Kultura

FILM ERMANNA OLMIJA

Sutra u Klubu Pulske filmske tvornice projekcija talijanske crnohumorne drame "Zaposlenje"

Redatelj inzistira na realizmu neprofesijskih glumaca dok prikazuje društvene promjene i dehumanizirajuće djelovanje poslovnih metoda te modernih tehnologija usred talijanskog gospodarskog procvata 60'


 
2 min
Istra24

Redatelj inzistira na realizmu neprofesijskih glumaca dok prikazuje društvene promjene i dehumanizirajuće djelovanje poslovnih metoda te modernih tehnologija usred talijanskog gospodarskog procvata 60'

Sutra, s početkom u 20 sati, u Klubu Pulske filmske tvornice projekcija je nagrađivane crnohumorne drame Zaposlenje čiju režiju potpisuje Ermanno Olmi.

Redatelj inzistira na realizmu neprofesijskih glumaca dok prikazuje društvene promjene i dehumanizirajuće djelovanje poslovnih metoda te modernih tehnologija usred talijanskog gospodarskog procvata 60'.

Mladić u nastojanju da pomogne ruralnoj obitelji u financijskim problemima prekida redovno školovanje i pokušava se zaposliti u velikoj milanskoj korporaciji. Pri tom prolazi niz bizarnih ispita, a nakon što dobije posao, mora trpiti niz poniženja i napredovati tek nakon što bolje radno mjesto isprazni smrt kolege.

Prije projekcije film će najaviti, a poslije projekcije će s publikom film analizirati  mladi filmski autor i kinoklubaš Masimo Paris.

Ermanno Olmi rodio se u Bergamu 1931. godine. Talijanski je redatelj i scenarist koji je filmsku karijeru započeo radeći kao činovnik u elektrani Edison-Volta koja je sponzorirala filmske i kazališne projekte. Kroz sedam godina za tvrtku je snimio mnoge dokumentarne filmove postavši i odgovornim za tamošnji filmski odjel. Zadnji film koju je snimio za njih bio je ujedno i njegov prvi igrani film Il tempo si è fermato (1958). Nakon uspjeha toga filma Olmi je otišao u Milano i tamo suosnovao neovisnu filmsku kompaniju Twenty Four Horses za koju je snimio poluautobiografski igrani film Il posto (1961). Uslijedili su Zaručnici (1963.) i Došao je čovjek (1965.), biografija pape Ivana XXIII koja se pokazala kao komercijalno neuspješna. Nakon toga posvetio se TV filmovima, vrativši se na veliko platno tek 1978. filmom Stablo za klompe koji je osvojio Zlatnu palmu u Cannesu 1978. i smatra se njegovim najboljim filmom.

Njegova je karakteristika rad s glumcima amaterima i snimanje na autentičnim lokacijama, a često se služi dugim kadrovima prikazujući živote običnih ljudi.

Program je realiziran unutar projekta Filmskog kluba mladih FeKaeM kojeg financijski podržava Grad Pula te u suradnji s Europskom filmskom edukativnom platformom CinED i Bacačima sjenki. Program Kluba Pulske filmske tvornice financijski podržavaju Grad Pula, Hrvatski audiovizualni centar, Istarska županija i Zaklada Kultura nova.


Nastavite čitati

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.