Politika i društvo

ulaganja u željezničku infrastrukturu u Istri

Oleg Butković u Puli: Uz kredit Europske investicijske banke od 900 milijuna eura, izgradit ćemo 55 kilometara istarske željeznice

Riječ je o projektu rekonstrukcije pruge od državne granice do Svetog Petra u Šumi. Na toj dionici podižemo brzinu s 50 na 80 kilometara na sat. Dodatno, trenutačno u Istri moderniziramo i 13 željezničko-cestovnih prijelaza te obnavljamo šest kolodvorskih zgrada i dva stajališta, izjavio je Ivan Kršić, predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture


 
3 min
Istra24

Riječ je o projektu rekonstrukcije pruge od državne granice do Svetog Petra u Šumi. Na toj dionici podižemo brzinu s 50 na 80 kilometara na sat. Dodatno, trenutačno u Istri moderniziramo i 13 željezničko-cestovnih prijelaza te obnavljamo šest kolodvorskih zgrada i dva stajališta, izjavio je Ivan Kršić, predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture

Povodom provedenih i najavljenih ulaganja u obnovu željezničke infrastrukture u Istri danas su predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić i član Uprave Darko Barišić sa suradnicima obišli pojedine dionice na pruzi državna granica – Buzet – Pula, željezničko-cestovni prijelaz Roč, kolodvore Pazin i Vodnjan te stajalište Juršići.

Obilazak je završio na željezničkom kolodvoru Pula, gdje su se predstavnicima HŽ Infrastrukture na konferenciji za medije pridružili potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković te saborski zastupnik Anton Kliman.

Tom prilikom Oleg Butković je izjavio: “Ono na što ćemo se koncentrirati u narednom razdoblju je obnova i izgradnja željezničke infrastrukture. Ono što smo osigurali izmjenom TEN-T Uredbe, jednog dokumenta koji je ključan da Hrvatska dođe s dva na ukupno četiri koridora, ali i čitav niz lokalnih i regionalnih mreža. Tu smo stvorili okvir da te projekte možemo lakše financirati iz EU sredstava. Paralelno s tim, krenuli smo u realizaciju kredita s Europskom investicijskom bankom u vrijednosti 900 milijuna eura. Time ćemo izgraditi i 55 kilometara istarske željeznice.”

Riječ je o projektu rekonstrukcije pruge od državne granice do Svetog Petra u Šumi.

- Na toj dionici podižemo brzinu s 50 na 80 kilometara na sat. Dodatno, trenutačno u Istri moderniziramo i 13 željezničko-cestovnih prijelaza te obnavljamo šest kolodvorskih zgrada i dva stajališta, izjavio je Ivan Kršić.

Za investiciju vrijednu 55 milijuna eura pokrenut je postupak javne nabave, a radovi će trajati tri godine. Izvodit će se radovi na obnovi gornjega pružnog ustroja, odnosno ugrađuju se nove tračnice i pragovi, prolazne skretnice i kolosijeci kroz kolodvore te će se sanirati podloge na željezničko-cestovnim prijelazima.

Kršić je naglasio i da je u tijeku izrada studija za cjelovitu modernizaciju dviju pruga u Istri, od državne granice preko Buzeta do Pule i od Lupoglava do Raše.

- Planiramo do kraja ove godine i zbog uvrštavanja pruga u Istri na sveobuhvatnu TEN-T mrežu izraditi projektni zadatak i objaviti natječaj za spoj Istre na ostatak željezničke infrastrukture u RH, odnosno tunelsku dionicu kroz Učku, zaključio je.

Saborski zastupnik Anton Kliman izjavio je kako je pokrenutim i najavljenim projektima zaokruženo nešto što je pokrenuto prije tri godine kada je potpisan sporazum o izradi studija kako bi trebala izgledati istarska željeznica.

- Konačno su se stvorili uvjeti da se poduzmu konkretni koraci prema revitalizaciji istarskih željeznica. Ono što svi građani žele je brza, sigurna i ekološka pruga za promet unutar županije, ali i za sve one koji dolaze kao turisti, rekao je.

Veliki ciklus ulaganja u željezničku infrastrukturu osim u Istri pokrenut je i u ostatku zemlje. Do 2035. u modernizaciju i izgradnju planira se uložiti više od šest milijardi eura. Cilj je stvoriti brzu i modernu željeznicu koja sve dijelove Hrvatske povezuje s Europom, a u tome ni istarski poluotok neće biti iznimka.


Nastavite čitati

Istra
 

Počinje vrijeme darivanja: sutra ćemo o autohtonim darovima...

Jeste već kupili darove? Ukoliko niste sutra vam donosimo vodič kroz božićnu kupnju koja se vodi načelom: lokalno, autohtono, ručno rađeno. Donosimo i priču o Puležanu koji po Istri lovi posve neobične stvari. I to ne puškom nego aparatom. Za sebe kaže "Nisam ja fotograf, ja sam školovani zidar”

Istra
 

Sljedeća stanica Kamiona Djeda Mraza Istra! Sutra je u Pazinu.

Kamion će biti pozornica zabavnoj i interaktivnoj predstavi “Popis Djeda Mraza” s vilenjacima, patuljcima, dobroćudnim divom te Djedom Mrazom. Predstave su besplatne i namijenjene djeci vrtićke dobi * Pulu će posjetiti u ponedjeljak, 16. prosinca od 18:30 sati na parkiralištu Karolina

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.