Češki fond „Investika“ dobio lokacijsku dozvolu za luksuzni hotel u Fažani
U sve tri istarske investicije iz praškog fonda zasad su uložili oko 25.000.000 eura
Danas se obilježavaju dani Waldorfske pedagogije u cijelom svijetu, pa će tako u 'Rozoj zgradi' u Puli u prostorijama Istarske razvojne agencije na četvrtom katu s početkom u 16 sati biti predstavljeni isječci iz Waldorfske nastave s nakanom da prisutni osjete dojam kako je biti učenik u Waldorfskoj školi
Danas se obilježavaju dani Waldorfske pedagogije u cijelom svijetu, pa će tako u 'Rozoj zgradi' u Puli u prostorijama Istarske razvojne agencije na četvrtom katu s početkom u 16 sati biti predstavljeni isječci iz Waldorfske nastave s nakanom da prisutni osjete dojam kako je biti učenik u Waldorfskoj školi
Nakon što je prošle godine u Brtonigli s radom započela prva Waldorfska škola u Istri, nakon Zagreba, Rijeke i Osijeka, iduća bi se trebala otvoriti već ove godine u Vodnjanu.
Maja Užarević učiteljica razredne nastave iz Bala, članica Udruge 'Waldorfska inicijativa Pula' koja je inicijator i osnivač buduće Waldorfske škole u Vodnjanu nam je kazala da je sama Udruga osnovana s ciljem osnivanja Waldorfske škole na području južne Istre. Udruga je trenutno u pregovorima s Ministarstvom znanosti i obrazovanja radi otvaranja škole, te su dobili odobrenje za osnivanje škole, a sada je predana sva potrebna dokumentacija kako bi se otvorila škola u Vodnjanu.
- U Vodnjanu smo ostvarili jako dobru suradnju s gradonačelnikom Edijem Pastrovicchiom koji nam je ponudio prostore Pučkog otvorenog učilišta Vodnjan. To bi za sada bilo privremeno rješenje za prvu godinu školovanja gdje bi za početak imali dva razredna odjela od deset i petnaest učenika, a za sljedeću godinu bi išli na trajno rješenje koje bi ispregovarali s Gradom Vodnjanom za neke od prijedloga koje su nam ponudili, veli nam Užarević.
Waldorfska škola nudi jedan alternativni sustav obrazovanja te se radi o privatnoj školi koja se temelji na pedagogiji Rudolfa Steinera navodi Užarević, gdje se dijete odgaja na holistički način te cjeloviti pristup obrazovanju i odgoju gdje se uči glavom, srcem i rukama, a fokus nije samo na mentalnom učenju, već i na razvoju osjećaja i vještina, odnosno da se djeci u određenom trenutku njihovog razvoja pruži ono što im je potrebno.
- Na primjer postoje predmeti koji se predaju već od prvog razreda, poput ručnog rada, a u višim razredima se radi na obradi drveta, kamena i slično, tako da djeca osnovnu Waldorfsku školu završe s nekim praktičnim vještinama.
Jedna od specifičnosti školovanja je i to što do sedmog razreda osnovne škole nema klasičnog ocjenjivanja, već su ocjene opisne i veoma su opširne, jer se promatra cjelokupni djetetov izgled, ponašanje, emocije, stav prema učenju, obiteljska situacija i prema tome se kroz nastavne aktivnosti može djelovati na rješavanju nekih problema koje dijete ima u učenju, a ne samo kroz mentalno stanje, poručuje Užarević, te stavlja naglasak da je kod opisnih ocjena dijete ne mora ostvariti ono što učitelj traži od njega:
"Na primjer kod učenja čitanja nije bitna ocjena, već da dijete nauči čitati. Još jedna od specifičnosti je da se glavni predmeti predaju u epohama od nekoliko tjedana uzastopce, te tako znanje ostaje bolje usvojeno. Bitan naglasak je stavljen i na uključenost roditelja u rad i školovanje djece.
Pošto u Zagrebu već trideset godina postoji Waldorfska škola, vidljivo je da iz škole izlaze djeca koja se potpuno normalno dalje školuju s tom razlikom da djeca posjeduju puno više vještina i umjetnosti što je vidljivo u višim razredima osnovne škole kada ti učenici stvaraju prava umjetnička djela", kaže nam Užarević.
U subotu 2. ožujka se obilježavaju dani Waldorfske pedagogije u cijelom svijetu, pa će tako u 'Rozoj zgradi' u Puli u prostorijama Istarske razvojne agencije na četvrtom katu s početkom u 16 sati biti predstavljeni isječci iz Waldorfske nastave s nakanom da prisutni osjete dojam kako je biti učenik u Waldorfskoj školi.
"Svim zainteresiranima pokazat ćemo kako izgledaju bilježnice iz Waldorfske škole, te svetkovne stoliće koji se postavljaju u učionicama sukladno godišnjim dobima i svetkovinama koje se obilježavaju, a nakon toga će biti postavljana pitanja o svemu što prisutne bude zanimalo. Na samom predstavljanju bit će i učiteljice koje će predavati u školi, a svi roditelji su pozvani da dođu i upoznaju se s načinom rada Waldorfske škole", poručila je Užarević.
Udruga konačni odgovor o otvaranju škole od Ministarstva znanosti i obrazovanja očekuje do kraja travnja, a nakon toga bi pred samo ljeto i tijekom ljeta bili organizirani upisi, a roditelji će samim prebacivanje djeteta u Waldorfsku školu napraviti upis.
Svi zainteresirani mogu se javiti Udruzi Waldorfska inicijativa Pula putem njihove Facebook stranice te će od njih dobiti sve odgovore na svoje upite, a također mogu ispuniti anketu koja se nalazi na Facebook stranicama Udruge.
U sve tri istarske investicije iz praškog fonda zasad su uložili oko 25.000.000 eura
Česi se vraćaju u Fažanu ali ovaj put kao gazde. Praški fond Investika dobio je lokacijsku dozvolu za luksuzni hotel s pet zvjezdica tik uz fažansku rivu. Ali to nije sve, Česi na fažanskom priobalju planiraju uložiti najmanje 150.000.000 eura
Kroz projekt „Da navadin Ca“ – Ćakulode za najmlaje u koji su uključeni učenici trećih razreda Osnovne škole „Ivo Lola Ribar“ te Osnovne škole Matije Vlačića tijekom ovog polugodišta uz svoje učiteljice i vanjske suradnike usvajali su običaje našeg kraja i našu domoću besedu
Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.
Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.