Život

jeste li se vozili u 'spačeku'?

Susret popularnih 'spačeka' - omiljenog auta žena i mladih, umjetnika, filozofa, hipija…

'Spaček' je simbol subkulture koja ne želi juriti kroz život nego natenane uživati u njemu. Praktičnošću i šarmom nadvladao je snobizam. Potraga za bržim, višim i jačim mimoilazila ga je tijekom čitavog životnog vijeka. Zavoljeli su ga individualisti 


 
2 min
HINA

'Spaček' je simbol subkulture koja ne želi juriti kroz život nego natenane uživati u njemu. Praktičnošću i šarmom nadvladao je snobizam. Potraga za bržim, višim i jačim mimoilazila ga je tijekom čitavog životnog vijeka. Zavoljeli su ga individualisti 

Tradicionalni susret vlasnika 'spačeka' vratio se ove godine u Tribalj kod Crikvenice, okupivši 70 citroenovih vintage klasika, od kojih je najstariji bio model iz 1963.

Susret je počeo okupljanjem sudionika, popularnih 'spačeka' i njihovih vlasnika u Triblju, nakon čega je uslijedio zabavni program uz Tribaljsko jezero. Tradicionalna vožnja 'spačekima' vozila se u subotu trasom iz Triblja prema Driveniku, preko Križišća, Hreljina, Zlobina, sve do Fužina i Liča, odakle su se sudionici spustili preko visoravni Lukovo do Bribira i završili u Novom Vinodolskom, u vinorodnom predjelu Pavlomiru.

Najstariji u konvoju bio je model iz 1963. godine, ali toliko dobro održavan da bi se mogao „prodati“ i za znatno mlađeg 'spačeka'. Ovakve priredbe što afirmiraju poznati citroenov automobilski klasik uvijek su bile atraktivne, pa je i ova pobudila zanimanje domaćeg stanovništva crikveničko-vinodolske rivijere i njihovih turista.

Priča o 'spačeku'

Kad je svijet 1948. jednom upoznao poslijeratnog, produkcijskog Spačeka, nije mogao ostati ravnodušan prema njemu.

Bučan i spor čak i za ondašnje uvjete, ipak je praktičnošću i šarmom nadvladao snobizam. Potraga za bržim, višim i jačim mimoilazila ga je tijekom čitavog životnog vijeka – zavoljeli su ga individualisti, ponajprije žene i mladi, potom umjetnici, filozofi, hipiji…

Kako piše autoportal.hr, postao je simbol subkulture koja ne želi juriti kroz život nego natenane uživati u njemu. Ideje slobodoumlja, seksualne revolucije i nonkonformizma našle su svoje simboličko prijevozno sredstvo upravo u modelu Citroën 2CV. Postao je kultni mali auto, koji se često slavi na okupljanjima širom svijeta.

Pokretao se 2-cilindarskim zrakom hlađenim bokserom, koji je u prvoj verziji s 375 ccm istiskivao samo 9 KS, što je omogućavalo brzinu od 65 km/h.

Kad je 1955. dobio 425 snaga je povećana na 14 KS i mogao je potegnuti već 80 km/h. Brzina je 1962. povećana na 84 km/h, a 1970. na 100 km/h.  Posljednje verzije Citroën 2CV Charleston, s dvobojnom karoserijom i 29 KS iz prigušenog motora od 602 ccm, koji je s 32 KS pokretao Ami 8 i Dyane, postizao je već uvažavajućih 115 km/h.

Tijekom godina pomalo se mijenjao, pomalo jačao, nuđene su inačice koje su ga trebale učiniti atraktivnijim ‘ozbiljnijim’ kupcima, no original je i dalje ostajao najpopularniji, neponovljiv, nadživjevši, uostalom, sve druge inačice.

Od 1960. do 1976. sklapao se i u Jugoslaviji, Kopru, tvrtki CIMOS. Serija je zaključena 3.867.932. primjerkom. Proizvodnja 'spačeka' prestala je 1990. godine.


Nastavite čitati

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.