednog zamišljenog sugovornika, pa je možda s te strane lakše. Imam osjećaj da pripadam ovoj kazališnoj sezoni 'Oda srcu' jer moje srce je tu u Puli, tu sam odrasla" * Redatelj Đorđević: "Zanimljivo je da Dijana u glumačkoj igri valjda nikad u životu nije igrala toliko pauza. Jer svaki 'njegov' odgovor je ustvari pauza koju mora odigrati i pokriti" 

U prisustvu autorskog tima kultne monodrame "Ljudski glas" Jeana Cocteaua, predvođenog nagrađivanim beogradskim redateljem Jugom Đorđevićem i zagrebačko-pulskom glumicom Dijanom Vidušin, danas je u pulskom kazalištu predstavljena prva premijera u sezoni ‘Oda srcu’, koja će se, u domaćoj produkciji INK-a, održati prekosutra, u petak, u 20 sati na Maloj sceni INK-a.

Kultni tekst u režiji nagrađivanog redatelja Juga Đorđevića, uz izvedbu Dijane Vidušin, istražuje emotivnu borbu žene koja se suočava s gubitkom i potragom za osobnom slobodom.

Redatelj Đorđević kazao je da je Dijanu Vidušin prvi put sam u kazalištu gledao za gostovanja "Odiseja" u Sterijinom pozorju u Novom Sadu.

Redatelj Jug Đorđević

"Pomislio bih da bih nekad u karijeri volio raditi s njom i eto, nekako se poklopilo nakon Matijinog poziva. Dijana je Medulinka pa je bilo potpuno logično da se to ovdje desi", dodao je Jug Đorđević. 

Kazavši da ima treme uoči premijere, ali da se veseli izazovu, glumica Dijana Vidušin, kao i ostatak autorske ekipe, prvi put nastupa u jednoj monodrami

- Kažu da se dobar glumac prepoznaje po tome zna li dobro odigrati telefonski razgovor i pijanstvo. Nisam u ovoj predstavi pijanica, ali 50 minuta telefonskog razgovora je zbilja izazov. Sama sam na sceni, ali imam, zapravo, tog jednog zamišljenog sugovornika pa je možda s te strane lakše, ali je u svakom slučaju izazovno. Imam osjećaj da pripadam ovoj kazališnoj sezoni 'Oda srcu' jer moje srce je tu u Puli, tu sam odrasla, i kad me je moj dugogodišnji prijatelj, umjetnički voditelj INK-a Matija Ferlin pozvao, odmah sam pristala jer želim raditi s Jugom, i ostatak ekipe je super. Divno sam vođena, a i iznenađena kako sam vođena jer nije to baš tako česta pojava. A to ne bi trebao biti eksces. Ugodan rad u kojem je svaki umjetnik slobodan i kreativan ne bi trebao biti eksces. Sretna sam da sam dio tog ekscesa, rekla je glumica.

Dijana Vidušin
 

Redatelj je na naše pitanje o nadahnuću Cocteauovim nadrealizmom kazao: "Nama je nadrealizam bio generalno inspiracija za cijeli koncept, s tim da smo u prvom činu, da ga tako nazovemo, inzistirali da bude integralno izgovoren tekst, sa što manje redateljskih ili bilo kakvih intervencija, nakon čega idemo u jednu vrstu nadrealističke dekonstrukcije".

Glumica je zatim na pitanje o zahtjevnosti glumca u monodrami kazala: "Kad imaš partnera, možeš od njega preuzeti energiju, dok ovdje igraš sam sa sobom, uživljavajući  se i u drugi lik. Svakako je to izazovno".

Redatelj Đorđević se ovdje nadovezao: "Zanimljivo je da Dijana u glumačkoj igri valjda nikad u životu nije igrala toliko pauza. Jer svaki 'njegov' odgovor je ustvari pauza koju mora odigrati i pokriti". 

Diana Vidušin je pak dodala: "Na neki način sam morala izgraditi i njegov lik koji je nevidljiv. I u glavi, a i kroz te pauze bi gledatelj trebao doživjeti njega kao lika".  

Duboko emotivan prikaz žene koja kroz telefonski poziv pokušava zadržati posljednje ostatke ljubavnog odnosa

Cocteauova monodrama, jedno od najizvođenijih djela 20. stoljeća, predstavlja duboko emotivan prikaz žene koja kroz telefonski poziv pokušava zadržati posljednje ostatke ljubavnog odnosa. U ovoj interpretaciji, protagonistica je smještena u telefonsku govornicu - specifičan javni prostor koji postaje scena za njezinu najintimniju borbu. Javnost i intima, unutarnji svijet i vanjska stvarnost isprepliću se u snažnoj scenskoj izvedbi, dok junakinja prolazi put od emocionalnog sloma do oslobođenja.

Ova predstava, podijeljena u dva dijela, nudi uzbudljiv proces dekonstrukcije. Prvi dio vjerno prati Cocteauovu originalnu monodramu s dramaturškim intervencijama koje junakinju vode prema emocionalnoj emancipaciji. U drugom dijelu, glas junakinje postaje više od riječi - transformiran je kroz tehnologiju u poetski i zvučni prikaz oniričkih slika, čime scena dobiva nadrealističku, gotovo apstraktnu dimenziju.

 

Foto: Jelena Janković

Jug Đorđević, redatelj predstave, rođen je 1993. godine u Vranju. Diplomirao je kazališnu i radijsku režiju na Fakultetu dramskih umjetnosti u Beogradu, a njegova profesionalna karijera već uključuje brojne nagrade i priznanja. Đorđević se istaknuo radom na raznovrsnim projektima diljem regije, od kazališta u Vranju do Hrvatskog narodnog kazališta u Splitu, a njegovu karijeru obilježava režija suvremenih i klasičnih djela. Njegov izričaj karakterizira duboko istraživanje ljudskih emocija i međuljudskih odnosa, što dolazi do izražaja i u njegovoj režiji 'Ljudskog glasa'.

Foto: Jelena Janković

Tekst je s francuskog prevela Urša Raukar-Gamulin, a dramaturginja je Tijana Grumić, scenografiju potpisuje Andreja Rondović, kostimografiju Velimirka Damijanović, skladateljica je Nevena Glušica, dizajner svjetla Elvis Butković, a koreografi su Matija Ferlin i Andrea Gotovina.

Premijera je u petak, a reprize su zakazane za subotu 28. rujna i nedjelju 30. rujna u 20 sati. Ulaznice su dostupne na www.ink.hr.

S proba - redatelj Jug Đorđević

(Foto: Jelena Janković)

Zašto "Oda srcu" i što ova sezona donosi?

- "Oda Srcu" mogla bi biti nikad definirana vrsta pjesničkog izraza, kojom se izražavaju emocije i razmišljanja o ljubavi. U povijesti književnosti, velikani poput Pabla Nerude, Williama Wordswortha i Johna Keatsa govorili su o ljubavi kroz djela koja nisu izravno nazvana odama srcu, no koja izražavaju tu srž. Fiziološki gledano, srce je mišićna pumpa ključna za održavanje života, ali je ujedno i središte metaforičkog izraza najdubljih ljudskih emocija – od tuge, radosti, do ljubavi, rekao ej umjetnički voditelj INK-a Matija Ferlin predstavljajući novu kazališnu sezonu u pulskom kazalištu.

Kroz povijest, srce je smatrano mjestom gdje se spajaju tijelo, um i duhovnost, kao što se vidi u staroj kršćanskoj i istočnjačkoj literaturi. Ta dublja veza između fizičkog i emocionalnog srca oblikovala je brojne tradicije i postala simbolom ne samo života, već i duhovnog razvoja i prosvjetljenja. Na tom tragu, "oda srcu" u kazalištu poziva nas da kroz umjetnost istražimo i preispitamo odnos između srca i uma, srca i tijela, i srca i srca.

Umjetnički voditelj INK-a Matija Ferlin

Nakon otvaranja sezone s Cocteauovom monodramom "Ljudski glas", slijedi projekt "Samo kraj svijeta" još jednog francuskog autora Jeana-Luca Lagarcea. Ova drama, u režiji Matije Ferlina, istražuje složene obiteljske odnose i suočavanje s vlastitom smrtnošću. Glavni junak Louis, nakon dugog izbivanja iz svog rodnog kraja, vraća se kako bi svojoj obitelji priopćio neizbježne vijesti o svojoj nadolazećoj smrti. Ono što slijedi je lavina emocija, neizrečenih riječi i suočavanja s demonima prošlosti. Ova predstava otkriva Ferlinov jedinstveni spoj tjelesnosti i inovativnog vizualnog kazališnog jezika. Predstava nastaje u koprodukciji s Zagrebačkim kazalištem mladih. Ugo Korani vraća se na daske INK s glumačkom ekipom ZKM-a, koju čine Dora Polić, Petra Svrtan, Mia Melcher i Luka Knez.

Za one najmlađe, prosinac donosi zabavnu priču "Tepih na ražnju", dramski tekst Puležanke  Jasne Jasne Žmak, koji već svojim naslovom najavljuje bogatstvo jezične igre i razigranih likova. U režiji Hrvoja Korbara, predstava nas vodi u svijet šumskih životinja koje se suočavaju s neobičnim problemom – gubitkom sposobnosti normalnog govora. Kroz ovu gotovo detektivsku priču, djeca će na maštovit i poučan način učiti o važnosti jezika, prihvaćanja različitosti, odanosti i prijateljstvu. Upoznavanje s važnim životnim lekcijama kroz kazališnu priču omogućit će mladi glumci Josip Ledina, Laura Čerina, Ivan Rafaelli, Ema Šunde, Josip Jurinić, Linda Penić i naš Luka Mihovilović.

Prvu predstavu na pulskoj kazališnoj pozornici u 2025. godini obogatit će novi plesni projekt "S Robertom", koji donosi jedinstven koreografski jezik i izvedbu autorice i plesačice Roberte Milevoj. U koprodukciji INK-a i Umjetničke organizacije Nikad kraja, autorica istražuje odnos između koreografije i izvedbe, stvarajući poveznicu i prostor za susret prirodnog emotivnog doživljaja i umjetnog iskustva izvedbe, zaranjajući u biografsku faktografiju tematizira autoričin ponovni povratak plesu i izvedbi nakon trogodišnjeg izbivanja sa scene. U kombinaciji s glazbom Nenada Sinkauza i minimalističkom scenografijom Mauricija Ferlina, predstava propituje plesačko tijelo koje se “vraća” izvedbi i tako postaje osobna posveta  autorice plesu, njegovom trajanju, izdržljivosti i upornosti.

Foto: Karlo Čargonja

U svibnju 2025.godine očekuje nas premijera iz programa Čakavske scene, autorski projekt Marine Petković Liker, pod radnim naslovom "Srića da do večeri zabi ono ča je ujutro zna". Marina Petković Liker gradi autentičnu kazališnu formu, koja spaja dokumentaristički i izvedbeni pristup, istražujući osobne i ljubavno-intimne riječi prikupljene iz razgovora i intervjua s lokalnim govornicima južne Istre.

Za sam kraj kazališne sezone s velikim zadovoljstvom najavljujemo da će sljedeća edicija manifestacije Portret autora ugostiti renomiranog britanskog redatelja, pisca i umjetnika Tima Etchellsa. Etchells, poznat kao osnivač i umjetnički direktor legendarne izvedbene grupe Forced Entertainment, već više od 40 godina svojim inovativnim radom oblikuje suvremenu kazališnu i performativnu scenu Europe a i šire. U Puli će se predstaviti  recentnom kazališnom produkcijom, instalacijom i drugim diskurzivnim programima.

 Od ovog studenog  će se program Predikat predavanja, kao i Tribina, nastaviti izmjenjivati jednom mjesečno, pružajući publici priliku za dublje uranjanje u teme iz područja umjetnosti, kulture i filozofije.

Osim glavnog premijernog programa INK-a, ove sezone nas očekuje i raznovrstan program našeg Dramskog i plesnog studija, čiji će izvedbeni program biti otvoren plesnom predstavom za djecu "3plet", u režiji i koreografiji Andree Gotovine tematizirajući i transponirajući neke od najvažnijih emocija u scenski prostor.  Uz "3plet", Dramski studio INK priprema i novu premijeru "(h)our soundscape", jedinstveni projekt koji će će polaznike upoznati s principima radiodrame.

Ove sezone dolazi i predstava "Ana" i predstava Forum kazališta pod nazivom "Body Shaming". Obje predstave istražuju važne društvene teme vezane uz tjelesni izgled, pritiske suvremenih standarda ljepote, vršnjačkih odnosa  i njihovu ulogu u formiranju osobnog identiteta, koristeći interaktivni pristup kojim se publika potiče na sudjelovanje u raspravi i promišljanje o ovoj važnoj temi. Dodatni programi kao što su Choreopraxa i Pink Jam nastavljaju obogaćivati plesni repertoar, dok će završne prezentacije plesnog i dramskog studija tradicionalno obilježiti kraj sezone. Uoči premijere "3plet", Dramski i plesni studio INK detaljno će predstaviti cjelogodišnji rad studija, ističući ključne projekte i planove za nadolazeće produkcije.

- Želja nam je da kazališna sezona "Oda Srcu" otvori prostor dubljem promišljanju, refleksiji i dijalogu o bogatoj i kompleksnoj simbolici srca – u umjetnosti, svakodnevnom životu i međuljudskim odnosima. Srce, više od samo romantičnog simbola ljubavi, postaje metafora za ono što nas oblikuje kao ljudska bića. Ono utjelovljuje ranjivost i snagu, empatiju i ograničenja, te naše znanje ili neznanje da ljubimo, osobito ako ta ljubav podrazumijeva suočavanje s boli, gubitkom ili patnjom, kaže Ferlin.

Predstave koje ćemo ugostiti, kao i produkcije koje stvaramo, bave se, kako je rekao,  potrebom da ostanemo prisutni u sadašnjem trenutku, da osvijestimo važnost slobode – kako za sebe, tako i za druge – te da otkrijemo kako nas življenje u dijalogu sa srcem može voditi prema dubljem razumijevanju emocionalne povezanosti.


Nastavite čitati

Istra
 

S vama smo više od 1.000 dana, hvala što nas pratite

Česi se vraćaju u Fažanu ali ovaj put kao gazde. Praški fond Investika dobio je lokacijsku dozvolu za luksuzni hotel s pet zvjezdica tik uz fažansku rivu. Ali to nije sve, Česi na fažanskom priobalju planiraju uložiti najmanje 150.000.000 eura

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.