Najveća talijanska udruga farmera vodi bitku protiv "skandalozne" upotrebe mafijaških termina za prodaju raznih prehrambenih proizvoda i pića diljem svijeta, od viskija 'Cosa Nostra' do umaka od rajčice 'Chilli Mafia'.
Coldiretti, nacionalna konfederacija poljoprivrednika, poduzela je, kako piše Guardian, opsežnu istragu i otkrila da gotovo 300 restorana izvan Italije ima nazive s temom mafije, uključujući 'El Padrino' u Španjolskoj, 'Don Corleone' u Finskoj, 'Burger Mafia' u Njemačkoj, 'Falafel Mafia' u SAD-u i 'Nasi Goreng Mafia' u Indoneziji.
Alessandro Apolito, voditelj podružnice Coldirettija, rekao je da je najšokantnije otkriće bila boca viskija u obliku strojnice proizvedena u Škotskoj i nazvana 'Cosa Nostra Shot'.
“Skandalozno je pomisliti da bi netko mogao kupiti nešto ovakvo, čak i iz šale”, rekao je Apolito. "Za nas je neprihvatljivo šaliti se s tako ozbiljnim stvarima kao što je mafija."
Marketing s mafijaškom tematikom ne samo da je prouzročio nevjerojatnu štetu imidžu i originalnim proizvodima Italije, već je, veli on, i izrazito uvredljiv prema nedužnim Talijanima koji su umrli ili patili od ruku ozloglašenih kriminalnih organizacija u zemlji.
Ova je udruga u prosincu Palermu na Siciliji, odakle je nastala mafijaška organizacija Cosa Nostra, održala izložbu nekih od artikala hrane i pića prikupljenih iz cijelog svijeta, uključujući 'Chilli Mafia', umak proizveden u Velikoj Britaniji, 'Mafia' kavu i vino Il Padrino.
Proizvodi s mafijaškim terminima (foto: Coldiretti)
“Nastavak povezivanja Italije s tim mafijaškim stereotipima i kriminalom jako šteti imidžu zemlje”, rekao je. “Ali to je uvreda za žrtve mafije jer je stotine nevinih ljudi ubila mafija ili pate od njezina kriminala. Posebno je u Palermu postoji snažan osjećaj ogorčenosti zbog ovog apsurdnog marketinga. Postoje milijuni Sicilijanaca koji su pošteni i poštuju zakone, a žrtve su ove kriminalne pošasti.”
Udruga farmera Coldiretti je također otkrila da su mnogi proizvodi, koji se nalaze na policama u supermarketima i malim trgovinama diljem svijeta ili se prodaju na internetu, zastarjeli.
“Vrlo često koriste talijansku zastavu na zastarjelom proizvodu”, rekao je Apolito. "Ne samo da ovi proizvodi oduzimaju prostor na policama pravim talijanskim proizvodima, već su to i veliki ekonomski troškovi za našu prehrambenu industriju."
Utvrđeno je da je Španjolska domaćin najvećeg broja (63) restorana i barova s temom mafije, a slijede je Ukrajina, Brazil, Indonezija, Rusija, Indija, Japan, Poljska i SAD.
Iako postoje sporazumi EU-a za zaštitu proizvoda prema pravilima DOP-a (zaštićene oznake izvornosti); pa se naprimjer, kopije takvih proizvoda mogu ukloniti s polica supermarketa, no ne postoje mjere za sprječavanje marketinških trikova poput restorana ili hrane s temom mafije.
"Korištenje i evociranje imena organiziranog kriminala u marketinške svrhe nije prihvatljivo", rekao je Ettore Prandini, predsjednik Coldirettija. “Postoji ekonomska šteta za naš poljoprivredno-prehrambeni sektor, ali i šteta za žrtve podzemlja. Moramo postići dogovor na europskoj razini kako bismo osigurali da se to više ne događa.”