Kultura

Od sutra na programu pulskog Kina Valli

"TRAGOVI" DUBRAVKE TURIĆ Kontemplativan film izuzetnog ritma

Simboli i urezi na stećcima, protagonisticu će Anu (izvrsna Marija Škaričić) suočiti s nizom životnih promjena. Znanstvenica Ana kao posljednji član nekada brojne obitelji, prolazi osobnu krizu, a antropološko istraživanje koje vodi, isprepliće se s njezinim osjećajem izgubljenosti. Nizom podudarnosti, tragovi i mirila postat će joj putokaz prema izlazu iz vlastite traume


 
3 min
Istra24
Izvrsna Marija Škaričić

Simboli i urezi na stećcima, protagonisticu će Anu (izvrsna Marija Škaričić) suočiti s nizom životnih promjena. Znanstvenica Ana kao posljednji član nekada brojne obitelji, prolazi osobnu krizu, a antropološko istraživanje koje vodi, isprepliće se s njezinim osjećajem izgubljenosti. Nizom podudarnosti, tragovi i mirila postat će joj putokaz prema izlazu iz vlastite traume

Debitantski dugometražni igrani film "Tragovi" hrvatske redateljice, scenaristice i montažerke Dubravke Turić svjetsku premijeru imao je 38. Međunarodnom filmskom festivalu u Varšavi u listopadu te je u međuvremenu obišao još nekoliko europskih festivala.

Simboli i urezi na stećcima, protagonisticu će Anu (izvrsna Marija Škaričić) suočiti s nizom životnih promjena. Znanstvenica Ana kao posljednji član nekada brojne obitelji, prolazi osobnu krizu, a antropološko istraživanje koje vodi, isprepliće se s njezinim osjećajem izgubljenosti. Nizom podudarnosti, tragovi i mirila postat će joj putokaz prema izlazu iz vlastite traume.

‘Tragovi’ su kontemplativan film izuzetnog ritma, koji nas drži zainteresiranima za otkrivanje podataka o mirilima. To je upravo zato jer je paralelno s time, postepeno razvijen i proces Aninog prihvaćanja traumatičnih situacija u svojoj nutrini.

Film je detaljna studija ženskog karaktera, prilično netipičnog zanimanja za hrvatsku kinematografiju, uz činjenicu da Ana nije obiteljska žena, niti majka, supruga, ni snaha.

Njezin je proces nešto duševno i intimno, a povezan je s članovima njezine obitelji. Također je i divan, topao prikaz nekih gotovo zaboravljenih mjesta urbanog Zagreba kao i tihog dalmatinskog kamenjara, odlično isprepletenih suvremenim motivima i sporednim rukavcima radnje.

Redateljica Turić pojašnjava da se u ovom filmu bavila likom žene - Ane, koja u sebi nosi jaku emociju vezanu uz gubitak zbog čega je u stanju zagušenosti i stagnacije, bez da je toga svjesna. Tragovi u kamenu koje proučava, simboli na stećcima i ulični grafiti, pomoći će joj da se oslobodi traume i napravi nove izbore. Turić je iz vlastitog iskustva uzela par trenutaka kao i mjesta koja su na njoj ostavila dubok trag, izgradivši oko njih ovu jaku i duboku priču.

Dubravka Turić, dobitnica je venecijanskog Zlatnog lava za kratki film ‘Belladona’ iz 2015.

Godinama je radila kao montažerka (montirala je dugometražne filmove ‘Kosac’ Zvonimira Jurića i ‘Tereza 37’ Danijela Šerbedžije, te mnoge kratke filmove) a njezin je kratki film ‘Trešnje’ iz 2017. prikazan na Festivalu u Cannesu i postao je dio vrlo kvalitetnog hrvatskog omnibusa ‘Duboki rezovi’.

U filmu su uz Škaričić, uloge ostvarili Mate Gulin, kao Anin otac, Nikša Butijer kao Jozo, Anin prijatelj iz djetinjstva koji živi u zavičaju, Lana Barić kao Anina prijateljica, kustosica Vera, zatim Tvrtko Jurić, Dragan Mićanović, Tanja Smoje, Marina Redžepović, Aleksandra Naumov i Barbara Nola.

Direktor fotografije je Damjan Radovanović, koscenarist Danijel Žeželj, a film je montirala sama Turić. Film je nastao u produkciji zagrebačke Kinorame, a Ankica Jurić Tilić je glavna producentica. Koproducenti su Ieva Norviliene iz litvanskog Tremora, te Marija Stojanović, Milan Stojanović i Ada Solomon iz srpske Corone. Kostimografkinja je Željka Franulović, slikarica maske Snježana Gorup I scenografkinja Tajana Čanić Stanković. Skladatelj je Jonas Jurkūnas, a dizajnerica zvuka Dubravka Premar.

Obzirom na velik broj žena u filmskoj ekipi, upitana u vezi toga od novinarke Večernjeg lista u intervju u listopadu, nakon premijere u Varšavi, Dubravka Turić je izjavila: ‘Filmsku ekipu ne biram po spolu, već po talentu i senzibilitetu suradnika i kompatibilnosti sa mnom i s mojim vizijama. Ako je ispalo da su ovdje većinom žene, i to nešto govori. Ne samo o meni nego i o projektu. Nisam nikada osjetila bilo kakvo ugnjetavanje u bilo kojem poslu zbog toga što sam žena. Premda nisam ni ona koja bi to dopustila. Međutim, kada pogledamo statistiku, stvari u svijetu filma jesu porazne za ženski rod. Muškarci su tamo gdje je moć, novac. Redateljica u Hrvatskoj donedavno gotovo da i nije bilo i tek unazad 15-ak godina stvari su se počele mijenjati. Na svjetskom planu bila je velika akcija 2020/5050, no još je daleko od ostvarenja. Smatram da je najbitnije uvesti žene u institucije i odbore koji odobravaju i financiraju filmove, u festivalske odbore, selekcijske komisije… Tada se stvari organski mijenjaju i izjednačavaju, a ne prate formalnosti bilo kakvih brojki”.

Film ‘Tragovi’ od sutra je na programu pulskog Kina Valli. Prikazuje se sutra i u nedjelju u 17 sati te u utorak u 21.20 sati. 


Fotografije: iz filma

Nastavite čitati

Pula
 

( FOTO) Puležan Robert Hrelja objektivom lovi stare istarske kvake: "Zamjenom drvenih ulaznih vrata plastičnom i alu stolarijom nestaje dio vrijedne zanatske baštine"

U Puli sam pronašao dvjestotinjak starih, unikatnih kvaka iz doba Austro-Ugarske i nekoliko iz doba Italije. Najviše ih ima na Monte Zaru, nešto u starom gradu u Dobrilinoj, Cankarevoj ulici, nekoliko je divnih primjeraka na zgradi Admiraliteta na pulskoj rivi...Mislio sam da će ih biti više sačuvano na Verudi u starim vilama, no nisam imao sreće. Puno je vrata zamijenjeno, kvake su izgubljene, zamijenjene jeftinim plastičnim verzijama, veli Hrelja

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.