Malo rimsko kazalište u Puli sinoć je ugostilo jednu od najboljih svjetskih folklornih skupina, ansambl najvišeg umjetničkog nivoa u Hrvatskoj – LADO. Već na samom početku, a definitivno do kraja izvedbe LADO je opravdao sve ove raskošne epitete koji se uz njega vežu.
Foto: Danijel Bartolić
Pod zvijezdama pulskog neba izveli su svoj posebni program, najnoviju spektakularnu glazbeno-scensku izvedbu „Lado(m) po svijetu" koja objedinjuje bogatstvo europskih narodnih plesova i skladbi.
Sedamnaest je djela na repertoaru je ovog najnovijeg programa kojim je LADO poveo publiku na čarobno putovanje nadahnuto tradicionalnom folklornom umjetnošću Bugarske, Rumunjske, Italije, Češke, Mađarske, Španjolske, Brazila, Armenije, Slovenije... Izveli su sva programom najavljena djela osim makedonske „Osogovke".
Četrdeset profesionalnih umjetnika koji istovremeno plešu i pjevaju te trinaest vrhunskih glazbenika čije umijeće sviranja uključuje osamdesetak različitih tradicijskih i klasičnih instrumenata definiraju LADO vrhunskim ansamblom, izvanrednim plesnim i folklornim zborom, vokalno-instrumentalnim sastavom bez premca. I to su u pulskom Malom rimskom kazalištu nedvojbeno dokazali.
Na pozornici su se smjenjivale nove koreografije, nova plesna i glazbena djela, ali i obnovljene koreografije koje je Ansambl LADO posljednji put izvodio krajem 80-ih godina 20. stoljeća. Uz prepoznatljive „Ladarke" u glazbenoj obradi Emila Cosetta i koreografiji Zvonimira Ljevakovića te „Drmeš" u koreografiji i glazbenoj obradi Zvonimira Ljevakovića, obnovljene su „Pod goro to Kaninovo", pjesme i plesovi Slovenaca iz talijanske Rezije, u koreografiji Mirka Ramovša i glazbenoj obradi Julijana Strajnara. Osim ovih izvedbi, LADO je ponudio i niz praizvedbi, koreografije karakternih plesova nadahnute europskim folklorom među kojima su španjolska „Hota" , talijanska „Tarantella" i mađarska „Rapsodija" u koreografijama Tine Vrtar Stipić na glazbu Krešimira Seletkovića uz kostime Martine Ptičar. Premijerno su izvedena i djela „Divojčice ne namiguj na me", glazba Hrvata iz mađarskog dijela Podravine u glazbenoj obradi Marijana Pleše, „Armenski duduk" u glazbenoj obradi Stjepana Večkovića, „Lamma Badaa Yatathanna", arapski muvaššah iz Andaluzije u glazbenoj obradi Jurice Petra Petrača te argentinski „Tango" u glazbenoj obradi Mladena Kosoveca. Na programu su bila i druga sjajna djela koja uključuju židovsku, bugarsku, brazilsku, češku i rumunjsku kulturu.
Ovaj raskošni glazbeno-scenski program održan je u jednom od najljepših ambijenata u ovom dijelu Europe, obnovljenom Malom rimskom kazalištu u Puli koje od ove sezone monumentalno prostorno spaja kulturu, nasljeđe i arheologiju. LADO se u taj ambijent savršeno uklopio, a svi koji su sinoć prisustvovali ovom nastupu, vizualno i zvučno su bogatiji za neponovljivo iskustvo doživljaja vrhunske umjetnosti.
Nakon LADO ansambla, također u sklopu Pulskog kulturnog ljeta, publiku do konca kolovoza očekuje još niz senzacionalnih izvedbi vrhunskih umjetnika: Opera Tosca (26.7.), Notebooks of Leonardo da Vinci (15.8.), Mjuzikl Most Emira Kulenovića (18.8.) te Opera Amorosa (7.9.).