Mario Devčić, pulski skulptor svjetskog glasa vratio se nakon osam godina izložbom u svom gradu, i jednoj od svojih matičnih galerija – Dnevnom boravku Rojca da bi javnosti predstavio svoje najrecentnije radove.
U međuvremenu, Mario je izlagao po Europi i svijetu (venecijanski i firentinski Bienale, muzej Amamadeo Modigliani, Ljubljana…) i usput dobio nekoliko relevantnih internacionalnih nagrada i priznanja za svoj rad. Sinoć je u Dnevnom boravku Rojca predstavio 20 novih skulptura, prvi put pulskoj publici.
Uz prisutnost autora izložbu je otvorila Gordana Trajković, povjesničarka umjetnosti i koordinatorica programa Dnevnog boravka Rojca, i istaknula da će za sve one koji još nisu imali sreću upoznati se s Mariovom poetikom njegove radove imati priliku vidjeti u sljedećih četiri tjedna koliko će biti izloženi u Dnevnom.
- Ako baš želimo imenovati tu karakterističnu poetiku unutar koje Devčić stvara – recimo samo da svi njegovi radovi spadaju u mračni nadrealizam, također automatski nadrealizam jer nastaju iz daha i bez skice. Možda, ali samo možda vam se skulpture učine morbidnima, prečudnima, a vjerojatno će biti i onih koje će plašiti…Ne treba vas biti strah, ne dajte se uplašiti. Riječ je o jednoj od najnježnijih i najdirljivijih izložbi skulptura koju ćete ikad vidjeti, rekla je Trajković, pojašnjavajući da su čudna i morbidna vremena u kojima živimo. Uostalom, rekla je, oduvijek je teško s ljudima i među ljudima, otkad je svijeta i vijeka vremena su teška.
- Umjetnost koja nastaje u takvim vremenima i koja izražava taj bolesni/morbidni duh ljudskog načina postojanja oduvijek je postojala. Jedna od posljednjih takvih valova umjetnosti koja je kritički oslikavala poremećenu stvarnost svakodnevnice postojala je u nacističkoj Njemačkoj, etiketirali su je kao „entartete Kunst“ ili „bolesnom umjetnošću“ – a da ništa nije bilo bolesno u njoj samoj, već su bolesni bili umovi koji su tada krojili sudbinu svojeg i svih drugih naroda, kazala je Trajković. Naravno da je bila zabranjivana, naravno da su autori bili proganjani, ali ne zato jer je bila „ružna“ već zato jer je prikazivala golu istinu – snažno i nedvosmisleno.
- Tako je i s Devčićevim djelima: kad shvatite da vas njihova na prvi pogled morbidna vanjština ne plaši i zagledate se u njihovu bit – vidjet ćete i osjetit ćete da je riječ o figurama i kompozicijama koje ne plaše nego su i same uplašene od svijeta u koji su stvorene, rekla je među ostalim. Osjetljiv na ova teška vremena, pronašao je kanal putem kojeg će izbaciti svu surovost i gorčinu kojom nas puni nepravda svijeta u kojem živimo – a taj kanal to su njegove skulpture, njegove kreature koje bezrezervno voli.
Na kraju je još jednom zahvalila Devčiću na ovoj izložbi i na odabiru Dnevnog boravka kao mjesta na kojem će prikazati svoje skulpture. Napomenula je da se izložbu može pogledati do 16. studenog, i još jednom uputila poziv svima da dođu u Dnevni boravak Rojca gdje ih Devčićeve skulpture čekaju u svoj svojoj dobroti i milosti.