Politika i društvo

ZAHTJEV VLADI

Socijaldemokrati, IDS i Reformisti: Neophodna ulaganja u željezničku infrastrukturu i u željezničku povezanost Istre

Predsjednik Kluba zastupnika IDS-a Emil Daus pozvao je  Vladu da pripremi projekte za novu prometnu infrastrukturu na europskim koridorima istaknuvši kako nam se ne smije dogoditi da nam radovi kasne dvije godine, kao na projektu nizinske pruge Rijeka – Zagreb * Strateški su projekti spoj Istarskog ipsilona na slovenske autoceste, cestovna poveznica Rijeka-Divača-Trst, željeznička veza Pula-Buzet-Divača-Trst


 
2 min
HINA ⒸFOTO: Manuel Angelini

Predsjednik Kluba zastupnika IDS-a Emil Daus pozvao je  Vladu da pripremi projekte za novu prometnu infrastrukturu na europskim koridorima istaknuvši kako nam se ne smije dogoditi da nam radovi kasne dvije godine, kao na projektu nizinske pruge Rijeka – Zagreb * Strateški su projekti spoj Istarskog ipsilona na slovenske autoceste, cestovna poveznica Rijeka-Divača-Trst, željeznička veza Pula-Buzet-Divača-Trst

Saborski klubovi IDS-a, Socijaldemokrata, Reformista i Fokusa u četvrtak su upozorili da su ulaganja u željezničku infrastrukturu neophodna, pozvavši Vladu da pripremi projekte za novu prometnu infrastrukturu na europskim koridorima.

Predsjednik Kluba zastupnika IDS-a Emil Daus je na zajedničkoj konferenciji za medije u Hrvatskom saboru pozvao Vladu da pripremi projekte za novu prometnu infrastrukturu na europskim koridorima istaknuvši kako nam se ne smije dogoditi da nam radovi kasne dvije godine, kao na projektu nizinske pruge Rijeka – Zagreb.

Ističući važnost Transeuropske prometne mreže, rekao je i da sada možemo koristiti sredstva iz europskog fonda vrijednog 26 milijardi eura namijenjenog za dodatna ulaganja u izgradnju nove te unaprjeđenje postojeće prometne, energetske i telekomunikacijske infrastrukture.

"Ne smije nam se ponovno dogoditi da radovi kasne dvije godine kao što je bilo na projektu nizinske pruge Rijeka - Zagreb. Problem više nije novac već su mogući problemi isključivo na državi - nedovoljno dobra priprema projekata, manjak projektanata, izvođača radova, administrativne prepreke i spora državna administracija", rekao je Daus na zajedničkoj konferenciji za medije.

Naglasio je kako se radi o strateškim projektima za cijelu Hrvatsku kao što su spoj Istarskog ipsilona na slovenske autoceste, cestovna poveznica Rijeka-Divača-Trst, željeznička veza Pula-Buzet-Divača-Trst, spoj Rijeke preko Ličke pruge do Splita te uključenje Luke Rijeka u koridor  Baltik-Jadran si drugi.

foto: Press Ids

Natalija Martinčević (Klub Reformista i Fokusa) istaknula je da je brza pruga Čakovec-Varaždin-Lepoglava-Zabok-Zagreb ključni i najvažniji projekt za sjever Hrvatske jer bi ona dovela da se iz Čakovca do Zagreba može doći za 50 minuta, a iz Varaždina za 40 minuta.

Danas se, upozorila je, od Varaždina do Zagreba vlakom vozi 2,45 sati u jednom smjeru te  3,10 sati u drugom smjeru. No, iako je taj projekt ušao u Nacionalnu strategiju razvoja RH do 2030., u sporazum Sjever koji je Vlada potpisala sa svim županima sjevernih županija te u program Vlade - ali u njemu nije učinjeno ništa.

I Domagoj Hajduković (Klub Socijaldemokrati) upozorio je na lošu željezničku infrastrukturu u našoj zemlji. Naveo je da se sada vlakom iz Osijeka do  Zagreba u praksi putuje minimalno šest sati te su stoga putnici obeshrabreni putovati vlakom.

"Ulaganja u u željezničku infrastrukturu su neophodna. To je nešto čemu treba dati apsolutni prioritet", poručio je.


Nastavite čitati

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.