Pulski gradonačelnik Filip Zoričić podržao šibenskog kolegu HDZ-ovog Željka Burića
Znam koliko se mora i raditi i dokazivati da bi se pokazalo, zaista, da je nekome stalo do grada. Željko je upravo to pokazao, rekao je Zoričić
Vlak polazi iz Opicine/Opčina, vožnja traje dva sata sa stajanjem na šest usputnih stanica (Sežana, Divača, Pivka, Ilirska Bistrica, Šapjane, Matulji). Cijena u jednom smjeru je osam eura, djeca do šest godina putuju besplatno, a ona od 6 do 12 godina plaćaju četiri eura
Vlak polazi iz Opicine/Opčina, vožnja traje dva sata sa stajanjem na šest usputnih stanica (Sežana, Divača, Pivka, Ilirska Bistrica, Šapjane, Matulji). Cijena u jednom smjeru je osam eura, djeca do šest godina putuju besplatno, a ona od 6 do 12 godina plaćaju četiri eura
Danas je nešto prije 10 sati, prvi put nakon pedesetak godina prekida, na riječki kolodvor stigao vlak iz Trsta. Točnije, polazna stanica mu je Opicina/Opčine odakle će, svakog jutra, sve do 30. rujna, vlak krenuti put Rijeke.
Riječ je, dakle, o pokusu, no iz Regije Friuli Venezia Gulia, čiji je Trst središte, već su najavili da bi povezivanje između dva najveća grada na sjeveru Jadrana (pa i Sredozemlja) trebalo postati stalno. No, odmah je uočena velika mana projekta: iz Rijeke nije moguće putovati ujutro, već samo u 18.25 uvečer.
Osmišljen, je dakle, više prema turističkim potrebama Talijana nego prema mogućim razlozima (tranzit avion iz Trsta, šoping, posao, posjeta rodbini) zbog kojih bi žiteljima Kvarnera veza s Trstom ujutro mogla biti važna. Srećom, po dolasku u Rijeku voditelj projekta Robert Antonione, koji je ujedno i glavni tajnik Srednjoeuropske inicijative u Trstu, izjavio je da podržava ideju jutarnjeg polaska iz Rijeke te da će se od iduće godine, ako projekt bude opstao, uvesti i drugi polazak, ujutro iz Rijeke i navečer iz Trsta.
Trajanje vožnje je dva sata sa stajanjem na šest usputnih stanica (Sežana, Divača, Pivka, Ilirska Bistrica, Šapjane, Matulji), cijena u jednom smjeru je 8 eura, djeca do 6 godina putuju besplatno a ona od 6 do 12. plaćaju 4 eura. U vlaku Stadler Flirt slovenskih željeznica osiguran je wifi, a u njemu ima mjesta za 235 putnika i desetak bicikla čiji prijevoz košta 5 eura.
Važno je naglasiti da vlak ne dotiče Trst, polazak je iz Opčine, stoga je Regija Friuli Venezia Giulia poboljšala pristup kolodvoru Opicina te pojačala autobusne veze s centrom Trsta.
Red vožnje s cjenikom dostupan je ovdje.
Vlak dijelom putuje, preko Divače, južnom prugom Suedbahn koja je od 1857. povezivala Beč i Trst, ad od Pivke do Rijeke (preko Ilirske Bistrice i Šapjana) prugom St. Peter in Krain - Pflaum koja je otvorena 1873. Njome su prema Rijeci vlakovi iz Trsta prometovali sve do sedamdesetih godina prošlog stoljeća. Elektrificirana je jednosmjernom strujom u doba Italije, a 2012. Hrvatske su željeznice elektrificirale naizmjeničnom strujom dio od Šapjana (slovenska granica) do Rijeke.
Uspostava željezničke linije između Trsta i Rijeke provodi se u sklopu projekta Sustance koji promiče održiva rješenja javnog prijevoza i inovativne sheme upravljanja za poboljšanje povezanost u Srednjoj Europi.
Projekt je nastao u okviru Interreg Europa programa transgranične suradnje, budžet projekta je dva milijuna i 13 tisuća eura, od čega je 1.6 milijuna sufinancirano iz Europskog fonda za regionalni razvoj.
Partneri projekta su slovenski SŽ Putnički promet i Prometni Institut Ljubljana, HŽ Putnički prijevoz i Istarska razvojna agencija iz Hrvatske, mađarski GySEV, talijanski Institut za promet i logistiku i EURAC Istraživanja, a vodeći je partner u projektu Izvršno tajništvo Srednjoeuropske inicijative iz Trsta.
Dio projekta u Istarskoj županiji
Jedna od predviđenih aktivnosti projekta je i studija izvedivosti poboljšanja prekograničnih putničkih željezničkih veza između Divače i Pule u sklopu koje se planira postavljanje postaja za dijeljenje bicikala na željezničkim kolodvorima Vodnjan i Savičenta.
Poznato je da je od 1902. do 1935. i dio Istre bio izravno povezan s Trstom bivšom prugom Parenzanom koja je iz Poreča, stajanjem na čak 38 usputnih postaja (od toga je samo 13 bilo pravih stanica), dužinom od 123 kilometra, preko raznih tunela i 11 što mostova, što vijadukta, vodila do Trsta. Najveća brzina vlaka bila je tada 30 km/h, cijelo putovanje trajalo je 7 sati i 20 minuta.
Danas su u Rijeci vlak dočekali predstavnici Grada Rijeke, Primorsko-goranske županije, HŽ Putničkog prijevoza, Ministarstva mora, prometa i infrastrukture te drugih hrvatskih institucija.
Tako je gradonačelnik Rijeke Marko Filipović dočekao, među mnogima, gradonačelnike Trsta i Ilirske Bistrice Roberta Dipiazzu i Gregora Kovačića, a vlakom su u Rijeku došli također i glavni tajnik Srednjoeuropske inicijative u Trstu Roberto Antonione, pročelnica Regije Friuli Venezia Giulia za infrastrukturu i teritorij Cristina Amirante, direktorica putničkog odjela Slovenskih željeznica Darja Kocjan te voditeljica sektora za željeznice i žičare u slovenskom Ministarstvu infrastrukture Vlasta Kampoš Jerenec.
Znam koliko se mora i raditi i dokazivati da bi se pokazalo, zaista, da je nekome stalo do grada. Željko je upravo to pokazao, rekao je Zoričić
Prema pisanju medija, tijelo djeteta je pronađeno na jednom od beogradskih splavova. Mediji dodaju da su tijelo izvukli policajci uz pomoć vatrogasaca te da je ono prevezeno na obdukciju na beogradski Institut za sudsku medicinu
Naglašavamo našu čvrstu predanost istini, pravdi i zaštiti dostojanstva svake osobe, osobito maloljetnika i drugih ranjivih osoba, stoji u priopćenju
Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.
Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.