Pobjednice 24. dječjeg festivala "Veseli glasi – Voci allegre" Vita Viljanac i Bella Barbarić
Žiri je ocjenjivao intonaciju, interpretaciju, odnosno vokalnu izvedbu i scenski nastup, a odluku je bilo vrlo teško donijeti
"U Umagu je sve malo ludo. U razdoblju maksimalne prilagodbe na klimatske promjene, planira se sječa stotinjak stabala, što je neprihvatljivo", rekao nam je nezavisni umaški vijećnik Goran Galović. Sredstva za uklanjanje stabala na trasi dionice koja se obnavlja, sudeći prema troškovniku projekta, osigurana su. Što kažu Hrvatske ceste i Grad?
"U Umagu je sve malo ludo. U razdoblju maksimalne prilagodbe na klimatske promjene, planira se sječa stotinjak stabala, što je neprihvatljivo", rekao nam je nezavisni umaški vijećnik Goran Galović. Sredstva za uklanjanje stabala na trasi dionice koja se obnavlja, sudeći prema troškovniku projekta, osigurana su. Što kažu Hrvatske ceste i Grad?
- U Umagu je sve malo ludo. U razdoblju maksimalne prilagodbe na klimatske promjene, planira se sječa stotinjak stabala, što je neprihvatljivo, rekao nam je ovih dana nezavisni umaški gradski vijećnik Goran Galović nakon što je, kako kaže, iz obavijesti Grada Umaga doznao za planiranu rekonstrukciju nešto manje od jednog kilometra državne ceste D75, poznatije kao Zemljoradnička, na potezu Umag-Ungarija.
U troškovniku ovog projekta, veli Galović, nedvosmisleno stoji da radovi predviđaju „uklanjanje grmlja i drveća na trasi, s odsijecanjem grana na dužine pogodno za prijevoz“, kao i da se izvođač radova obvezuje popuniti sve udubine od izvađenih panjeva na temeljnom tlu. Navedeno se, stoji u troškovniku, odnosi na kompletnu duljinu zahvata s obje strane ceste, odnosno obuhvaćene dionice dugačke 920 metara.
Na ovom potezu, dodaje Galović, raste oko stotinu stabala, pa se postavlja pitanje znače li podaci iz troškovnika da Umag uskoro gubi cijeli jedan drvored, koji već godinama predstavlja simbol ulaska u grad.
- Koliko je vidljivo u projektu, preko sadašnjih stabala s lijeve strane prolazi asfaltirana pješačka staza, a s desne strane trase se također nalaze stabla. Radi se o stablima pinija i čempresa koja su karakteristične mediteranske stablašice, veli Galović i dodaje da ovakvo nešto uopće nije potrebno.
- Čitao sam dokumentaciju i propise i sasvim bi dovoljno bilo trasu pješačke staze pomaknuti dva metra iza zelenog pojasa i drvoreda, što bi u normalnim gradovima i zemljama bio civilizacijski
minimum, kaže nezavisni vijećnik.
Znači li to da drvored zaista odlazi 'u pilanu', Galović je upitao Hrvatske ceste, kao glavnog investitora u ovaj projekt no odande je, kako veli, dobio neodređen odgovor u kojem stoji a je ova tvrtka
„Sukladno potpisanom Sporazumu o sufinanciranju i reguliranju međusobnih obveza na realizaciji izvanrednog održavanja dionice državne ceste DC75, Zemljoradnička ulica – Ungarija, Umag, između Hrvatskih cesta d.o.o, Grada Umaga i 6. maj odvodnje, preuzeta i izvršena obveza Grada Umaga je izrada projektne i natječajne dokumentacije predmetne dionice državne ceste. Stoga je na Vaše postavljeno pitanje zatraženo očitovanje Grada Umaga", odgovor je Hrvatskih cesta uz priloženo očitovanje samog Grada Umaga.
U očitovanju Grada, među ostalim, stoji: "Do eventualnog uklanjanja pojedinih stabala doći će tek po procjeni ugroze, a sve sukladno Pravilniku o osnovnim uvjetima kojima javne ceste izvan naselja i njihovi elementi moraju udovoljavati sa stajališta sigurnosti prometa unutar slobodnog profila ceste. Sigurnosni aspekt odvijanja prometa uz propisane standarde je i razlog sanacije dionice na kojoj je dolazilo do učestalih nezgoda, i sa smrtnim ishodom“, stoji u prilogu koji je HC dostavio Galoviću na osnovu odgovora iz Grada.
Kako se može iščitati iz odgovora, postojanje stabala na toj lokaciji smatra se potencijalnog ugrozom, no potvrde postoji li makar okvirni plan za njihovo uklanjanje i jesu li neka već sada procijenjena kao opasna za promet, u ovom trenutku nema. Za Hrvatske ceste, također se da iščitati, ovo su informacije koje se potražuju od samog Grada.
Obratili smo se stoga i mi Gradu Umagu s istim pitanjem. Umjesto izravnog odgovora, iz ureda gradonačelnika uskoro su nam odgovorili javnom objavom na svojim stranicama na koju su nas potom uputili poveznicom, no u njoj do nekih novih informacija nismo uspjeli doći. Službena objava, postavljena dan nakon što smo Gradu uputili pitanje, naime, istovjetna je onoj priloženoj odgovoru Hrvatskih cesta za vijećnika Galovića.
Odgovor Grada Umaga je, dakle, da se stabla neće uklanjati – za sada. Kakva će pak odluka pasti nakon sigurnosne procjene, ostaje nam tek vidjeti.
Radovi koji su započeli 4. ožujka trebali bi rezultirati kompletnim uređenjem asfaltno-kolničkog trotoara i sanacijom nosivog dijela konstrukcije prometnice te uređenjem nogostupa. Ujedno, planira se izvođenje sustava oborinske vode i kabelske kanalizacije te zamjena sustava rasvjete.
Investitor je tvrtka Hrvatske ceste, uz sufinanciranje Grada Umaga, Istarskog vodovoda i trgovačkog društva „6. maj odvodnja“. Izvođač radova je pulska tvrtka Cesta, a nadzor vrši Učka konzalting iz Pazina. Vrijednost projekta je 1,1 milijun eura, a predviđeno trajanje radova je do srpnja ove godine.
Žiri je ocjenjivao intonaciju, interpretaciju, odnosno vokalnu izvedbu i scenski nastup, a odluku je bilo vrlo teško donijeti
Osumnjičeni je po dovršetku kriminalističkog istraživanja, uz kaznenu prijavu, predan u pritvorsku jedinicu policije
Glavni cilj ovog projekta je brižno čuvati kulinarsku tradiciju naših dragih baka, a kako to radi nona Annamaria Benčić iz Šišana pogledajte u videu
Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.
Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.