Zašto “Bumbarovo ljeto” nije prikazano na otvaranju festivala umjesto “Južine”?
Riječ je o filmu koji je također napunio Arenu, koji je također premijerno prikazan i naišao je na jako dobar odaziv publike, a ipak djeluje znatno ozbiljnije i dorađenije i ostavio bi sveukupno bolji dojam * Petak popodne u Kinu Valli ponudio je vrlo atraktivan i kvalitetan dokumentarni film dojmljivog naslova "Vude, ti si pobijedio", biografski prikaz života i rada velikog animatora Dušana Vukotića
3 min
Istra24
Riječ je o filmu koji je također napunio Arenu, koji je također premijerno prikazan i naišao je na jako dobar odaziv publike, a ipak djeluje znatno ozbiljnije i dorađenije i ostavio bi sveukupno bolji dojam * Petak popodne u Kinu Valli ponudio je vrlo atraktivan i kvalitetan dokumentarni film dojmljivog naslova "Vude, ti si pobijedio", biografski prikaz života i rada velikog animatora Dušana Vukotića
Osim glavnog programa hrvatskog filma, 72. Pulski filmski festival nudi brojne zanimljive programe, kao uostalom i svake godine.
Među njima je i 'Vremeplov', program koji se uglavnom bavi nasljeđem filmske umjetnosti na ovim prostorima i koji nam je u petak popodne u Kinu Valli ponudio jedan vrlo atraktivan i kvalitetan dokumentarni film dojmljivog naslova "Vude, ti si pobijedio".
Riječ je o biografskom prikazu života i rada velikog animatora Dušana Vukotića (1927 – 1998), koji je rođen u Bileći i podrijetlom je bio Crnogorac, a iznimno značajnu karijeru ostvario je živeći i radeći u Zagrebu. Jedini je jugoslavenski dobitnik Oskara za crtani film 'Surogat'.
Iako se biografski filmovi o znamenitim umjetnicima uglavnom svode na izmjenu sekvenci u kojima stručnjaci i poznanici govore o umjetnikovom životu i radu sa sekvencama koje prikazuju umjetnikova djela, crnogorski redatelj Senad Šahmanović vješto je zaobišao takvu narativnu shemu.
Doduše, Šahmanović također dovodi pred kameru brojne stručne govornike, što je nezaobilazno jer kako inače prikazati sve potankosti značaja Vukotićevog umjetničkog rada, ali njihove izjave inventivnije uklapa u filmsku narativnu strukturu.
Ti se govornici na ekranu pojavljuju samo nakratko, dok je većina njihovih izjava zvučna podloga materijalu povezanom s Vukotićevim životom i radom, a taj vizualni materijal (isječci iz Vukotićevih filmova, njegovi javni nastupi, arhivske fotografije i drugo) tako je vješto montiran da zapravo diktira narativni ritam i atmosferu cijelog filma. Šahmanović je nedvojbeno uspio spojiti sve bitne informacije vezane uz Vukotićevo djelovanje i društveno-političke okolnosti koje su ga pratile s promišljenim i dobro razrađenim stilom.
Nakon ove matafilmske dokumentarne poslastice, večer u Areni obilježila je jedna od rijetkih festivalskih premijera domaćeg programa, a riječ je o dječjem filmu “Bumbarovo ljeto”.
Budući da je redatelj filma Daniel Kušan već dokazan u žanru dječjeg filma i da su njegovi filmovi “Koko i duhovi” i “Ljubav ili smrt” tijekom prošlog desetljeća postigli odlične rezultate u kinima, razumno je bilo očekivati da ni “Bumbarovo ljeto” neće podbaciti. Kušanov film odvija se na malom dalmatinskom otoku Trs, gdje lokalni klinci predvođeni osebujnim Bumbarom (Jozo Mornar) očekuju još jedne dosadne ljetne praznike.
No, njihova ustajala svakodnevica ipak se drastično mijenja nakon što na otok dolazi gradski dečko sa svojim uštogljenim roditeljima, koji jedne noći teleskopom uočava tajanstvene bljeskove, što će dječju ekipu potaknuti na neočekivanu akciju. U žanru dječjeg igranog filma, namijenjenog brojnoj i specifičnoj publici, zapravo nema puno mogućnosti za improvizacije i odstupanja od normi pa tako i Daniel Kušan slijedi provjereni scenarističko-redateljski obrazac.
Kušan dobro razrađuje likove klinaca čiji se životi iznenada drastično mijenjaju i njihove postupke, dječji glumci su zanimljivi, neposredni i autentični, a tu je i zgodno odabran motiv migranata, koji je ujedno djeci vrlo edukativan u današnje vrijeme intolerancije i rasne nesnošljivosti. Vjerojatno najveći problem filma su roditelji došljaka iz grada, čija karakterizacija i način glume u pokušaju asimilacije s otočnim životom strše i narušavaju ugođaj filmske cjeline.
Nakon projekcije “Bumbarovog ljeta” razumno je postaviti pitanje: zašto taj film i “Južina” jednostavno nisu zamijenili mjesta, odnosno zašto “Bumbarovo ljeto” nije prikazano na otvaranju festivala umjesto “Južine”?
Riječ je o filmu koji je također napunio Arenu, koji je također premijerno prikazan i naišao je na jako dobar odaziv publike, a ipak djeluje znatno ozbiljnije i dorađenije i ostavio bi sveukupno bolji dojam.
U Općoj gimnaziji nepopunjeno 19 mjesta, a u Jezičnoj 15 jer se upisalo svega osam učenika * Ravnatelj Nikola Vujačić ističe da društvo više nije orijentirano na jezike nego na STEM pa u Gimnaziji Pula razmišljaju o pokretanju novog - prirodoslovnog smjera
Prepoznatljiva po angažiranim stihovima protkanim ironijom i humorom te jedinstvenoj estetici, a najviše po pjesmi na Euroviziji "In Corpore Sano", srpska kantautorica Ana Đurić Konstrakta jedna je od najintrigantnijih glazbenih pojava ovih prostora
Suradnja obuhvaća široki spektar aktivnosti: izvođenje nastave i stručne prakse, uključivanje zaposlenika Medica u nastavne procese, razmjenu nastavnog osoblja, sudjelovanje u zajedničkim znanstvenim i stručnim projektima, organizaciju skupova, simpozija i seminara te razmjenu stručne literature. Također se otvara mogućnost za pokretanje zajedničkih studija i dodatno stručno usavršavanje zaposlenika
Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.
Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.