Bivši dugogodišnji ravnatelj Istarskih domova zdravlja, Ante Ivančić, reagiranje na tekst Istre24 objavljen 8. svibnja pod naslovom "Imamo reviziju IDZ-a: Riješen misterij luksuznih torbica, 'cjepkala' se nabava za vozila, ustanovljena i velika financijska šteta nabavkom stomatoloških stolica"
Reagiranje prenosi u cijelosti:
Nakon 15 mjeseci čekanja dočekali smo da je župan dao zeleno svjetlo da izađe revizijsko izvješće o poslovanju doma zdravlja.
I sad je potvrđeno da je su sve što je izrečeno u pokušaju diskreditiranja bivše uprave i mene osobno bile izmišljotine sad već bivšeg ravnatelja da se skrene pažnja s problema koje je u samo godinu dana rada stvorio. Uvijek sam se pitao što je to politički spin i sad sam naučio.
Najvažnija vijest je da nikakve štikle ne postoje! A štikle su bile udarna vijest, to je bio top spin. Nije bio štikli, kao što nije bilo ni večera, ručkova, nepotrebnih građevinskih projekata, nezakonite nabave RTG opreme i ničeg od onog čime se mahalo na presici 31.1.2024.
Revizorima su ostale zanimljive službene torbe, iako potvrđuju da nisu bile pokloni nego osnovna sredstva doma zdravlja, na korištenju rukovodećim ljudima.
Što se tiče nabave vozila, IDZ je imao preko 100 vozila i nije bilo kraja potrebama. Potez kojim smo zadnjih godina Ustanovi uštedjeli stotine tisuća kuna bila je nabava polovnih vozila, a rijetko i novih. Naglašava se da se u tom periodu sve nabavljalo od jednog dobavljača, ACP iz Poreča. Kao prvo, to nije protivno zakonu ako se poštuje zakonska procedura javne nabave, a kod nas je to bilo neupitno jer naš odjel za nabavu nije griješio.
Mi smo o imovini doma zdravlja brinuli kao o vlastitoj, a kad nešto nabavljaš tražiš ponudu i od onog u kojeg si s godinama stekao povjerenje. Nigdje to ne vrijedi više nego za nabavu polovnih vozila. Ne želiš kupiti mačka u vreći. Osim toga, tražili smo jednu godinu garancije, na vozila stara 6-7 godina, a to ti može dati samo ozbiljna firma koja osigurava i kompletan servis .
Nema govora o cjepkanju predmeta javne nabave. Objasnili su mi moji iz javne nabave: to su dva odvojena predmeta javne nabave - nabava novih i nabava polovnih vozila i to se ne može spojiti, niti to zakon traži. A mi smo imali potrebu nabavljati i jedno i drugo (polovne za gradske relacije, a nove za duže).
Primjedbe na nabavu stomatoloških stolica, da je stomatološka stolica nabavljena nakon odlaska u privatizaciju i izračun o navodnoj šteti za dom zdravlja od 10.000 eura proizlazi iz nepoznavanja zakonske regulative o privatizaciji primarne zdravstvene zaštite.
Stomatološke stolice su se nabavljale s obzirom na starost i dotrajalost. Plan nabave se donosi krajem godine za narednu i ako bi se dogodilo da oprema dođe nakon što je netko već bio u zakupu to je bilo zbog duge procedure nabave a ne, kako se sugerira, da smo nabavljali ljudima koji su već u zakupu.
Izračun da je Dom zdravlja oštećen za 10.300 eura nije zbog nebrige, nego zbog takve zakonske odredbe, a takav izračun je potvrđen odlukom koju je donijelo Upravno vijeće. Sa svakim odlaskom u privatizaciju mi smo financijski gubili, odlazili su ljudi u zakup s opremom vrijednom stotinu tisuća eura, UZV aparatima i drugom opremom, takav je bio model privatizacije u Hrvatskoj u to vrijeme.
Točno, nije provođen postupak javne nabave za lijekove u ljekarnama. Dilema o obvezi provođenja postupka javne nabave u ljekarnama postoji u cijeloj Hrvatskoj i ne znam postoji li ijedna ljekarna koja ga provodi.
To je bila tema koju smo već raspravili sa Županijskim revizorima krajem 2022., kada smo detaljno obrazložili razloge neprovođenja. Tada je zaključeno da ćemo u suradnji sa Županijom u slijedećem razdoblju pokušati ishoditi mišljenje nadležnog tijela o obvezi provođenja javne nabave.
Sto se tiče primjedbe da su radnicima na rukovodećim radnim mjestima date veće ovlasti i time veća autonomija u trošenju sredstava, postojao je ustrojeni sustav poštivanja planova nabave i nije se moglo dogoditi neovlašteno raspolaganje sredstvima. Autonomija je bila samo u provođenju odluka, da se ne koči proces rada, da budemo efikasniji, a ne u odlukama na što će se sredstva potrošiti.
Točno je da nismo donosili strateške dokumente, jednostavno ne stižeš sve, ali smo imali našu viziju i misiju, koliko vidim kao jedina zdravstvena ustanova u Hrvatskoj . To nam je bio orijentir i pomagao nam je da zadržimo fokus na kvaliteti.
Ima još primjedbi i za svaku bih mogao dati pojašnjenje, ali nema smisla da zamaram potencijalne čitatelje.
Da zaključim. Nije potrebna revizija da se pokaže da se u IDZ do kraja 2022. nije ponašalo financijski neodgovorno, rastrošno i bahato. To pokazuju naši rezultati. Toliko smo dobro financijski stajali da smo račune plaćali prije roka dospijeća. Bili smo vjerojatno jedini Dom zdravlja koji je financirao izgradnju kapitalnih objekata iz vlastitih sredstava. Pomogli smo Županiji preuzimanjem polovice kredita za izgradnju zdravstvene stanice u Vodnjanu. A najvažniji pokazatelj odgovornog upravljana su naši rezultati u pružanju zdravstvene zaštite, ali vjerujem da je to čitateljima dobro poznato.