Politika i društvo

KOMENTAR GLAVNOG UREDNIKA

SVE ČEŠĆI INCIDENTI NA PULJŠTINI I U PULSKOM AKVATORIJU Imali smo puno sreće, ali dokad?

Čast vatrogascima, ali očito je da veći dio istarskog sustava za incidentne situacije ne funkcionira. Istovremeno, prodaje nam se, naravno za naše pare, promo rože i fiori idila. Analizirali smo reakciju sustava nakon incidenta s jedrilicom "Canarino furioso", nakon onečišćenja ližnjanske obale i nakon posljednje nesreće s vlakom.


 
5 min
Dražen Majić
Foto Dean Mladenović

Čast vatrogascima, ali očito je da veći dio istarskog sustava za incidentne situacije ne funkcionira. Istovremeno, prodaje nam se, naravno za naše pare, promo rože i fiori idila. Analizirali smo reakciju sustava nakon incidenta s jedrilicom "Canarino furioso", nakon onečišćenja ližnjanske obale i nakon posljednje nesreće s vlakom.

Jučer na HRT-u prvi prilog u emisiji "More" predstavio je herojski podvig pulskog ronioca i fotografa Branislava Danevskog u kojem je dvije žene spasio od sigurne smrti. Danevski je zasluženo dobio Plava vrpcu a trebao bi i godišnju nagradu Grada Pule

Foto: Martina Pereša

Međutim, za potrebe ovog teksta, sjetimo se, uvijek dostupni Dane postao je heroj nakon što je tog jutra u potpunosti zakazao cijelokupni istarski sustav spašavanja.

Nijedan od dežurnih ronilaca Lučke kapetanije nije bio dostupan za spašavanje, u spašavanju zbog loše komunikacije u sustavu nije sudjelovao Ronilački savez Istarske županije, kao ni Sustav za civilnu zaštitu.

Iako su se Istarska županija, Lučka kapetanija te Ronilački savez potom mjesecima prepucavali oko popisa dežurnih ronilaca, do danas nitko nije preuzeo odgovornost za ovu, u zadnji čas, izbjegnutu tragediju.

A gle čuda, upravo za ovu vrstu spašavanja već godinama dobivamo sredstva iz Europske unije.

Firespill "sondiranje" od milijun eura

Nekoliko dana nakon incidenta s jedrilicom "Canarino Furioso" u pulskom je zaljevu održana PR pokazna vježba "Firespill" u kojoj se demonstriralo upravo ono što je par dana ranije u potpunosti izostalo: pravovremeno spašavanje nastradalih u pomorskoj nesreći. Od sudionika vježbe bilo je nemoguće izvući ikakav komentar ili objašnjenje incidenta koji je snažno odjeknuo u Puli, Istri ali i preko Učke.

Foto: Manuel Angelini

Ovih dana u skupo plaćenim promotivnim člancima čitamo kako se Istarska županija hvali fantastičnim uspjesima u privlačenju europskih sredstava. Medijski se posebno gura projekt "Firespill" koji istarskoj županiji donosi oko milijun eura. Ipak, zasad, iako je od početka implementacije prošlo dvije i pol godine, iz županije poručuju kako je realizacija projekta još uvijek u “znanstvenoj sferi”.

-Na području Istarske županije zadnjih smo godina imali čitav niz akcidentnih situacija poput požara na brodu UND Adriyatik, izlijevanja nafte u Raškom zaljevu i nedavne situacije u ližnjanskom priobalju. Na tragu toga odlučili smo sondirati potrebe u našem sustavu civilne zaštite, kaže voditelj Odsjeka za zaštitu prirode i okoliša Istarske županije Bruno Kostelić.

Unatoč spomenutom milijunu eura, prilikom nedavne havarije u Ližnjanu u potpunosti je izostala pravovremena i organizirana reakcija sustava. Mrlja je danima putovala prema ližnjanskoj obali, sustav je nije primjetio, deseci kilometara jedinstvene istarske istočne obale moraju se sada mjesecima čistiti.

Foto: Manuel Angelini

Kao ni kod slučaja "Canarino Furioso", tako ni u slučaju Ližnjana ne znamo što se doista dogodilo i je li izostala pravovremena reakcija istarskog dijela sustava.

Podivljali noćni vlak iz Galižane

Prije tjedan dana na Rivu nam je u punoj brzini od oko sto kilometara na sat uletio podivljali vlak. Teže nesreća sa ljudskim žrtvama sasvim je slučajno izbjegnuta. Kako je uopće došlo do incidenta s vlakom koji svakodnevno vozi našu djecu - ne znamo ni nakon sedam dana.

Znamo da je majka jednog od učenika koji se svaki dan vozi vlakom mjesecima upozoravala cijeli sustav - od HŽ-a, preko župana i ministra, pa sve do premijera -  da je vlak opasan. Reakcija je izostala. Osim ako kao reakciju ne računamo manekensko naslikavanje župana Miletića i Antona Klimana u nekom vlaku za turiste bicikliste.

FOTO: Revitalizacija istarske željeznice//Srećko Niketić (Pixsell)

O razlozima incidenta opet ne znamo ništa.

Jer promo članci i PR naslikavanja služe da se problemi skriju pod tepih a ne se pokaže pravo stanje stvari.

Ono što znamo je da se vlak pokvario u Galižani ( ali ne i koji je bio kvar) i da se onako pokvaren još jednom „pokvario“ i sam krenuo iz Galižane u Pulu.

Jedna od naših čitateljica se pita: Kako je moguće da osim primarnog kočničkog sustava koji je, pretpostavimo, otkazao, vlak pri još uvijek maloj brzini nije zaustavljen sekundarnim sustavom? Zašto na kraju na pulskom kolodvoru nije radio ni tercijarni (zaustavljači)?

Pitanja oko incidenta s vlakom je puno!

Foto: Dean Mladenović

Što se događalo na pružnim prijelazima između Galižane i Pule? Jesu li se brklje spuštale ili nisu i kako je vlak prošao kroz njih?

Što bi se dogodilo da pred Veslačkim slučajno nije bilo kombija? Bi li vlak u zavoju na Rivi izletio sa šina i završio na Karolini ili bi odjurio do Uljanika i tamo negdje uletio u more?

Koliko je u svemu odgovoran ljudski faktor, a koliko raspadnuti željeznički cijeli sustav koji skupo plaćamo?

Zašto je lokomotiva maknuta s mjesta nesreće prije no što je stigla inspekcija iz Zagreba? Zašto je inspekcija iz Zagreba stigla tek treći dan?

Zašto i dalje ništa ne znamo?

Tonić nam je sređuje novi vlak?

Ovo su samo neka od pitanja koje zanimaju naše čitateljice i čitatelje. Jer ljudi u Istri nisu glupi. Čast vatrogascima, ali očito je da cijelokupni istarski sustav za incidentne situacije ne funkcionira. Istovremeno, prodaje nam se, naravno za naše pare, promo rože i fiori idila.

Kod incidenta s jedrilicom "Canarino Furoioso" malo je falilo da ne dođe do teške tragedije. Zbog inertnog sustava dvije su žene tri sata drhtale u mraku i u hladnoj vodi. Sustav je bez obrazloženja zakazao. Je li danas spreman - ne zna se.

Kod incidenta s vlakom možemo zahvaliti nebesima da se to nije dogodilo neke ljetnje noći s gostima Carga, Pietasa i Titovog.

Ili ujutro kad je krcat djece koja putuju u školu.

U Istri je uvijek potreban ozbiljni incident ne bi li se sustav pokrenuo. Sada smo u fazi "sondiranja" pa HŽ ipak najavljuje novi, najmoderniji vlak.

Jer tu je, naravno, naš agilni saborski zastupnik Anton Kliman, istarski fixer za sve probleme u Agramu gradu, najbliži politički suradnik ministra Butkovića u čiji resor spadaju sva tri spomenuta incidenta.


Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.