Život je izgubilo 32 putnika i članova posade
Prije jedanaest godina brodolom talijanskog kruzera Costa Concordia šokirao je svijet
U blizini otoka Giglio, želeći se „nakloniti“ - odnosno proći vrlo blizu otočne obale svirajući sirenu u znak počasti stanovnicima otoka – zbog nepažnje osoblja na komandnom mostu brod je udario u najmanju stijenu grebena Scole, na udaljenosti od 96 metara od obale i 8 metara dubine * Kapetan Francesco Schettino osuđen je na 16 godina zatvora
U blizini otoka Giglio, želeći se „nakloniti“ - odnosno proći vrlo blizu otočne obale svirajući sirenu u znak počasti stanovnicima otoka – zbog nepažnje osoblja na komandnom mostu brod je udario u najmanju stijenu grebena Scole, na udaljenosti od 96 metara od obale i 8 metara dubine * Kapetan Francesco Schettino osuđen je na 16 godina zatvora
Onog dana kada je potonuo, a danas je od događaja prošlo točno 11 godina, brod Costa Concordia je po tonaži bio najveći brod koji je ikada doživio brodolom.
Bilo je 13. siječnja 2012. kada je kruzer Costa Concordia udario u stijene u moru kod otoka Giglio, nasuprot zapadnoj obali Italije, na visini Toskane, u 21, 45 minuta i 7 sekundi. Potonuće je koštalo života 32 putnika i članova posade.
Nakon što je isplovila iz luke Civitavecchia, nešto sjevernije od Rima, Costa Concordia je putovala prema Savoni planiranom rutom krstarenja naziva "Profumo d'agrumi", stigavši blizu otoka Giglio, želeći se „nakloniti“ - odnosno proći vrlo blizu otočne obale svirajući sirenu u znak počasti stanovnicima otoka – udarila je u najmanju stijenu grebena Scole, na udaljenosti od 96 metara od obale i 8 metara dubine.
Pri udaru lijevi bok kruzera je rastrgan u dužini od 35 metara, voda je obilno ušla u trup, motori su otkazali, a srećom vjetrovi sa zapada gurnuli su brod u tim okolonostima najboljem smjeru tako da se nasukao nekoliko metara od obale otoka Giglio.
Slike prevrnutog i na boku nagnutog broda obišle su svijet.
Nesreća je pripisana kolektivnoj nepažnji osoblja na zapovijednom mostu, uključujući i kapetana Francesca Schettina kojemu su proslijeđene pogrešne informacije i koji je nesrećom imao posla s kormilarom koji je njegove naredbe izvršavao netočno ili kasno.
Putnici su dolazli iz 60 različitih nacija, a posada je uglavnom bila sastavljena od Filipinaca i Indijaca.
Zbog svoje greške ali i opće pomutnje nastale tijekom složene akcije spašavanja, kapetan Schettino pravomoćno je osuđen na 16 godina zatvora.
Kada je porinut, Costa Concordia bila je najveći talijanski putnički brod: građen je u brodogradilištu Fincantieri iz Sestri Ponentea (u Liguriji), a koštao je 450 milijuna eura.
Brojevi i mjere broda zorno opisuju njegovu velebnost: prazan je težio koliko i 110 Boeinga 747, duljina električnih kabela na brodu mogla je pokriti pet i pol puta veću udaljenost od one između Rima i Milana, obloge od tikovine bile su velike poput dva nogometna igrališta i sa stolnjacima restorana na brodu mogao se postaviti stol dug 27 km.
Kruzer se visinski dizao 17 mostova, od kojih je 13 bilo namijenjeno putnicima. Brodske elektrane mogle su osigurati dovoljno energije za grad od 50.000 stanovnika.
Na brodu je bilo 13 barova i pet restorana, četiri bazena, dva s pomičnim staklenim krovom. Termalna površina iznosila je 6000 četvornih metara, a sportska 2000. Na kruzeru su još bili diskoteka, kina, kazališta, igraonica, staza za trčanje. Bilo je 1500 kabina, od kojih 505 s balkonima, te 58 apartmana.
Costa Concordia je mogla primiti 3780 putnika a na njoj je radilo 1100 članova posade.
U srpnju 2014. Costa Concordia je uklonjena s mjesta brodoloma prilično složenom i savršeno uspješnom operacijom. Brod je prevezen je u Genovu, gdje su radovi rezanja okončani 7. srpnja 2017.