Povodom provedenih i najavljenih ulaganja u obnovu željezničke infrastrukture u Istri danas su predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić i član Uprave Darko Barišić sa suradnicima obišli pojedine dionice na pruzi državna granica – Buzet – Pula, željezničko-cestovni prijelaz Roč, kolodvore Pazin i Vodnjan te stajalište Juršići.
Obilazak je završio na željezničkom kolodvoru Pula, gdje su se predstavnicima HŽ Infrastrukture na konferenciji za medije pridružili potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković te saborski zastupnik Anton Kliman.
Tom prilikom Oleg Butković je izjavio: “Ono na što ćemo se koncentrirati u narednom razdoblju je obnova i izgradnja željezničke infrastrukture. Ono što smo osigurali izmjenom TEN-T Uredbe, jednog dokumenta koji je ključan da Hrvatska dođe s dva na ukupno četiri koridora, ali i čitav niz lokalnih i regionalnih mreža. Tu smo stvorili okvir da te projekte možemo lakše financirati iz EU sredstava. Paralelno s tim, krenuli smo u realizaciju kredita s Europskom investicijskom bankom u vrijednosti 900 milijuna eura. Time ćemo izgraditi i 55 kilometara istarske željeznice.”
Riječ je o projektu rekonstrukcije pruge od državne granice do Svetog Petra u Šumi.
- Na toj dionici podižemo brzinu s 50 na 80 kilometara na sat. Dodatno, trenutačno u Istri moderniziramo i 13 željezničko-cestovnih prijelaza te obnavljamo šest kolodvorskih zgrada i dva stajališta, izjavio je Ivan Kršić.
Za investiciju vrijednu 55 milijuna eura pokrenut je postupak javne nabave, a radovi će trajati tri godine. Izvodit će se radovi na obnovi gornjega pružnog ustroja, odnosno ugrađuju se nove tračnice i pragovi, prolazne skretnice i kolosijeci kroz kolodvore te će se sanirati podloge na željezničko-cestovnim prijelazima.
Kršić je naglasio i da je u tijeku izrada studija za cjelovitu modernizaciju dviju pruga u Istri, od državne granice preko Buzeta do Pule i od Lupoglava do Raše.
- Planiramo do kraja ove godine i zbog uvrštavanja pruga u Istri na sveobuhvatnu TEN-T mrežu izraditi projektni zadatak i objaviti natječaj za spoj Istre na ostatak željezničke infrastrukture u RH, odnosno tunelsku dionicu kroz Učku, zaključio je.
Saborski zastupnik Anton Kliman izjavio je kako je pokrenutim i najavljenim projektima zaokruženo nešto što je pokrenuto prije tri godine kada je potpisan sporazum o izradi studija kako bi trebala izgledati istarska željeznica.
- Konačno su se stvorili uvjeti da se poduzmu konkretni koraci prema revitalizaciji istarskih željeznica. Ono što svi građani žele je brza, sigurna i ekološka pruga za promet unutar županije, ali i za sve one koji dolaze kao turisti, rekao je.
Veliki ciklus ulaganja u željezničku infrastrukturu osim u Istri pokrenut je i u ostatku zemlje. Do 2035. u modernizaciju i izgradnju planira se uložiti više od šest milijardi eura. Cilj je stvoriti brzu i modernu željeznicu koja sve dijelove Hrvatske povezuje s Europom, a u tome ni istarski poluotok neće biti iznimka.