Kad je svijet 1948. jednom upoznao poslijeratnog, produkcijskog Spačeka, nije mogao ostati ravnodušan prema njemu.
Bučan i spor čak i za ondašnje uvjete, ipak je praktičnošću i šarmom nadvladao snobizam. Potraga za bržim, višim i jačim mimoilazila ga je tijekom čitavog životnog vijeka – zavoljeli su ga individualisti, ponajprije žene i mladi, potom umjetnici, filozofi, hipiji…
Kako piše autoportal.hr, postao je simbol subkulture koja ne želi juriti kroz život nego natenane uživati u njemu. Ideje slobodoumlja, seksualne revolucije i nonkonformizma našle su svoje simboličko prijevozno sredstvo upravo u modelu Citroën 2CV. Postao je kultni mali auto, koji se često slavi na okupljanjima širom svijeta.
Pokretao se 2-cilindarskim zrakom hlađenim bokserom, koji je u prvoj verziji s 375 ccm istiskivao samo 9 KS, što je omogućavalo brzinu od 65 km/h.
Kad je 1955. dobio 425 snaga je povećana na 14 KS i mogao je potegnuti već 80 km/h. Brzina je 1962. povećana na 84 km/h, a 1970. na 100 km/h. Posljednje verzije Citroën 2CV Charleston, s dvobojnom karoserijom i 29 KS iz prigušenog motora od 602 ccm, koji je s 32 KS pokretao Ami 8 i Dyane, postizao je već uvažavajućih 115 km/h.
Tijekom godina pomalo se mijenjao, pomalo jačao, nuđene su inačice koje su ga trebale učiniti atraktivnijim ‘ozbiljnijim’ kupcima, no original je i dalje ostajao najpopularniji, neponovljiv, nadživjevši, uostalom, sve druge inačice.
Od 1960. do 1976. sklapao se i u Jugoslaviji, Kopru, tvrtki CIMOS. Serija je zaključena 3.867.932. primjerkom. Proizvodnja 'spačeka' prestala je 1990. godine.